Toon posts:

[Vista] USB Cardreader werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik zit met het volgende vervelende probleem:
Mijn interne cardreader werkt in combinatie met mijn Asus A8N-E moederbord niet.

Hij wordt niet herkend, niet in deze computer, niet in apparaatbeheer, niet in schijfconfiguratie, helemaal niet!

Het vreemde is dat hij:
1. Hij doet het prima in XP.
2. Hij doet het de eerste keer dat ik opstart doet hij het goed, kan ik lezen, schrijven, alles! Alleen na een reboot: Weg.
3. Zowel de 32bit versie van Vista als de 64bit versie van Vista geven dezelfde problemen.
4. Met de Vista Béta versie had ik géén problemen!

Wat heb ik al geprobeerd:
1. Chipsetdriver geinstalleerd
2. Gezocht naar USB specifieke drivers
3. Cardreader vervangen
4. Vista Ultimate 64bit geinstalleerd ipv Vista Home Premium 32bit.
5. Bios gedowngrade (was al niewste namelijk) Hierna deed hij het wéér 1x en na reboot weg.
6. Andere USB poort (een interne 7pin's aansluiting) Doet ie het ook 1x

Het is al erg lang aan de gang dus ik voeg misschien nog wat dingetjes toe die ik nu ben vergeten. :)

Ik heb (natuurlijk) al geGoogled en de search hier gebruikt, daarmee kom ik echter niet verder als bios updaten en chipset drivers installeren (ongeveer gelijke problemen, niet exact dezelfde).

Gegevens systeem:
AMD Athlon64 X2-3800+ 939
Asus A8N-E
2GB Kingston Valueram
Asus Geforce 7800GT

De rest lijkt me weinig relevant.

Hopelijk hebben jullie nog ideeën want ik zit vast! Anders wordt het toch weer terug naar XP want Vista is niet wat het beloofd heeft in mijn ogen (qua snelheid, en gebruiksvriendelijkheid).

Verwijderd

Is ie wel zichtbaar bij schijfbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas ook niet zichtbaar bij Schijfbeheer, het lijkt net of hij niet bestaat. Echter heb ik wel een drietal onbekende apparaten (één daarvan hoort bij m'n audigy geluidskaart, welke er alleen inzit voor Firewire functionaliteit). Echter: Wanneer de cardreader het een enkele keer wel doet, zijn de onbekende apparaten nog steeds hetzelfde, dus het lijkt me niet dat een onbekend apparaat de cardreader is.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar teruggegaan naar Windows XP... nu werkt alles weer!