Wil een draadloos netwerk aanleggen tussen pc (huis) en modem (kantoor), die beide draadloos zijn.
Enige probleem is dat tussen de pc en modem +/- 100 meter zit en de afstand te groot is.
* Modem: Thompson Speedtouch 716
* Netwerkkaart: Linksys WMP54G
Dacht er zelf aan om het volgende bundel te kopen bij wifishop:
• 1 x Linksys WRT54G draadloze router
• 1 x Linksys HGA7S antenne standaard
• 2 x Linksys HGA7T 7 dBi omni antennes
Linkje
Mijn opzet is om de Linksys aan de Thompson aan te sluiten en hopen dat het signaal daarmee sterk genoeg is.
Als dat niet lukt dacht ik er aan om de Linksys te gebruiken als accespoint.
Aan het kantoor zit nog een schuur vast die iets meer naar achter staat en niet tussen het signaal komt. Mijn bedoeling is dus deze in de schuur te plaatsen.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft of een Linksys router goed communiceert met een Thompson speedtouch modem? Andere suggesties zijn ook welkom!
Bij voorbaat dank!
Edit: Ga het proberen met de Hawking HWU8DD USB Wireless-G Dish adapter.
Staat bij dat het een bereik heeft van bijna 300 meter
Enige probleem is dat tussen de pc en modem +/- 100 meter zit en de afstand te groot is.
* Modem: Thompson Speedtouch 716
* Netwerkkaart: Linksys WMP54G
Dacht er zelf aan om het volgende bundel te kopen bij wifishop:
• 1 x Linksys WRT54G draadloze router
• 1 x Linksys HGA7S antenne standaard
• 2 x Linksys HGA7T 7 dBi omni antennes
Linkje
Mijn opzet is om de Linksys aan de Thompson aan te sluiten en hopen dat het signaal daarmee sterk genoeg is.
Als dat niet lukt dacht ik er aan om de Linksys te gebruiken als accespoint.
Aan het kantoor zit nog een schuur vast die iets meer naar achter staat en niet tussen het signaal komt. Mijn bedoeling is dus deze in de schuur te plaatsen.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft of een Linksys router goed communiceert met een Thompson speedtouch modem? Andere suggesties zijn ook welkom!
Bij voorbaat dank!
Edit: Ga het proberen met de Hawking HWU8DD USB Wireless-G Dish adapter.
Staat bij dat het een bereik heeft van bijna 300 meter
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 10:59 ]