[7600GS] Dual screen: alt tab niet centreren

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik draai in Windows XP met een 7600 GS en twee schermen in horizontal span (ofwel: twee schermen naast elkaar). In de setup van de videokaart (nView) kun je voor applicaties wel instellen dat ze niet over twee schermen verdeeld mogen worden, maar Windows trekt zich daar met het Alt-Tab venster niets van aan. Dat is dus gecentreerd en staat half op het ene scherm en half op het andere.
Omdat ik niet altijd beide schermen aan heb staan is dat erg vervelend, maar ik kan geen optie vinden om dat te corrigeren.

Is dat wel mogelijk? En hoe?

Signatures zijn voor boomers.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk hier eens naar, daar kan heel veel mee, en misschien ook wel wat jij wilt. (Is dus sowieso wel aan te raden bij een multi-monitor setup onder Windows)

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 25-09-2007 11:30 ]

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Dat lijkt niet echt te werken. Ik denk dat er ook een fundamenteel verschil is in hoe Ultramon de dual-screen setup ziet en hoe nView dat ziet.
Ultramon lijkt twee verschillende schermen te verwachten. in nView heb je echter één scherm, en die heeft bij mij een resolutie van 3200x1200 (twee schermen van 1600x1200 naast elkaar).

In de display properties zie je ook maar één scherm, met die resolutie.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
Als het goed is kun je ook beide schermen apart laten weergeven. Je hebt dan dus effectief twee schermen van 1600*1200. Het probleem is dat alt tab gecentreerd is op het midden van je scherm. Dus bij een resolutie van 3200*1600 zal die inderdaad gespreid worden over twee monitoren.

Ik zou in je Nview aangeven dat je twee aparte schermen wilt en dan is het probleem opgelost. Je kunt dan er applicatie bepalen naar welk scherm ze gaan.

Neem anders hier nog even een kijkje: http://www.gis.usu.edu/unix/monitors.html

[ Voor 8% gewijzigd door muppet99 op 25-09-2007 11:50 ]

Carpe Diem

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb de drivers eens geupdate, en nu kan ik ze wel afzonderlijk instellen. Voorheen was het dus echt een gestrechte desktop, nu heb ik er weer twee (dus de klassieke dual-screen setup).

Probleem opgelost dus.