Met XBOX 360 draadloos verbinding maken met experiabox

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim The Slim
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08-2025
Beste Tweakers,

Wij zijn in het bezit van een XBOX 360. Deze heeft de mogelijkheid om via XBOX-live via het internet tegen andere gamers te spelen. Het zou mogelijk zijn om via het bij ons beschikbare draadloze netwerk in te loggen. Het betreft hier trouwens een zogenaamde Experiabox, een soort router met ADSL die we destijds bij VOIP hebben gekregen. Via dit apparaat zijn alle pc's via kabels, maar enkele ook draadloos verbonden met het internet.

Ik ben geen complete computerleek: het lukt mij ook gewoon om mijn notebook draadloos te verbinden. Alleen krijg ik het op een één of andere manier niet voor elkaar om de XBOX, via het draadloze netwerk met de Experiabox te verbinden. Ik weet zeker dat ik de goede SSID-code en het goede WPA-wachtwoord heb gebruikt. Ook kan de XBOX gewoon andere draadloze netwerken uit de omgeving vinden.

Ik denk ook niet dat het signaal te zwak zou moeten zijn, omdat een notebook die naast de XBOX staat, gewoon een goed signaal heeft. Ook lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de draadloze adapter van de XBOX, (die trouwens het belachelijke bedrag van €80 heeft moeten kosten) zelf geen sterk genoeg signaal verstuurd.

Heeft iemand misschien een zelfde ervaring? en (hoe) is dit toen opgelost? Ik heb zelf het idee om het met een kabel te proberen, alleen is dit gezien de opstelling van tv en XBOX geen goede definitieve oplossing. Enkel om te proberen of het misschien toch aan de Experiabox ligt.

Alvast bedankt voor de vele reacties.....
O-)

• restless81
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-02-2023
om welke experiabox gaat het hier?? de siemens (zilveren) of de speedtouch (zwart/antraciet)???
gebruikt de EB wpa of wep beveiligign voor draadloos??