Toon posts:

raw read error rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ziehier twee schijfresults : vraag : waarom bij de 15AS Data = 0 ( raw read error rate ) ?
Zoals je ziet is het bij de 11AS niet 0 ..... maar dat zal wel aan mijn pc liggen ..... :/
Gr. Leon25 8) . Met dank voor antwoord :)

Afbeeldingslocatie: http://h1.ripway.com/leon10000/250907HDTune_Health_MAXTOR_STM380211AS.gif

Afbeeldingslocatie: http://h1.ripway.com/leon10000/250907HDTune_Health_MAXTOR_STM380215AS.gif

Verwijderd

Leesfouten komen wel eens voor, een hardeschijf zal deze altijd corrigeren, tenzij je UNCORRECTABLE errors krijgt. Windows laat die niet zien, Linux/BSD wel. Reallocated sectors is ook een redelijke indicatie en die staan beide nog op 0. Ik zie het probleem dus niet.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
Er staat toch 'Status: ok'?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De vraag is toch wat kolom data betekend?
Data: shows the usable data which belongs to the ID.

Ik weet alleen niet precies wat ze verder bedoelen. Misschien is er dus meer informatie over RawReadErrorState dan dat HDTune laat zien.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Precies ! Dat staat er inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:45:
Leesfouten komen wel eens voor, een hardeschijf zal deze altijd corrigeren, tenzij je UNCORRECTABLE errors krijgt. Windows laat die niet zien, Linux/BSD wel. Reallocated sectors is ook een redelijke indicatie en die staan beide nog op 0. Ik zie het probleem dus niet.
Inderdaad, ik zie ook geen probleem ( het is er ook niet, gelukkig maar )

Verwijderd

Wat wil je dan precies met dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:35:
De vraag is toch wat kolom data betekend?
Data: shows the usable data which belongs to the ID.

Ik weet alleen niet precies wat ze verder bedoelen. Misschien is er dus meer informatie over RawReadErrorState dan dat HDTune laat zien.
Tja ..... dat zou inderdaad kunnen ! Raw Read Error State Data ... Mij viel het verschil op : het zijn beide nieuwe schijven en uiteraard in dezelfde pc gemonteerd. Maar het zal liggen aan het specifieke functioneren van elke schijf ..... Het leek mij een frappant verschil ..... Bedankt in ieder geval voor het reageren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 16:58 ]

Pagina: 1