]Vista] Nieuw mobo / cpu mogelijk zonder reinstall ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Zoals de TT zegt wil ik een nieuw mobo + cpu installeren.
Ik draai Vista Home OEM, dat die opnieuw geactiveerd zal moeten worden - soit.
Maar ik heb eigenlijk weinig zin om weer alles opnieuw te installeren.
(Windows is nog tot daar aan toe, maar om ook al m'n apps weer opnieuw te doen, en alle settings die ik dan kwijt ben... yuck)

Helaas heeft het nieuwe mobo een andere chipset (Ik wil van de MSI P965 Neo switchen naar een MSI P6N), dus het zal niet direct matchen..

Is het met Vista inmiddels nou mogelijk om te switchen zonder reinstall, of is dat nog net zo brak als vroeger ?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik denk dat je weer zult moeten activeren, ik zie niet echt een andere manier...
Maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn zonder reinstall

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-09-2007 16:42 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
Mogelijk wel, maar toch geloof ik niet dat je systeem erg goed gaat draaien met al die oude drivers er nog op.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LDenninger schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:43:
Is het met Vista inmiddels nou mogelijk om te switchen zonder reinstall, of is dat nog net zo brak als vroeger ?
Minder brak als vroeger, want je kan makkelijker van HAL wisselen bijvoorbeeld.

Ik zou er dan wel een .WIM image van trekken en die terugzetten, of als je Ultimate gebruikt de Complete PC Backup functionaliteit gebruiken.

Uiteraard alles onder voorbehoud en zonder 100% garantie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
MiramarVTM schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:43:
Mogelijk wel, maar toch geloof ik niet dat je systeem erg goed gaat draaien met al die oude drivers er nog op.
Ja, maar die verwijder je toch gewoon ? Desnoods kan je DriverCleaner gebruiken om je oude drivers echt weg te krijgen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vooral de verandering van chipset kan en wil nogal eens voor problemen zorgen *en niet geheel onlogisch*. Ik ben zelf op deze manier weleens overgestapt van een nForce 2 chipset, naar een i865PE. Zonder problemen. Het kán vaak wel, maar of het aan te raden is is een tweede.

• LDenninger
Even ter update, misschien heeft later iemand die de search gebruikt hier nog iets aan :

Eerst al m'n drivers proberen te verwijderen.
Op het moment van verwijderen roept Vista dat er nieuwe drivers geinstalleerd gaan worden,
en zet ie ze keihard weer terug.

Ik kreeg het dus niet voor elkaar om de drivers voor m'n JMicron controller en de intel chipset weg te gooien.

Soit, toen maar gewoon op goed geluk mobo+cpu geswapt, opnieuw booten - bluescreen.
Niet geheel onverwacht uiteraard.
Vista DVD erin, booten, Repair, 12 minuten bezig, resultaat : "uw pc kan niet gefixt worden, tough shit".

Kortom, toch maar ff Vista opnieuw geinstalled.
Mocht iemand anders het dus van plan zijn, kijk eerst ff of je ergens iets kunt instellen dat Vista niet direct drivers weer terug zet zodra je deinstalleert :)

[ Voor 10% gewijzigd door LDenninger op 27-09-2007 12:48 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe heb je dat dan gedaan met activeren? Aangezien je (voor zover ik begreep) een OEM maar 1x kan activeren en na wijziging van hardware dus niet meer. Dan zou je een nieuwe OEM moeten aanschaffen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• LDenninger
Microkid schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:51:
Hoe heb je dat dan gedaan met activeren? Aangezien je (voor zover ik begreep) een OEM maar 1x kan activeren en na wijziging van hardware dus niet meer. Dan zou je een nieuwe OEM moeten aanschaffen.
Nog niet geactiveerd, hij roept nu dat ik nog 30 dagen heb.
Ik zal MS moeten bellen, en ze moeten vertellen hoe m'.n mobo is doorgebrand.
Gelukkig viel ie nog onder garantie, maar Paradigit kan niet meer hetzelfde mobo leveren.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Toevallig heb ik vorige week een artikel gelezen hoe Windows Vista legaal op een ander systeem te zetten zonder de licentie te verliezen.

Je moest eerst een aantal onderdelen vervangen voor nieuwe onderdelen, daarna de andere onderdelen vervangen, en zo had je Vista op je nieuwe PC.

Excuses dat ik de bron niet meer kan vinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1