Phoenixbios 4.06 niet te vinden, weet iemand raad?

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 15:09
ik weet niet of dit hier thuishoort maar ik kon geen andere fora vinden waar dit in paste vandaar dus hier,
mijn vraag luidt:
ik heb een computer met een moederbord met p2 processor daar heb ik nu een p3 processor ingezet
maar nu zegt het bios dat hij een biosupdate nodig is voor deze processor
het gaat om een Phoenixbios 4.06
nu wilde ik de nieuwste bios dus downloaden maar die kan ik nergens maar dan ook nergens vinden
PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0 <= het gaat om deze bios update
als iemand deze weet te vinden . ben ik die eeuwig dankbaar
mvg Merlijn

//hmm ik kan de topictitel niet veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door misterm90 op 24-09-2007 23:13 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dit hoort dus eigenlijk in PMG

Verder kunnen we hier niks mee. Een bios update moet altijd voor een specifiek moederbord zijn.
Je zult dus ook het merk en type moederbord moeten uitvinden.
Website van de producent is daarvoor het beste startpunt.

Overigens zijn p2 borden redelijk antiek, dus ik geef je niet al te veel kans :(

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 24-09-2007 23:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ben me maar eeuwig dankbaar:
http://www.driverfiles.ne...ge,show,13269,828,6,.html
Google, eerste hit...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

gratis move van Non-Windows Operating Systems naar Processors, Mobo's & Geheugen plus een iets betere titel aangezien '[bios]' nu niet bepaald de lading dekte :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• misterm90
haha ik ben je wel dankbaar dat je hebt gezocht maar je kan nergens op die link op download klikken of iets dergelijks. ;) en als je op andere driversites zoekt download je een bestandje van sandra.exe

• misterm90
nee de topictitel was niet echt geweldig nee maar ik kon het niet veranderen vandaar.
het moederbord type weet ik niet ik weet alleen dat het (oorspronkelijk) een fujitsu Scenic 500 was . ik zoek morgen wel meer info hierover

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

mistermerlijn schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:50:
nee de topictitel was niet echt geweldig nee maar ik kon het niet veranderen vandaar.
het moederbord type weet ik niet ik weet alleen dat het (oorspronkelijk) een fujitsu Scenic 500 was . ik zoek morgen wel meer info hierover
Hier al eens gekeken dan ?
http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/index.html

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Op zich heb je niet direct een bios update nodig om het systeem correct te laten werken. Hooguit mis je SSE support dus dat zou je dan moeten benchmarken of iets dergelijks. Is de FSB wel correct op 100 MHz? Je kan net zo goed een ouder P2 moederbord hebben (met 440LX chipset bijvoorbeeld) met enkel 66 MHz FSB.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Nooit zomaar ergens een BIOS update vandaan plukken! Altijd naar de site van de fabrikant gaan en dáár kijken of er een update is. Als er daar geen update beschikbaar is, dan is er gewoon geen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mistermerlijn schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:50:
Vergeet dan niet het exacte moederbordtype op te zoeken. Fujitsu-Siemens borden hebben een naam dat bijna altijd opgebouwd is uit een D en dan drie of vier cijfers erachter (bijv. D1194 voor een P4 plank die ik heb liggen). Die naam staat meestal erg handig op een stickertje op de BIOS EEPROM geplakt :)

Wat Fujitsu (zonder de -Siemens) doet weet ik niet, maar begin iig daar te kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
ok ik heb op die site gekeken maar de fujitsu siemens 500 staat er niet bij wel de 520/530
de reden voor de biosupgrade is dat er in de POST komt te staan dat de bios update is mislukt voor p3 de fsb of snelheid maakt me niks uit maar dat bericht moet gewoon verdwijnen
ik zie 2 witte stikkers op het moederbord M153GA en S359GA 9407

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even... in je vorige post was het alleen een Fujitsu, nu is het opeens een Fujitsu-Siemens. Vervolgens post je twee strings die geen van beide iets in Google opleveren en heb je het over "stikkers"...

Ik vermoed heel sterk dat je niet echt nauwkeurig bent in de informatie die je post. Wij hebben echt nauwkeurige informatie nodig om je te helpen. Heb je op de BIOS EEPROM gekeken? Wat staat daarop?

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
ok ik wist niet dat er verschil in zat . er staat op de kast Siemens Scenic 500 ( hoe de hell kom ik aan fujitsu :S) wat de BIOS EEPROM is weet ik niet ik heb de 2 witte stickers gevonden op het moederbord waarop letters + cijfers staan vermeld dit heb ik gezocht naar aanleiding van wat je zelf hebt gevraagd.....

Verwijderd

En wat dacht je ervan die cijfers hier eens te posten? |:(

Ook is het nogal vaag wat er nu precies op het scherm komt te staan, letterlijk dus, zet dat ook eens hier neer.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Normaal gesproken is het moederbordmodel bij FSC aangegeven in de laatste vier cijfers achter de revisie-versie in de bios-string dus PhoenixBIOS Version 4.06 Rev. 1.04.1192 gaat over moederbord D1192. misschien dat je daar wat verder mee komt. In principe moet ook een typenummer op het moederbord staan in de kast. (zoals al is gezegd)

Zet maar alles wat tijdens het booten van het BIOS op het scherm verschijnt in een post.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 26-09-2007 16:37 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:28:
En wat dacht je ervan die cijfers hier eens te posten? |:(
Hij postte ze wel hierboven...

Maar gezien op geen van beide ook maar iets te googlen valt heb ik dus m'n twijfels over de nauwkeurigheid.
Ook is het nogal vaag wat er nu precies op het scherm komt te staan, letterlijk dus, zet dat ook eens hier neer.
mistermerlijn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:24:
ok ik wist niet dat er verschil in zat .
Vuistregel:
Als je niet zeker weet dat je iets weg kunt laten, noteer *alles* volledig en exact. Pas als je wel zeker bent van je zaak dingen gaan weglaten.
er staat op de kast Siemens Scenic 500 ( hoe de hell kom ik aan fujitsu :S) wat de BIOS EEPROM is weet ik niet ik heb de 2 witte stickers gevonden op het moederbord waarop letters + cijfers staan vermeld dit heb ik gezocht naar aanleiding van wat je zelf hebt gevraagd.....
Ik had het over een sticker (hoeft niet wit te zijn) waar een code met een D en dan wat cijfers op stond. Siemens-Nixdorf gebruikte die dingen ook voor de fusie met Fujitsu.

En mbt BIOS EEPROM... Google Image Search is er niet voor niets. We verwachten wel dat je minimaal zelf de moeite doet als iemand een keer iets zegt wat je niet gelijk begrijpt. Een beetje op zoek gaan enzo. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Hoe meer jij je inspant om jezelf te helpen, des te beter wij ook mee kunnen denken en helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
ok spijt me dan voor dit te gehaaste topic.
hier komt alles te staan wat er in de POST staat als ik de pc opstart:
PhoenixBIOS Version 4.06 Rev. 1.06.1115
Copyright blabla

Pentium III 450 Mhz
000000640K System SDRAM Passed
00261120K Extended SDRAM Passed
0512K Cache SDRAM Passed

ERROR
Bios Update For installed CPU failed

press f1 to continue f2 to setup

// en beide stickers staan niet op een chip/EEPROM

[ Voor 6% gewijzigd door misterm90 op 26-09-2007 19:23 ]

Verwijderd

Druk op F2, kies ervoor om de instellingen op te slaan en uit het BIOS te gaan.

Goede kans dat dat het al fixed.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
vermoedelijk handboek moederbord

mogelijk is de nieuwste biosversie op http://support.fujitsu-si...AB-4063-8E7F-9983386C6C27 te vinden, mar vermoedelijk is inderdaad het instellen van het BIOS de aangewezen voldoende optie.

• misterm90
hmm ik laat inderdaad de bios update maar achterwege aangezien ik dit niet voormekaar krijg bij 3 floppys geeft ie al errors aan.. dus is gewoon niet gezond programma.
bedankt in ieder geval voor deze leerzame lessen _/-\o_
Pagina: 1