Hoi,
Heb een vaag probleem. Wilde van t weekend mn PC aan het grote scherm beneden hangen om ff wat HD af te spelen dus verplaatste (heel voorzichtig zonder stoten
) ik mn PC. Naja toen ik m opstartte ging ie meteen naar checkdisk toe voor ie opstartte. Dat laten lopen en hij vond wat fouten, repareerde die en ging verder. Sindsdien is mn PC langzaam in Windows (ook met opstarten), hij is gewoon een stuk langzamer dan eerst, kan bv. ook geen HD afspelen en de muziek kan raar gaan echoen als je meerdere dingen tegelijk doet.
Ik vermoed zelf een harde schijf. Heb er drie in hangen en heb er 2 gechecked, die waren goed, maar de 1e (is diegene waar mn OS ook op staat) lukt niet echt met checken. Dat gaat heel langzaam namelijk, heel de dag heeft ie aangestaan en hij was om half 7 op 38%, toen ik net terugkwam zat ie op 39%. Via Windows die check doen schiet dus niet echt op.
Wilde dus met een HD proggie checken heb het via WD Lifeguard gedaan, de smart test duurde 2 minuten en daar kwam de schijf zonder problemen doorheen... De extended test zou volgens een ruwe schatting ongeveer 24 uur duren, die heb ik net maar weer geabort dus...
Iemand een suggestie, missschien id-en voor een ander probleem? Of moet ik binnenkort maar eens de PC anderhalve dag laten checken ofzo..?
Oja de specs:
MOBO: ASUS P4B266
VOEDING: Huntkey 400 Watt voeding
CPU: Pentium 4, 2,4 ghz
RAM: 1024 SDRAM DDR PC2100
HDD: WD 320 gb + WD 250 gb + 160 gb Maxtor (beide 7200 RPM)
VID: Nvidea Geforce FX5900XT 128mb
AUDIO: Creative Soundblaster Live! Digital
DISCS: CD Brander 52x DVD +/- Brander 8x
CASE: Casetek CK-1016-2A black
SCREEN: 19" TFT AG Neovo F-419 black
SOUND: 1x Sub woofer, 2xTweeter en 2x 20 watt.
INPUT: Internet keyboard, Logitech MX510 muis
Heb een vaag probleem. Wilde van t weekend mn PC aan het grote scherm beneden hangen om ff wat HD af te spelen dus verplaatste (heel voorzichtig zonder stoten
Ik vermoed zelf een harde schijf. Heb er drie in hangen en heb er 2 gechecked, die waren goed, maar de 1e (is diegene waar mn OS ook op staat) lukt niet echt met checken. Dat gaat heel langzaam namelijk, heel de dag heeft ie aangestaan en hij was om half 7 op 38%, toen ik net terugkwam zat ie op 39%. Via Windows die check doen schiet dus niet echt op.
Wilde dus met een HD proggie checken heb het via WD Lifeguard gedaan, de smart test duurde 2 minuten en daar kwam de schijf zonder problemen doorheen... De extended test zou volgens een ruwe schatting ongeveer 24 uur duren, die heb ik net maar weer geabort dus...
Iemand een suggestie, missschien id-en voor een ander probleem? Of moet ik binnenkort maar eens de PC anderhalve dag laten checken ofzo..?
Oja de specs:
MOBO: ASUS P4B266
VOEDING: Huntkey 400 Watt voeding
CPU: Pentium 4, 2,4 ghz
RAM: 1024 SDRAM DDR PC2100
HDD: WD 320 gb + WD 250 gb + 160 gb Maxtor (beide 7200 RPM)
VID: Nvidea Geforce FX5900XT 128mb
AUDIO: Creative Soundblaster Live! Digital
DISCS: CD Brander 52x DVD +/- Brander 8x
CASE: Casetek CK-1016-2A black
SCREEN: 19" TFT AG Neovo F-419 black
SOUND: 1x Sub woofer, 2xTweeter en 2x 20 watt.
INPUT: Internet keyboard, Logitech MX510 muis
[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerd001 op 24-09-2007 23:06 ]