Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tag voorbeelden in texteditor zoals Notepad ++

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een texteditor die niet alleen de tags highlight maar je ook op voorhand, terwijl je typt, een lijstje laat zien met alle mogelijke tags en html opties, zodat je deze snel kunt selecteren. Dreamweaver heeft deze functie onder andere, maar ik zou een dergelijke mogelijkheid willen gebruiken binnen een editor zoals Notepad ++ (Ik wil het WYSIWYG gedeelte namelijk niet, ik vind het echter wel fijn om een aantal mogelijke tags te zien aangezien ik deze niet allemaal uit mijn hoofd weet).

Ik heb zelf uiteraard gegoogled, en al op de site van notepad ++ gekeken.

Ik heb reeds gezocht op tag selector, tag selection, tag list, html tag list etc.

Waarschijnlijk dat ik het beestje niet goed bij zijn naam noem. Heeft iemand hier wellicht goede raad over? Een opensource programma heeft mijn voorkeur.

Alvast bedankt _/-\o_ ,

Groeten,

Jarra

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Notepad++ kan dit wel, maar je moet op ctrl-spatie drukken en zorgen dat de taal op HTML staat. Dan krijg je een lijst van tags die je kunt gebruiken.

Saved by the buoyancy of citrus

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zoekt dus 'autocomplete' functionaliteit, wellicht dat het gebruiken van de juiste term helpt bij het zoeken. ;)

Ik ken Notepad++ niet, maar het zal er vast wel in zitten. Bij veel editors kan je ook om autocomplete suggesties vragen met een sneltoets als ctrl+spatie.

{signature}

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voutloos schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:37:
Je zoekt dus 'autocomplete' functionaliteit, wellicht dat het gebruiken van de juiste term helpt bij het zoeken. ;)
Intellisense of code completion ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 25-09-2007 11:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, ik dacht nog of ik dat moest noemen, maar TS leek me toch niet geinteresseerd in Visual Studio & Co meuk. :P

{signature}

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Da's echt een term van Microsoft. :P
Ik denk dat je met autocompletion een heel wat generiekere zoekterm hebt. :P
IntelliSense™ is a form of automated autocompletion popularized by the Microsoft Visual Studio Integrated Development Environment.
[edit]
Oh en dan je post editten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2007 11:43 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ultraedit hiervoor ook gebruiken. De autocompletion kun je activeren dmv CTRL + spatie. Verder is ultraedit gewoon een erg fijne editor. Hij werkt iig lekkerder kwa taghighlighting dan dreamweaver vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 25-09-2007 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie velen, en vooral nuttige antwoorden. Ik heb het inderdaad gevonden.

En de term autocomplete is op de een of andere manier niet bij me opgekomen. Het werkt in ieder geval.

Ik zal Ultraedit ook eens vergelijken met notepad ++.

Nogmaals bedankt!

MVG,

Jarra

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 12:37 ]

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:37:
Mensen bedankt voor jullie velen, en vooral nuttige antwoorden. Ik heb het inderdaad gevonden.

En de term autocomplete is op de een of andere manier niet bij me opgekomen. Het werkt in ieder geval.

Ik zal Ultraedit ook eens vergelijken met notepad ++.

Nogmaals bedankt!

MVG,

Jarra
Tip: check ook pspad

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:32:

Dreamweaver heeft deze functie onder andere, maar ik zou een dergelijke mogelijkheid willen gebruiken binnen een editor zoals Notepad ++ (Ik wil het WYSIWYG gedeelte namelijk niet, ik vind het echter wel fijn om een aantal mogelijke tags te zien aangezien ik deze niet allemaal uit mijn hoofd weet).
Niemand dwingt je om het WYSIWYG van Dreamweaver te moeten gebruiken...
je kunt dit gewoon uitzetten en enkel de codeview gebruiken, dat voldoet volgens mij precies aan je wensen, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 25-09-2007 12:51 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik dit pakket niet op mijn werk kan gebruiken aangezien wij dit niet in ons softwarepakket hebben zitten. Vandaar mijn voorkeur voor opensource :) Ik kan beter een lichter (sneller) pakket helemaal gebruiken dan een zwaarder pakket maar voor de helft.

Dat is in ieder geval mijn persoonlijke kijk erop.

Ik zal PSPad ook nog even bekijken, thanks Rekcor.

Groet,

Jarra

• Blue-eagle
  • Niet online
Homesite :* Eigen tag completions toevoegen om je leven met XSL makkelijk te maken, macro's, et cetera.

Notepad 2 is trouwens ook een leuke, maar die sluit alleen je tags af - geeft geen autocompletion voor zover ik weet.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blue-eagle schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:27:
Homesite :* Eigen tag completions toevoegen om je leven met XSL makkelijk te maken, macro's, et cetera.
Eensch _O_ Ik werk er al jaren mee. Het is echter geen Open Source (maar ook niet duur), maar wordt al jaren niet meer onderhouden en is 'opgegaan' in DreamWeaver.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
HomeSite ziet er inderdaad ook wel interessant uit. Het feit dat het niet meer onderhouden wordt zal wel geen groot probleem zijn aangezien de laatste versie van deze editor waarschijnlijk redelijk kompleet is.

• Blue-eagle
  • Niet online
Is enorm compleet, werkt helaas niet op Windows Vista (althans, niet zonder random crashes). De editor is verwerkt in Dreamweaver, maar deze versie mist toch wel wat. Het hele Dreamweaver pakket voelt daarnaast ook wat log aan. Ik stoor me er al aan als ik een tiende seconde langer moet wachten nadat ik alt+tab doe ;)

@work: Homesite 5.5
@home: Dreamweaver (editor only) en daarnaast Notepad 2

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Blue-eagle dat logge gevoel heb ik ook bij Dreamweaver thuis. Er worden volgens mij gewoon veel resources gebruikt voor het WYSIWYG gedeelte in dreamweaver. Daar maak ik in ieder geval geen gebruik van dus dan toch maar Homesite 5.5 gaan gebruiken.

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
naast notepad++ zou je eventueel naar editplus2 kunnen kijken.
Deze heeft standaard complete lijsten met tags die je kunt gebruiken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blue-eagle schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:11:
Is enorm compleet, werkt helaas niet op Windows Vista (althans, niet zonder random crashes).
offtopic:
Ah, daar was ik nog niet van op de hoogte. Is mooi pet dan * :| en een reden om voorlopig op XP te blijven. Ik ben zowat vergroeid met HomeSite :P

* hoewel ik inderdaad het idee heb dat HomeSite her-en-der ook wel ranzig in elkaar zit, gezien die pokke codesweeper.log crap die je overal kunt uitzetten maar waar 'ie zich niets van aan trekt. Verder prima pakketje.

Overigens weet ik uit ervaring (nee, geen eigen ervaring :N ) dat de ge'leende' versies van HS inderdaad om de haverklap crashen. Ik heb een legale kopie, dat scheelt enorm.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 25-09-2007 19:16 ]

Over mij

Pagina: 1