Toon posts:

600w zalman en Ga p35c ds3r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn mobo met een 16 polige stekker aangesloten met een zalman 600 watt heatpipe voeding ,alleen ik heb nog een stekkertje over ( 4polige) ,op dat kabeltje van 4 polige staat er dit ( do not connect this cable with the 4 pin atx 12v connector doing so can damage the motherboard and cpu ),dus die heb ik niet aangesloten omdat ik dacht dat het toch schade zou brengen aan mijn processor en mobo !? Maar pc doet het gewoon ..ik heb het gevoel dat het toch wel gebruikt moet worden ,maar weet het niet zeker ,heeft er iemand hier enig idee van !?

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Kijk eens naar de p35 DS4 daar zit een 8 polige extra verbinding 2 maal 4 jij hebt waarschijnlijk een maal 4 los op het mobo zitten.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aan je Zalman voeding zit een 24 polige stekker, waarvan je er 4 los kunt schuiven zodat je een 20 polige stekker overhoudt. Zo kun je deze voeding gebruiken voor oudere moederborden met een 20 polige aansluiting.

Daarnaast heeft je voeding ook 2x een 4 polige stekker speciaal voor je processor. Die aansluitingen zitten ook op je moederbord.

Je kunt alles dus aansluiten, er zal niks defect raken... ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
JE moederbord heeft 2 poweraansluitingen: 24 pins, en vlakbij je CPU een 4 pins

Bij je CPU moet de 4 pins met 2x zwart en 2x gele draad (meestal die kleuren)
Bij je 24 pins moet de 20pins connector samen met de 4 pins die jij bedoelt (draden zitten ook aan elkaar vast meestal met een typ-wrap.

Die weaarschuwing is er alleen voor zodat je de 4 pinnetjes die bij de 20 polige stekker zitten, niet naast je cpu erop duwt (wat overigens volgens mij ook niet zonder wringen past)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ,,het kon geen kwaad ,,het waren er geen 16 maar 20 sorry voor de verkeerde info ..verkeerd geteld !? ik heb ze nu allemaal aangesloten !

Dank jullie vriendelijk voor een snelle reactie !!