OpenBSD installeren vanaf USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een manier OpenBSD te installeren op mijn SATA schijf via USB (helaas geen cd- of diskette-drive). Helaas geen howto's gevonden, wel over het in stalleren via netwerk (pxe enzo) of op een compact-flash-schij (maar dan in andere computer of via diskette of cd)

Hoe krijg ik het voor elkaar? kan ik met dd gewoon een installatie-image naar de usb-stick schrijven en daamee booten?

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb voor redhat wel eens een usbdrive gebruikt om een installatie af te trappen, je kunt dan een .img file gebruiken en die met dd kopieren:

Bash:
1
dd if=/path/naar/jouw/file.img of=/dev/usbdrive

Je kunt het beste je usb-drive niet gemount hebben wanneer je dit uitvoert. Het is natuurlijk ook zo dat je machine wel vanaf een usb-device moet kunnen booten.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:37
Ik heb dit een keer geprobeerd met FreeBSD, ik weet niet in hoeverre die installatieprocedures overeenkomen, maar ik kon toen de USB-stick niet als bron geselecteerd krijgen.

Achteraf gezien had ik misschien in een emergency shell dingen symbolicaly kunnen linken in /dev/. In ieder geval, mocht jij tegen hetzelfde probleem oplopen, hierbij de suggestie.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Even een update, ik heb uiteindelijk met via memdisk van syslinux de bootfloppy-image van de USB-stick opgestart, was vergeten dat ik dit topic had aangemaakt, werkte de afgelopen maanden prima.