Toon posts:

Schoonmaakmiddel harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.datadocktorn.nu/images/defrag/12.jpgI

k zat te zoeken naar een tool die geslecteert ook oude profielen (in Documents and Settings\ op je harddisk reinigd. En wat te doen met die "defaulf users" en "all users"

Ccleaner enzo maken wel schoon maar niet die profielen en die lopen vol (in GB's) met allelei rotzooi die je niet wilt bewaren. Ik wil ook geen agresseve tool hebben die gelijk je hele harddisk "sweept" Er staan zaken in die ik wel wil bewaren. Ik heb nog geen thread kunnen vinden waarin dit besproken wordt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige manier die bestaat is de data te overschrijven met andere data of de data te reorganiseren (bijv door een defrag). Dit zul je in beide gevallen vaker moeten doen, omdat anders er altijd nog wel wat manier zijn om eea terug te halen. De vraag alleen, hoe grondig moet het gebeuren?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien dat je eens moet zoeken in de softwaresectie Client Software Algemeen want dit is overduidelijk geen hardwareprobleem tenzij je de topictitel letterlijk neemt.

@Terw_Dan

Ik denk dat de TS met schoonmaken het ontdoen van overbodige data bedoelt dus niet het totaal verwijderen waardoor de data nooit meer is terug te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 24-09-2007 20:45 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:43:
Enige manier die bestaat is de data te overschrijven met andere data of de data te reorganiseren (bijv door een defrag). Dit zul je in beide gevallen vaker moeten doen, omdat anders er altijd nog wel wat manier zijn om eea terug te halen. De vraag alleen, hoe grondig moet het gebeuren?
Nou niet zo grondig als in de genoemde link "sweept"en ik wil ook geen data overschrijven. Het steekt mij al een poosje dat dat daar zo vol loopt, en dat daar niet iets tegen opgewassen is.
Maar nu vond ik zojuist dit dat heel aantrekkelijk aanhoort.

De reden dat dat gebeurd is omdat ik weleens overinstalleer met behoud van de data in bepaalde mappen die normaal gewist worden. Vanuit de recovery console.

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Dan kan ik niet meer steeds hetzelfde profiel gebruiken, helaas.Met Win98/ME had je dat probleem niet dat bij overinstallatie een aantal mappen geleegd werden.

@Guardian_Angel,

Yep staat eigenlijk fout. Misschien dat een mod het even kan verplaatsen naar de juiste sectie, tnx.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In Applicaties om Windows snel te houden; welke gebruik jij? * staan ook een stel handige programma's :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Ben zelf ook druk aan het zoeken en vond dit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voordat je @random allerlei zaken in %ALLUSERPROFILE% gaat verwijderen is het wel zo handig om te weten wat daar normaal gesproken mee gebeurt en gedaan wordt door een Windows NT5+ OS.

verder ontgaat me het nut een beetje, want er zijn al behoorlijk wat topics over je Windows opschonen langsgeparadeerd op dit forum, lijkt me sterk dat je daar geen eigen ideeen uit hebt opgedaan.

offtopic:
Mijn hardware-gerelateerd advies zou zijn: Get a bigger Disk :+

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2007 22:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1