Toon posts:

Processor voor 4 monitoren onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ongetwijfeld dat ik dit topic niet aan mag maken, toch wil ik het proberen. Ik open eigenlijk nooit een vraag over een processor, maar op dit moment is er zoveel en heb ik een speciale toepassig dat dit me wel slimt lijkt.

Ik draai al een aantal jaren Linux, fijn, super en wil ik bij blijven. Momenteel heb ik 4 TFT's an mijn PC hangen wat nogal wat CPU vreet (Xorg dus) met het herberekenen van al het beeld, dit omdat de GPU dat niet doet maar de CPU.

Tevens draai ik een Windows XP Vm op 1 van mijn schermen, ik zal dus een MultiCore processor nodig hebben om alles een beetje soepel te laten draaien.

Het eerde idee was een E6600, dit werd al snel een Q6600, maar hier heb ik nog even mee gewacht omdat ik niet zeker wist wat ik qua Mobo wilde hebben, de P5B varianten geven nogal wat problemen hier en daar.

Een nieuwe Xeon, een DualCore kan ook een optie zijn las ik aan de hand van een nieuwspost hier op het forum.

Eigenlijk weet ik het dus niet meer, ik neig nog steeds naar een Q6600 momenteel, tenzij die toekomst gezien niet verstandig is.

Mijn idee:

- Q6600
- Moederbord, misschien een P5B, wordt niet echt veel mee gegamed.
- 4GB RAM, dit op 666, kan hij mooi op 3Ghz lopen toch ?

Ik was destijds ver met mijn E6600 config, totdat de Q6600 zo goedkoop werd, wat is nu aan te raden voor lekker "werken"

Ik wordt die P4 3,2Ghz HT een beetje met dat hangen de hele tijd :9

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga aanstalte maken om te bestellen.

Het doel is en blijft:

Een werkstation om op te werken, niet om op te gamen, hoewel zolang de kaart maar passief gekoeld is en geen 8800GTS welke ik prijstechnisch nooit optimaal zal benutten, is het prima :)

- Moederbord met goede ondersteuning voor Linux, P5B blijkt prima onder Debian.
- Moederbord dat geen problemen heeft met 4GB, remapping en Linux, een P5B blijkt dit te doen icm Debian.
- Een moederbord dat geen echte problemen heeft met 3Ghz, een P5B blijkt dit wel te hebben boven de 3Ghz begreep ik ?
-Q6600, overclocken op 3Ghz met lucht.
- 4GB Ram wat snel genoeg is voor de overclock, 533Mhz zou dit moeten kunnen, nu denk ik dat Kingston Valueram dit niet leuk zal vinden, of speel ik net niet met de voltages en busspeed met de 3Ghz overclock ?

Verder beschikt mijn PC op dit moment over SATA1 7200rpm HD's welke ik wellicht zal willen vervangen door SATAII, de vraag is of dit zin heeft.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het heeft pas nut om een Q versie te kopen als je veel bezig bent met Multitasking of Decoding... Doe je dat niet zal je er ook niet zo heel veel profijt uit kunnen halen. Dan kan je het netjes bij een E versie houden :)

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ongetwijfeld dat ik dit topic niet aan mag maken, toch wil ik het proberen.
|:(

Lekkere houding...

Als je niet weet of het mag, vraag het na. Als je zeker weet dat het niet mag, heb je een forse blok voor je hoofd als je het toch probeert, al helemaal met zo'n loze disclaimer :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.