[FEDORA] securew2 aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:25
Ik probeer in Fedora toegang te krijgen tot het schoolnetwerk. Maar ik krijg dit niet echt voor elkaar. Heb eerst geprobeerd dit met het NetworkManager programma in te stellen, maar was niet in staat om verbinding te krijgen. Ook met het programma wpa_supplicant boekte ik weinig succes. Heeft iemand een idee hoe dit exact werkt?

WLAN: Intel 3945 (werkend)
School: NHL Leeuwarden

Onder windows werkt het hier door het programma securew2 te installereen.

Had gevonden dat het volgende moet worden toegevoegd aan wpa_supplicant.conf, maar weet verder niet wat ik hiermee moet doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant 

network={ 
        ssid="NHL" 
        key_mgmt=IEEE8021X 
        eap=TTLS 
        anonymous_identity="" 
        phase2="auth=PAP" 
        identity="" 
        password="" 
}

Heeft iemand een idee? Bvd.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Misschien dat je je username moet invoeren hier om tot de wachtwoords vraag te komen?

Ik heb dan wel een Mac, maar kan iig verifieren dat 802.1x met TTLS en PAP goed is. Wat gebeurt er als je je username invoert daar bij identity? In de vorm: username@<schoolnaamofzo>.nl

Heb je het certificaat van je Wireless netwerk ook al geaccepteerd of geinstalleerd? Geen idee hoe je dat moet doen, maar je kan vast en zeker het bestand wel vragen bij een systeembeheerder die je niet direct het securew2.exe installertje door de strot probeert te duwen ;)

ps: heet jullie netwerk dat met 802.1x is beveiligd NHL? Bij ons hebben we de ssid "NIKHEF-W" en de ssid "eduroam" (die is hidden bij ons om de voorkeur op de andere te zetten).

[ Voor 13% gewijzigd door VisionMaster op 25-09-2007 10:39 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Deikke
Tuurlijk, username moet <inlog>@nhl.nl zijn, en wachtwoord uiteraard ingevuld. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de keuze uit de volgende netwerken (@windows en @fedora): NHL, NHL-WPA, eduroam. Windows meld gewoonlijk op NHL aan.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
een soortgelijk topic is een tijdje terug aan de orde geweest
misschien heb je er nog wat aan

iRacing Profiel

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik dit voor bij mij op school (de HAN):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=0
eapol_version=1
ap_scan=1
fast_reauth=1

network={
 ssid="han"
 key_mgmt=IEEE8021X
 eap=TTLS
 identity="gebruikersnaam"
 anonymous_identity="anonymous"
 password="wachtwoord"
 phase2="auth=PAP"
}

btw. voor de Intel 3945 moet je de wext driver gebruiken. Hiervoor moet je bij het aanroepen van wpa_supplicant -Dwext toevoegen. En gebruik -dd voor extra debug output.

Zodra je verbonden bent natuurlijk wel even met dhclient een nieuw ip opvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door DizzyVacation op 25-09-2007 12:00 ]

• Deikke
ik kan helemaal niet verbinden nog, krijg een error in de trand van ioctl: Unable to locate resource. Ga morgen even exact kijken wat het precies was.
Pagina: 1