Apple Expo Parijs 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.the-innovators.nl/files/page2_blog_entry168_1.png

Vandaag is de Apple Expo in Parijs van start gegaan. Even een aantal feiten :

Van 25 t/m 29 september 2007

Er is geen keynote dit jaar

Geruchten : aankondiging Golden Master van Leopard en Europese Itunes Movie store.

Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: http://www.apple-expo.com/uk/information/images/paris-expo-plan.gif

Ik kan trouwens geen sites vinden waar een verslag gedaan word. Wat verwachten jullie allemaal ?

[ Voor 10% gewijzigd door enzoronald op 25-09-2007 11:28 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

MacRumors heeft ook verwachtingen voor de Expo. Meestal is dat sowieso een beetje een sales feestje.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Wow... ik ga hoogstwaarschijnlijk naar Parijs vrijdag... dan moet dit natuurlijk wel even gecheckt worden. Als je voor me uit kan vinden waar het is (hopelijk ergens in 't centrum), dan geef ik wel een beknopt verslag. 8)

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dawuss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:11:
MacRumors heeft ook verwachtingen voor de Expo. Meestal is dat sowieso een beetje een sales feestje.
Is oud nieuws, iPod is al geupdated en iPhone in Europa is al bekend.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Arathorn8 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:12:
Wow... ik ga hoogstwaarschijnlijk naar Parijs vrijdag... dan moet dit natuurlijk wel even gecheckt worden. Als je voor me uit kan vinden waar het is (hopelijk ergens in 't centrum), dan geef ik wel een beknopt verslag. 8)
Dat staat gewoon op Apple-Expo.com hoor :)

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

PolarBear schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:19:
[...]

Is oud nieuws, iPod is al geupdated en iPhone in Europa is al bekend.
Goed punt, ik las elders nog wel iets over eventuele Franse iPhones, maar dat leek volledig uit de lucht gegrepen.

micheljansen.org

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik kan nergens iets vinden over een keynote van Apple op de Expo-site, dus ik verwacht niets nieuws. Niet dat ik het niet hoop, want de geruchten over een nieuwe Macbook (pro) (mini) zijn ook steeds sterker aan het worden.

Zie: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=353688

Om een gerucht te geven, want heel erg optimistisch is ingeschat:
Originally Posted by macslice.com
MacBook

* Black & Silver aluminum
* Slimmer and lighterthan current model
* Keyboard that resembles Apple’s new desktop keyboards
* New, larger trackpad with “unusual” features
* Prices will be reduced to compete with the PC laptop market
* Biometric fingerprint reader (May be part of the “unusual trackpad” or will be concealed in the aluminum chassis)
* SuperDrive

Specs are currently unknown but we’ll likely see 1GB RAM and 100GB Hard Drives in the lower model, and 2GB RAM and 160GB Hard Drives in the higher model. It is unlikely that we’ll see a dedicated graphics card in the MacBook, but an improved Intel GMA chip (such as the X3500) will be seen.

MacBook Pro

* New design, Black & Silver aluminum
* Lighter than current model
* New style backlit Apple keyboard
* Larger trackpad with “unusual” features
* Improved battery life
* Biometric fingerprint reader (May be part of the “unusual trackpad” or will be concealed in speakers)
* LED in 17 inch screens
* Core 2 Extreme Mobile (X7900) model with 2.8GHz
* NVIDIA GeForce 8600m GT (256mb on lower model 512mb option on higher)
* SuperDrive & Option for Blu-ray (Single layer)
Bronnen zeggen oktober, dat is het nu bijna. Anders wordt het 28 oktober, dezelfde datum waarop Leopard geïntroduceerd zou worden. Dat is overigens ook nog niet officieel, dus dat zou ook bevestigd kunnen worden op de Expo.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• enzoronald
Bronnen zeggen oktober, dat is het nu bijna. Anders wordt het 28 oktober, dezelfde datum waarop Leopard geïntroduceerd zou worden. Dat is overigens ook nog niet officieel, dus dat zou ook bevestigd kunnen worden op de Expo.
Ik hoop echt dat ze Leopard aankondigen deze week. Dan kan ik eindelijk die iMac bestellen :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
dawuss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:20:
[...]

Goed punt, ik las elders nog wel iets over eventuele Franse iPhones, maar dat leek volledig uit de lucht gegrepen.
Orange heeft al verteld dat zij de iPhone in Frankrijk op de markt zullen brengen. Dit zal in November zijn.. prijzen en exacte datum zijn nog niet bekend.

Maar er zal deze Expo niks nieuws komen.. Er is geen Keynote, dus wss ook geen nieuw spul. En al helemaal geen Leopard.

[ Voor 13% gewijzigd door Eswip op 25-09-2007 11:46 ]

• enzoronald
Eswip schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:45:
[...]

Orange heeft al verteld dat zij de iPhone in Frankrijk op de markt zullen brengen. Dit zal in November zijn.. prijzen en exacte datum zijn nog niet bekend.

Maar er zal deze Expo niks nieuws komen.. Er is geen Keynote, dus wss ook geen nieuw spul. En al helemaal geen Leopard.
Leopard zou nog best kunnen. Ze zullen het wel snel moeten aankondigen, omdat hij nog in oktober uit moet komen en ze eigenlijk altijd in het verleden een 30 dagen regeling (voor gratis upgrade) hebben gehad.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55

scorpie

Supra Addict

Nieuwe Macbook (pro)? Lijkt me niet, de pro is net vernieuwd, maar de macbook kan misschien wel, maar als er een update komt denk ik dat de hele lijn led backlights krijgt en dat is het dan wel zo'n beetje.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Eswip
enzoronald schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:57:
[...]

Leopard zou nog best kunnen. Ze zullen het wel snel moeten aankondigen, omdat hij nog in oktober uit moet komen en ze eigenlijk altijd in het verleden een 30 dagen regeling (voor gratis upgrade) hebben gehad.
Drie dagen terug is mogelijk de eerste RC (Release Candidate) uitgekomen. Deze heeft nog 2 known issues. Het is ook niet zeker of dit uberhaupt al een RC is.. Laat staan dat er al een Golden Master is.

Leopard zal worden aangekondigd wanneer er een Golden Master is lijkt me.

• enzoronald
Eswip schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:04:
[...]

Drie dagen terug is mogelijk de eerste RC (Release Candidate) uitgekomen. Deze heeft nog 2 known issues. Het is ook niet zeker of dit uberhaupt al een RC is.. Laat staan dat er al een Golden Master is.

Leopard zal worden aangekondigd wanneer er een Golden Master is lijkt me.
Snap ik, maar dit zou natuurlijk wel een mooit moment zijn. Hoef je niet nog een aparte meeting te organiseren :)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

enzoronald schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:33:
[...]

Snap ik, maar dit zou natuurlijk wel een mooit moment zijn. Hoef je niet nog een aparte meeting te organiseren :)
Aan de andere kant, als je een extra meeting plant, ben je toch weer een keer extra op de nieuwssites terug te vinden. Erg Apple-like dus om wel een extra meeting te doen.

Verwijderd

Ook ik zit met smacht te wachten op de leopard. Eerder komt de iMac er niet.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Mjah ik ben ook wel benieuwd of ze deze expo iets aankondigen...

• Eswip
enzoronald schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:33:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze Leopard nog een keer bij een Event gaan aankondigen.. Het zal wel gewoon via een persbericht gaan gok ik.

• enzoronald
Tja..als je kijkt naar het verleden :

OSX 10.2
1 augustus 2002 aangekondigd dat hij 24 augustus 2002 uitkomt

OSX 10.3
3 oktober 2003 aangekondigd dat hij 24 oktober 2003 uitkomt

OSX 10.4
12 april 2005 aangekondigd dat hij 29 april 2005 uitkomt.

Zal het dan ongeveer neerkomen op hetzelfde als 10.3 ? Dus 3 oktober aankondiging en dan 24 oktober uit ?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik denk niet dat er nieuwe dingen komen. Wellicht een kleine hardware upgrade voor de Mac Pro maar daar zal het wel bij blijven. Lijkt me dat ze dat soort dingen meestal via een Keynote doen...

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Ik ben er zelf morgen met mijn presscard voor mijn school (www.SEA.edu) :) wat verslag maken met wat foto's. Ik zal ook even een deel hier posten als er wat bijzonders is.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik weet zeker dat Leopard op 31 oktober uit komt. Die actie van Nano bij je Mac of korting geld t/m de 30e. En dat is precies 130 euro.

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 14:05
FerdiV schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:26:
Ik weet zeker dat Leopard op 31 oktober uit komt. Die actie van Nano bij je Mac of korting geld t/m de 30e. En dat is precies 130 euro.
Klopt, dat had ik ook al opgemerkt. Maarja, dat wat logisch lijkt hoeft natuurlijk niet zo te zijn! Ik hoop op het laatste :)

We'll see!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zit ook met smacht te wachten op Leopard. Gisteren de filmpjes bekeken op de Apple site en dat OS is gewoon stoer :P

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
FerdiV schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:26:
Maar apple werkt toch ook met die 30 dagen actie, dat wanneer je een mac besteld 30 dagen voordat OSX uitkomt, je recht hebt op het nieuwe besturingssyteem... Hoe verklaar je dat :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Kneep schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:55:
[...]

Maar apple werkt toch ook met die 30 dagen actie, dat wanneer je een mac besteld 30 dagen voordat OSX uitkomt, je recht hebt op het nieuwe besturingssyteem... Hoe verklaar je dat :P
2 weken

• Tristan
Apple store is offline. (geloof al een dag..)

Leopard, iemand??

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Pixxa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:15:

Leopard, iemand??
We´re getting there. Misschien al een Leopard preorder mogelijkheid in de shop..

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Pixxa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:15:

Leopard, iemand??
Alleen als Leopard alleen in Amerika uitkomt, want de Nederlandse store doet het nog gewoon :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tristan
Hertog schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:25:
[...]

Alleen als Leopard alleen in Amerika uitkomt, want de Nederlandse store doet het nog gewoon :P
Die volgen later toch...

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Meestal als er een keynote is of een nieuw product wordt toegevoegd gaan alle stores tegelijk (of in ieder geval, binnen een uurtje of zo) down. Dus of er komt een nieuw product uit dat alleen in Amerika te koop is, of het is gewoon onderhoud.

Aangezien er geen keynote wordt gehouden op deze Expo verwacht ik geen spectaculaire nieuwtjes, en een release date voor Leopard is redelijk groot nieuws. Bovendien is Apple de laatste jaren de Expo aan het afbouwen zo te zien, in 2005 was er alleen een .mac upgrade en in 2006 zelfs helemaal geen nieuws.

Zeg nooit nooit, maar ik zou er niet te veel van verwachten allemaal..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• scorpie
  • Laatst online: 09:55

scorpie

Supra Addict

De apple store is wel vernieuwd, maar alleen qua uiterlijk, afaik geen vernieuwde producten

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• iMars
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

scorpie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:57:
De apple store is wel vernieuwd, maar alleen qua uiterlijk, afaik geen vernieuwde producten
:'( en nog geen Leopard gezien

Koop hier mijn P1 reader :)

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 21:33
Hier heb ik nog wat foto's van de apple expo 2007

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_02.JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_03.JPG.jpg
hé, die iPod Touch wil ik ook ;) ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_04.JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_05.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_06.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_07.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_08.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_18.jpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.org/base/data/news/images/apex08_25.jpg.jpg

En voor het volledige fotoalbum kijk je op www.macfreak.nl (daar komen deze foto's ook vandaan

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
Leopard wordt echt niet gereleased zonder dat er een uitgebreide keynote aan vooraf gaat......

• Eswip
lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:52:
[...]

Leopard wordt echt niet gereleased zonder dat er een uitgebreide keynote aan vooraf gaat......
Wat moeten ze in hemelsnaam vertellen in die keynote dan?? Alles is al verteld.. ik denk niet dat er een keynote komt voor Leopard hoor.. Dat gaat gewoon via een press release.

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:52:
[...]

O jawel hoor. Ga daar maar wel vanuit. Er zijn immers al twee keynotes volledig aan Leopard gewijd(WWDC 06 en WWDC 07).

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik begin steeds meer te geloven dat de 28e (wat behoorlijk door de lucht gonst) er een keynote wordt gehouden, waarop er een nieuwe Macbook wordt geintroduceerd (naast de huidige), waar dan 'toevallig' Leopard op staat. Hij komt dan ergens tussen de Macbook en de Macbook pro in, want daar zit nu een fijn gat van 400 euro, waarbij de duurste Macbook nog geen 40 euro duurder qua onderdelen is. In feite is het gat dus nog 200 euro groter, en daar past perfect een "Macbook semipro" tussen.

Oftewel: de 28e wordt Leopard geintroduceerd op een nieuwe Macbook.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Misschien hebben ze een keynote om eindelijk eens op te proppen te komen met die secret features >:) Coverflow of een aangepaste Finder is gewoon een lachertje.

• Eswip
alienfruit schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:51:
Misschien hebben ze een keynote om eindelijk eens op te proppen te komen met die secret features >:) Coverflow of een aangepaste Finder is gewoon een lachertje.
Dit is alles hoor.. er zitten geen andere hidden features meer in.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:48:
Ik begin steeds meer te geloven dat de 28e (wat behoorlijk door de lucht gonst) er een keynote wordt gehouden, waarop er een nieuwe Macbook wordt geintroduceerd (naast de huidige), waar dan 'toevallig' Leopard op staat. Hij komt dan ergens tussen de Macbook en de Macbook pro in, want daar zit nu een fijn gat van 400 euro, waarbij de duurste Macbook nog geen 40 euro duurder qua onderdelen is. In feite is het gat dus nog 200 euro groter, en daar past perfect een "Macbook semipro" tussen.

Oftewel: de 28e wordt Leopard geintroduceerd op een nieuwe Macbook.
Laten we het hopen ;)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

alienfruit schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:51:
offtopic:
*kuch* time machine? Overigens grappig dat je die opmerking over Finder maakt: de afgelopen 3 releases werd er juist steen en been geklaagd dat de finder alweer niet werd aangepast :P

Overigens ziet die Apple Expo er op die foto's precies zo uit als ik had verwacht: een heleboel Apple-gerelateerde bedrijven die hun producten presenteren :)

Verder nog iemand er geweest?

[ Voor 16% gewijzigd door dawuss op 27-09-2007 07:27 ]

micheljansen.org

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

spk2go schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:48:
Ik begin steeds meer te geloven dat de 28e (wat behoorlijk door de lucht gonst) er een keynote wordt gehouden
Meestal als een keynote wordt gehouden wordt dit een week van te voren aangekondigd voor pers en dergelijke, dus ik denk niet dat dit nu nog gaat gebeuren..

• sOid
  • Niet online
Hertog schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:39:
[...]

Meestal als een keynote wordt gehouden wordt dit een week van te voren aangekondigd voor pers en dergelijke, dus ik denk niet dat dit nu nog gaat gebeuren..
Hij bedoelt de 28ste oktober :)

Zat tijd voor dus ;)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Als je naar de releasedata kijkt:
enzoronald schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:30:
OSX 10.2
1 augustus 2002 aangekondigd dat hij 24 augustus 2002 uitkomt

OSX 10.3
3 oktober 2003 aangekondigd dat hij 24 oktober 2003 uitkomt

OSX 10.4
12 april 2005 aangekondigd dat hij 29 april 2005 uitkomt.
Dan wordt het aantal dagen ertussen steeds korter. Eerst 23 dagen, dan 21 dagen, en OS X 10.4 slechts 17 dagen. Als ze die lijn voortzetten zullen ze OS X ongeveer 2 weken van tevoren aankondigen, wordt het vrijdag de 12e, of maandag de 15e (mits het de 28 oktober wordt). Of ze doen het in het weekend, maar ondanks dat de werknemers erg van Apple houden, zie ik ze dat nog niet doen. ;)

• sOid
  • Niet online
Over Leopard, MacHouse heeft nu een aanbieding dat je hem gratis krijgt wanneer 'ie uitkomt :)

http://www.machouse.nl/index_home.tpl?show=home

• enzoronald
sOid schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:56:
Over Leopard, MacHouse heeft nu een aanbieding dat je hem gratis krijgt wanneer 'ie uitkomt :)

http://www.machouse.nl/index_home.tpl?show=home
wel interessant, maar dan MOET je dus apple care nemen :)

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 13:42
nog nieuws vandaag?

• Executor16
  • Niet online
Ik ga denk ik ook maar wachten op Leopard, misschien dan ook wat betere hardware in een macbook / macbook pro.

Maandje lukt nog wel op mijn Dell :D langer zal het niet duren toch?

• Eswip
Executor16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:19:
Ik ga denk ik ook maar wachten op Leopard, misschien dan ook wat betere hardware in een macbook / macbook pro.

Maandje lukt nog wel op mijn Dell :D langer zal het niet duren toch?
Voor leopard niet.. hardware updates is altijd maar afwachten..

• Executor16
  • Niet online
Eswip schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:53:
[...]

Voor leopard niet.. hardware updates is altijd maar afwachten..
Oke maar Leopard wordt dan toch wel standaard geleverd bij al die macbooks die er nu staan. Ook al veranderen ze niet qua hardware.
Pagina: 1