Leveringsproblemen met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Dag GoTters!

Ik zit hier met een probleem met het bedrijf de computerwinkel in Eindhoven. Ik weet niet wat mijn rechten zijn tov. dit verhaal:

- Betrokken partijen: Ik, mijn werkgever en de computerwinkel

Mijn werkgever heeft 03-09-2007 een nieuwe laptop besteld voor mij. Deze dacht hij betaald te hebben met iDeal, maar dat scheen niet helemaal goed te zijn gegaan. Toen heeft hij 10-09-2007 betaald, dit is wel goed gegaan. Toen heb ik ze proberen te bereiken om het afleveradres te wijzigen in mijn adres, want mijn werkgever zou dinsdag op vakantie gaan.
Enfin, ik kreeg niemand aan de lijn, dus dacht om 14:00 weer even proberen. Kijk ik om 14:00 bij orderstatus, blijkt hij verzonden te zijn! Dus ik gelijk bellen, ze zouden proberen het adres te wijzigen.
Ik om 15:00 weer bellen, was niet gelukt... Hij zou dus op mijn werkgever zijn adres geleverd worden.
Mijn werkgever kwam maandag 17-09-2007 weer terug van vakantie, dus wij na het werk even bij hem langs... Geen briefje van TNT... :?

Ik de volgende dag (dinsdag) bellen, ze zouden proberen de Track n Trace code te achterhalen via een leverancier. Volgende dag (woensdag) hadden ze hem nog niet, dus nog een keer aangevraagd. Toen kregen we donderdagavond te horen dat de laptop op mijn naam, mijn werkgevers' adres en mijn postcode en woonplaats was verzonden 8)7 :? Wat een kansloze gast ben je dan dacht ik?!

Dus ik vrijdag contact, ja we gaan alles regelen. Ok bel ik maandag terug (vandaag). Vanmorgen kreeg ik een vrouw aan de lijn, die mij vertelde dat ze bezig zijn ermee en ze zou kijken of zij me terug ging bellen of de leverancier (dezelfde dag).

Om half 6 had ik nog niks gehoord, dus ik bellen, kreeg ik dezelfde vrouw aan de lijn. Ik was ondertussen al behoorlijk pissig :( omdat ik al 3 weken wacht op mijn laptop die er de volgende dag had moeten zijn (ok, twee weken zending, maar dat is nog veeeeeeeel te lang)... Dus ik heb gezegd dat ik hem nu wil, konden ze niet doen omdat er een procedure is dat ze eerst de verkeerd verzonden laptop moeten terug hebben.

Wat heb ik daarmee te maken?! Dat is hun probleem?!~ :? Ze had het telkens over MIJN probleem, terwijl het HUN probleem is dat ik nog steeds die laptop niet heb!!! Ik verloor echt mijn geduld bij dat mens, want ze praatte telkens door mij heen, ze gaf MIJ de schuld van het verkeerde adres |:( 8)7 én ze dreigde met 'dat zou ik niet doen als ik u was' toen ik zei dat ik de bestelling wil annuleren...

Nu wacht ik dus wéér af tot morgen, het duurt me allemaal veel te lang met die JOSTI'S! Ik bedoel, wat kun je wél!?

Ik ga morgen niet meer met die vrouw praten, maar ik wil de bedrijfsleider spreken. Zijn er nog tips van jullie wat ik kan doen? Het liefst annuleer ik de bestelling, want de laptop is in die tijd (tijd die zij voor mij verspillen) alweer 100 euro goedkoper... Maar weet niet of dat kan...

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 24-09-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Ik zou je werkgever dit laten regelen. Aangezien jij noch hebt betaald, noch initiele geaddresseerde bent, denk ik dat je baas maar eens moet bellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Die heeft ook al contact met ze gehad, maar hij zei dat ik het maar af moest handelen. Zou ook niet weten waarom hij zou moeten bellen, ze behandelen mij als degene die besteld heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

idd, betalende partij laten oplossen. Of je baas jou een volmacht laten geven (als in, de computerwinkel aanschrijven dat jij nu de contactpersoon bent voor dit verhaal namens hem) als hij het te druk heeft voor dit soort geneuzel.

Wel fors prutswerk zeg. (Van de computerwinkel dan.)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 24-09-2007 20:47 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah je hebt als klant gewoon het recht de koop te ontbinden en krijgt dan je geld terug, zo staat het in de wet.

Dan even een slechte shopsurvey shopreview invullen en bij een van de betere winkels in Nederland bestellen (ook weer te vinden via die shopreviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb de naam van de winkel uit de titel en startpost gehaald. Je probleem kun je hier prima bespreken zonder de winkel bij naam te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:44:
Tjah je hebt als klant gewoon het recht de koop te ontbinden en krijgt dan je geld terug, zo staat het in de wet.

Dan even een slechte shopsurvey shopreview invullen en bij een van de betere winkels in Nederland bestellen (ook weer te vinden via die shopreviews).
Volgens mij mag ik dat niet zomaar, quote van hun voorwaarden:
Sectie 5.04
Overschrijding van een leveringstermijn geeft de afnemer nimmer het recht tot enigerlei schadevergoeding. op ontbinding van de overeenkomst of enige andere actie jegens de computerwinkel. Dit is slechts anders in geval van opzet of grove schuld van de computerwinkel of haar leidinggevend personeel of indien de leveringstermijn met meer dan drie maanden wordt overschreden. Als dan heeft de afnemer het recht de overeenkomst te ontbinden. echter zonder aanspraak te kunnen maken op enige schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
[...]
[...]
Niets met voorwaarden te maken, ze hebben zich als ieder bedrijf aan de wet te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel de indruk dat bij er bij de computerwinkel wel meer kantjes worden afgereden om aan die bodemprijzen te komen.

Voorwaarden voor retourneren zijn bijzonder scherp en ontmoedigend (met grote forfaitaire administratiekosten). Indien ze een RMA testen en ze vinden geen defect (wat bij sommige problemen wel eens kan voorkomen als het een ad random probleem is): geen RMA en 20 tot 50 euro administratiekosten.

Ik heb net een grafische kaart RMA gestuurd naar ginder, ik hoop geen problemen te ondervinden :s . In elk geval koop ik nooit nog hardware in het buitenland. Veel gedoe als je toch de pech hebt een rma te treffen. Enkel nog over de toonbank vanaf nu voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
[...]

[...]
Staan hun voorwaarden boven de wet?

Er zijn voldoende topics te vinden waarin leveranciers bepaalde afspraken niet nakomen en dat je als consument nog best wat middelen hebt om een bestelling af te zeggen / veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok ik wil wel graag zekerheid of ik de bestelling mag annuleren op dit moment. Welke wet zegt dit en hoe kan ik ze zover krijgen dat ik inderdaad de bestelling kan annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
Ik heb wel de indruk dat bij er bij de computerwinkel wel meer kantjes worden afgereden om aan die bodemprijzen te komen.

Voorwaarden voor retourneren zijn bijzonder scherp en ontmoedigend (met grote forfaitaire administratiekosten). Indien ze een RMA testen en ze vinden geen defect (wat bij sommige problemen wel eens kan voorkomen als het een ad random probleem is): geen RMA en 20 tot 50 euro administratiekosten.

Ik heb net een grafische kaart RMA gestuurd naar ginder, ik hoop geen problemen te ondervinden :s . In elk geval koop ik nooit nog hardware in het buitenland. Veel gedoe als je toch de pech hebt een rma te treffen. Enkel nog over de toonbank vanaf nu voor mij.
Er zijn ook goede webshops, check de shopreviews maar, sommige steken er met kop en schouders bovenuit, deze betreffende computerwinkel staat helaas bekend als een stuk minder (majah een prijsvechter dus mensen blijven kopen, blijven Hollanders he?)

Over de toonbank kun je ook slechte winkels treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb zo'n vermoeden dat de "winkel" in kwestie met een Z begint... :P
Ze noemen zichzelf ook geen winkel en ze houden er ook vage voorwaarden op na.

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 24-09-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
eX0duS schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:52:
Ik heb zo'n vermoeden dat de "winkel" in kwestie met een Z begint... :P
Ze noemen zichzelf ook geen winkel en ze houden er ook vage voorwaarden op na.
Ben bang dat je gelijk hebt, het zit in Eindhoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hoe kan het ook anders... Ik snap niet dat ze het nou nog steeds niet geleerd hebben daar.
Dat ze er alles aan doen om de marges laag te houden komt me wel zó bekend voor.
Ze sluimeren met dat ze maar een paar procent marge hebben, nou is dat een reden om mensen zo in de zeik te gaan nemen? De service daar is echt belabberd. Er werken daar waarschijnlijk een hoop stagiares die geen zak kosten, om de kosten maar laag te houden (en dus de marges!).

Ik zou zeggen plaats even een shop survey, dan zal je vast gebeld gaan worden door de baas daar, en dan kun je dus twee kanten op, óf hij gaat lopen zeiken over zijn lage marges, over stagiares die het niet goed doen, óf hij lost het gewoon op en je hebt zo je laptop.

En inderaad, dat vrouwtje wat je vaak aan telefoon krijgt weet dus echt helemaal niks. Ook als je daar iets op gaat halen snapt ze er niks van.
Je kunt het beste naar de baas vragen daar (Arnold geloof ik), en het proberen uit te praten, misschien dat het nu heeft. Ik vind hem zelf best aggresief om je maar te overtuigen van zijn gelijk, maar het is te proberen.

Vraag niet naar de RMA, want die is nooit aanwezig, of er zijn stagiares, en die weten niks, ik weet ook niet hoe dat het daar allemaal zit.

Grappig genoeg zitten ze tegenwoordig in dezelfde straat als 4(:p), vraag me af waarom mensen nog iets bij Z bestellen als ze ook naar 4 kunnen.

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 24-09-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Maar ik mocht geen survey doen als het hele proces nog niet over was :? ?

Nja ik heb een reactie geplaatst, geen idee of dit goed is:

svp geen naam of link naar de computerwinkel zelf opnemen als je het topic in SG wilt houden. Wil je het wel over de winkel zelf hebben, dan moet je in Pricewatch zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door SmartDoDo op 24-09-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja dat is waar.
Overigens kan je je bestelling gewoon annuleren. Je hebt nog niks ontvangen, en dan zoeken ze het zelf maar uit. Als ze gaan zeuren dan hoop ik dat je rechtsbijstand hebt, dan gooi je daar een keer mee en dan is het zo opgelost. Met die lage marges van hun kunnen ze toch geen gekke kosten op hun nek halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
eX0duS schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:03:
Ja dat is waar.
Overigens kan je je bestelling gewoon annuleren. Je hebt nog niks ontvangen, en dan zoeken ze het zelf maar uit. Als ze gaan zeuren dan hoop ik dat je rechtsbijstand hebt, dan gooi je daar een keer mee en dan is het zo opgelost. Met die lage marges van hun kunnen ze toch geen gekke kosten op hun nek halen.
Mijn werkgever heeft vast juridische shizzle als een advocaat enzo neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:01:
Nee, zo werkt dat niet, zal vast verwijderd worden.

Ik zou gewoon een duidelijk en net mailtje sturen met daarin dat je je laptop graag zo snel mogelijk wil hebben (zeg binnen 3 werkdagen ofzo), zo niet, dan graag bestelling annuleren.

Als ze dat weigeren dan stuur je gewoon terug dat je ze de keus geeft om gewoon die bestelling te annuleren of het over te dragen aan je rechtsbijstand.

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 24-09-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:01:
Maar ik mocht geen survey doen als het hele proces nog niet over was :? ?

Dat is geen review, imho... Verwijzen naar een draadje waar nog geen oplossing/afloop voor is, is geen review.

Maar ja, waarom meteen juridische bijstand? Even hier op GoT/Google zoeken naar consumentenrecht en wet kopen op afstand en dergelijke, levert meer dan voldoende munitie voor een gefundeerde mail naar het betreffende bedrijf.

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 24-09-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:58:

Ik zou zeggen plaats even een shop survey, dan zal je vast gebeld gaan worden door de baas daar, en dan kun je dus twee kanten op, óf hij gaat lopen zeiken over zijn lage marges, over stagiares die het niet goed doen, óf hij lost het gewoon op en je hebt zo je laptop.
Daar is de Shop Review nadrukkelijk niet voor bedoeld. Het gaat erom dat een beeld gevormd wordt van bedrijven in de PW, zoals je normaal mag verwachten dat je bestelling afgehandeld wordt. TS is er na plaatsen van een ShR ook over geïnformeerd dat een winkel wettelijk gezien 30 dagen de tijd heeft om te leveren en die zijn nog niet eens voorbij. Wat een topic met de vraag wat de mogelijkheden nu zijn hier doet is me dan ook een raadsel.

Het gebruiken van de ShR als breekijzer verstoort het beeld, en kan je bij bewust hiervoor inzetten zelfs zien als chantage.

Overigens is niet voor niets de winkelnaam uit de TS gehaald. SG is voor algemene discussie over online aankopen, de ShR voor ervaringen en PW voor topics over specifieke winkels als het gaat om zaken die niet in de ShR zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik ga niet mailen, daar reageren ze namelijk niet op... Dat meen ik serieus! Ik bel ze morgen na overleg met mijn werkgever (of dat hij belt) met de mededeling dat ik het wil annuleren. Weten jullie zeker dat ik dat recht heb?

Edit: Floppus kun je dan mijn reactie verwijderen bij de ShR?

[ Voor 12% gewijzigd door plofkip op 24-09-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat ze het gewoon niet verzekerd hebben en nu is er een probleem. Maar bij Track & trace staat toch de status. Als die staat dat die afgeleverd is dan moet deze met een handtekening staan. Die kan je ook nog vragen. O die kl*te tnt heeft een eigen handtekening gezet dan ben je de l*l. Dat heb ik namelijk gehad. GLS heeft een pakket op 1 dag 3x laten weigeren en retour laten gaan. Ook daarbij nog een keer dat zowel GLS als mijn leverancier een pakket niet konden vinden (HP Procurve 2810 switch x 2) maar een lokale vervoerder zei oooow die. Tja die zag ik vanochtend nog liggen om de hoek. Ik ontvang mijn pakketen zonder handtekening van TNT netals DPD. Dat is ook normaal. Ga zeuren bij TNT en bij de pc shop. De Pc shop met het maar uitzoeken en niet jij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je kunt ze twee dingen voorstellen:

Of je annuleert de hele shit nu, en hun boeken het geld terug klaar, OF je maakt gebruik van je recht van koop op afstand, en als dat ding naar x tijd alsnog eens geleverd wordt, stuur je hem meteen retour, en kunnen ze alsnog het geld terugboeken.

Hoe dan ook, dat hun verzender een pakketje kwijt maakt, omdat zij aankloten met het adres is niet jouw probleem. Ze kunnen dit vriendelijk oplossen door je een nieuwe laptop op te sturen, voor de nu gangbare prijs, of jij wilt helemaal geen laptop meer van ze, en komt die hoe dan ook terug.

(Ontbinden via koop op afstand kan alleen als het product daadwerkelijk afgeleverd is.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Maar als ik ontbind geven ze me de dagprijs (100 euro minder) terug, mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:18:
Nee

Het zou toch van de zotte zijn als jij niets krijgt maar wel geld kwijt raakt? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG => PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:19:
[...]

Nee

Het zou toch van de zotte zijn als jij niets krijgt maar wel geld kwijt raakt? 8)7
Ja, maar dit staat er:
Hoe zit het nu met Retour in de afkoelingsperiode?
Klanten die hun bestellingen op gestuurd hebben gekregen hebben het recht op een afkoelingsperiode van 7 dagen. Dit houdt in dat als zij zich nog bedenken om de koop ongedaan te maken dit dan ook daad werkelijk kunnen. Zercom Computers verbindt de volgende voorwaarden aan het retourneren. De betreffende producten ongebruikt en hun verpakking dienen compleet en onbeschadigd te zijn. Artikelen waarvan het folie/zegel is verbroken kunnen door ons niet retour genomen worden. U dient voor terug sturen van deze producten een RMA aan te vragen. De eventueel te maken verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Deze producten worden gecrediteerd op dagwaarde. Dat houdt in op de dag van retour bij Zercom. Lees ook artikel 9.02 van de Algemene Voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, dat mag niet.

Net zoals ze geen administratiekosten mogen inhouden als je gebruik maakt van koop op afstand.
Net zoals ze ook jouw het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten moeten terugboeken bij koop op afstand. (Jij betaald alleen verzending terug naar hun, of daar afleveren ofzo)
FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:21:
[...]

Ja, maar dit staat er:

[...]
Boeiend dat dat er staat, dat is in strijd met de wet/het recht.

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-09-2007 21:22 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok, dan vraag ik morgen naar de baas. Stel voor om de koop te annuleren en het niet moeilijker te maken dan het al is, of dat ik hem gelijk terug stuur als die er is, meer werk = meer kosten voor hun... Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
De betreffende producten ongebruikt en hun verpakking dienen compleet en onbeschadigd te zijn. Artikelen waarvan het folie/zegel is verbroken kunnen door ons niet retour genomen worden.
Dit alleen ook al.. Ok, het is lullig voor de shop als ze een product terug krijgen waarvan het plastic vanaf is. Maar tjah, hoe moet je dan ook weten of het product bevalt of niet? Hadden ze maar geen webshop moeten worden.
Dit is gewoon in strijd met de wet. Je mag gewoon binnen 7 dagen je spullen terugsturen/brengen, ook al is de verpakking geopend (en zonder gebruikssporen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:23:
Ok, dan vraag ik morgen naar de baas. Stel voor om de koop te annuleren en het niet moeilijker te maken dan het al is, of dat ik hem gelijk terug stuur als die er is, meer werk = meer kosten voor hun... Goed idee?
Ja, of ze leveren alsnog snel die laptop uit natuurlijk, voor de nu gangbare prijs, dan heb je tenminste iets. Dat willen die prutsers waarschijnlijk niet doen, gezien hun historie van "klantvriendelijkheid", dus kom je automatisch uit op wat jij voorstelt.

Als zij dan zeuren over dingen zoals dagwaarde, administratiekosten en andere blaat, kun jij zeggen "ik zou het niet proberen of je hebt een rechtszaak aan je broek". (want hun voorwaarden zijn feitelijk gewoon "in strijd met de wet".)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic is nu in PW ondergebracht, wat betekent dat discussie inclusief Shopnaam mogelijk is. Zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Blijf wel ontopic wat betreft suggesties en mogelijkheden die TS kunnen helpen.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok bedankt Floppus, ik vind het in ieder geval fijn dat zoveel mensen mij willen helpen en meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die afkoelingsperiode van 7 dagen begint natuurlijk pas op het moment dat je de laptop daadwerkelijk in je bezit hebt, ongeacht hoe lang TNT er mee bezig is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorry als ik het gemist heb, maar dit is toch een berstelling door een bedrijf bij een bedrijf? Dan geld toch de hele wet "kopen op afstand" niet, want het gaat niet tussen consument/bedrijf?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
gambieter schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:30:
Sorry als ik het gemist heb, maar dit is toch een berstelling door een bedrijf bij een bedrijf? Dan geld toch de hele wet "kopen op afstand" niet, want het gaat niet tussen consument/bedrijf?
Volgens mij gaat het om mij en Zercom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:32:
[...]

Volgens mij gaat het om mij en Zercom...
Is de bestelling geplaatst op naam van het bedrijf?

In dat geval is het dus inderdaad een overeenkomst tussen 2 bedrijven en niet tussen een bedrijf en een consument en dus heb je te maken met een heel ander verhaal.

Voor zo ver ik weet spreekt de baas daar niet heel erg goed Nederlands (mijn ervaringen in ieder geval), ik weet niet of ie dat speelt of het echt zo is, maar dat maakt communiceren wat lastiger. Misschien is een aangetekende brief wat beter als e-mail en telefoon niets uithaalt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:33:
[...]

Is de bestelling geplaatst op naam van het bedrijf?

In dat geval is het dus inderdaad een overeenkomst tussen 2 bedrijven en niet tussen een bedrijf en een consument en dus heb je te maken met een heel ander verhaal.
Nee op naam en privé adres van mijn baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

gambieter schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:30:
Klopt
Afdeling 9A. Overeenkomsten op afstand

Artikel 46a

In deze afdeling wordt verstaan onder:

a. overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

b. koop op afstand: de overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is;

c. overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;

d. financiële dienst: iedere dienst van bancaire aard of op het gebied van kredietverstrekking, verzekering, individuele pensioenen, beleggingen en betalingen;

e. techniek voor communicatie op afstand: een middel dat zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van partijen kan worden gebruikt voor het sluiten van de overeenkomst op afstand;

f. communicatietechniekexploitant: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die zijn bedrijf maakt van het ter beschikking stellen van één of meer technieken voor communicatie op afstand aan verkopers of dienstverleners;

g. richtlijn: richtlijn nr. 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten (PbEG L 144);

h. richtlijn nr. 2002/65/EG: richtlijn nr. 2002/65/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 23 september 2002 betreffende de verkoop op afstand van financiële diensten aan consumenten (PbEG L 271).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Maar mijn baas heeft privé besteld, dus als consument zijnde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Als hij inderdaad als privepersoon besteld heeft, en nergens de bedrijfsnaam genoemd is, dan is het consumenten ja. :) Als de naam van het bedrijf in de bestelling voorkomt, gaat het niet meer op.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
GaMeOvEr schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:42:
Als hij inderdaad als privepersoon besteld heeft, en nergens de bedrijfsnaam genoemd is, dan is het consumenten ja. :) Als de naam van het bedrijf in de bestelling voorkomt, gaat het niet meer op.
Ja de naam van de rekening... Maar ik vind dat dit een koop op afstand is, omdat ik tegenwoordig de klant / contactpersoon ben... Laten we het gewoon blijven houden op 'koop op afstand'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, zo simpel ligt het niet :)

Als de rekening op naam van een bedrijf staat, houdt koop op afstand op - je hebt daarin geen eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar wat jij er van vind, bepaalt niet hoe de aankoop juridisch in elkaar steekt.

Kijk, als de baas de laptop op prive naam koopt, maar betaalt met de rekening van de zaak, is het niet boeiend. Als de laptop op naam van de zaak koopt (dus op de factuur) dan is het gewoon een zakelijke transactie, en dan is het opeens business to business, en niet meer business naar particulier.

b2b kent geen koop op afstand, dus dan verandert het hele verhaal.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hij staat op privé naam van mijn baas, ook het adres... Dus is het een koop op afstand :) Maar ben benieuwd naar morgen, post gelijk het resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:44:
[...]
Ja de naam van de rekening... Maar ik vind dat dit een koop op afstand is, omdat ik tegenwoordig de klant / contactpersoon ben... Laten we het gewoon blijven houden op 'koop op afstand'
De wet is juist bedoeld om consumenten te beschermen, voor bedrijven gelden nu eenmaal andere regels. Omzeilen van dergelijke dingen door het via een privepersoon te bestellen maken de wet niet anders; denk ook eens aan BTW aftrek e.d. :)

Je zult het dus je baas moeten laten afhandelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Maar mijn baas is in dit geval toch echt een consument voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:32:
Maar mijn baas is in dit geval toch echt een consument voor zover ik weet?
Dat hangt er mede vanaf hoe de communicatie is gegaan. Als jij met ze belt "FaNtJuH van bedrijf XXX, hoe zit het nu met die laptop? Je hebt hem naar het adres van mijn baas gestuurd", dan hebben zij toch echt wel een goede reden om aan te nemen dat het b2b is. Zoals je het nu brengt doen jullie de koop op deze manier om consumentenvoordeel te krijgen terwijl dat niet terecht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik bel niet namens bedrijf xxxxxx... Ik bel namens mezelf met de mededeling dat de laptop voor mij bedoeld is. Zij kennen mij nu als 'degene voor wie de laptop is', mijn werkgever heeft 1 keer contact met ze gehad en het aan mij over gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat je nog steeds niet duidelijk hebt gemaakt is of de laptop nu als consument gekocht is of voor het bedrijf. Als het 't laatste is (zo lees ik je topic tenminste), dan ben je eigenlijk de zaak aan het flessen door je als consument voor te doen. Op het moment dat je baas heeft laten doorschemeren dat het van een bedrijf is, dan sta je gewoon heel zwak. Nofi natuurlijk, maar je kunt niet gaan kagen dat het andere bedrijf niet correct handelt als je zelf ook niet correct handelt.

Dat is trouwens niet bedoeld om fouten van het andere bedrijf goed te praten, maar het is ook niet netjes je voor te doen als consument om rechten te krijgen die je niet hoort te hebben. Als bedrijf heb je namelijk andere mogelijkheden om leveranciers aan te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Uhm mijn werkgever heeft hem dus op zijn naam en privé adres besteld, zodat ik de prijs ex btw kan betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door plofkip op 24-09-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het dus B2B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
En dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:49

sanzut

It's always christmas time

Dan gaat het hele feest niet door en is het B2B en gelden er compleet andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ja maar heb ik dan niet de rechten om het te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben niet thuis in het b2b gebeuren, maar bij b2b gaan ze ervanuit, dat er kennis aanwezig is bij de partij die aankoopt, en dat die dus niet een "onnozele consument" is, die beschermt moet worden. Dan kan het opeens heel goed mogelijk zijn, dat het redelijk is om annuleringskosten te moeten betalen.

Dan kunnen die voorwaarden opeens heel goed _wel_ rechtsgeldig zijn, en de rest valt of staat met afspraken die tussen b1 en b2 gemaakt zijn. Zijn er geen specifieke afspraken, zal de AV van de verkopende partij in werking treden.

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-09-2007 23:03 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hmm dan houd ik het even op 'consument' zijnde... Dat zullen zij waarschijnlijk ook denken en ik vind ons eigenlijk consument, want het is voor mij en ik ben een consument. Maargoed genoeg over wat voor aankoop het is... Ik zal jullie morgen updaten met mijn gesprek met de bedrijfsleider (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Tuurlijk niet, beiderzijds hebben een overeenkomst gesloten, waarbij een bepaalde bedrag is bemoeid. Wettelijk gezien zou je gewoon het bedrag terug moeten krijgen die je ervoor heb betaald.

Ik zal als ik jou was gewoon op een rustige manier proberen contact op te nemen met een hoofdpersoon van het bedrijf. Daarbij vertellen dat je hun nog één dag of twee gunt om een tweede bestelling te leveren, indien dit niet mogelijk is, kun je altijd erna je aankoop ontbinden. Wanneer zij dit niet accepteren kan je juridische maatregelen ondernemen. Maar probeer in ieder geval het probleem op een rustige manier aan te pakken en niet direct beginnen met vloeken etc :+

Zodoende sta je meer in je recht. Indien het echt maanden heeft gekost en men is nog steeds niet bereid is om vlot een oplossing voor je te regelen, is het zelfs mogelijk om bij de politie de zaak te melden in verband met oplichting.

(In het verleden heb ik ooit een soort gelijke geval gehad, echter kwam ik niet verder dan bij een waarschuwing dat ik juridische maatregelen zoude ondernemen. Naar die waarschuwing kreeg ik binnen een week een geschikte oplossing voor het probleem wat ik ondervond)

Tip: Lees hun leveringsvoorwaarden eens door en probeer hun eigen regels tegen hun te gebruiken.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
PCMedic schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:08:
[...]

Tuurlijk niet, beiderzijds hebben een overeenkomst gesloten, waarbij een bepaalde bedrag is bemoeid. Wettelijk gezien zou je gewoon het bedrag terug moeten krijgen die je ervoor heb betaald.

Ik zal als ik jou was gewoon op een rustige manier proberen contact op te nemen met een hoofdpersoon van het bedrijf. Daarbij vertellen dat je hun nog één dag of twee gunt om een tweede bestelling te leveren, indien dit niet mogelijk is, kun je altijd erna je aankoop ontbinden. Wanneer zij dit niet accepteren kan je juridische maatregelen ondernemen. Maar probeer in ieder geval het probleem op een rustige manier aan te pakken en niet direct beginnen met vloeken etc :+

Zodoende sta je meer in je recht. Indien het echt maanden heeft gekost en men is nog steeds niet bereid is om vlot een oplossing voor je te regelen, is het zelfs mogelijk om bij de politie de zaak te melden in verband met oplichting.

(In het verleden heb ik ooit een soort gelijke geval gehad, echter kwam ik niet verder dan bij een waarschuwing dat ik juridische maatregelen zoude ondernemen. Naar die waarschuwing kreeg ik binnen een week een geschikte oplossing voor het probleem wat ik ondervond)

Tip: Lees hun leveringsvoorwaarden eens door en probeer hun eigen regels tegen hun te gebruiken.

Succes ermee.
Ik ben zeker van plan om rustig een hoger persoon aan de lijn te krijgen en hem voor te stellen de laptop vandaag of morgen te verzenden met een refund vaan 100 euro (zodat ik de dagwaarde betaal), zo niet wil ik de koop ontbinden, als ze daar niet aan mee willen werken zeg ik hem terug te sturen als ik hem ontvang, wat voor hun veel meer werk kost (administratie e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok, een update.

Ik heb vanmorgen om 11 uur geprobeerd een 'hoger iemand' aan de lijn te krijgen, maar die was momenteel niet aanwezig, maar vanmiddag waarschijnlijk wel.

Nu werd ik net gebeld door Zercom, door de mevrouw uit mijn TS... Deze vertelde mij dat de laptop vandaag verzonden gaat worden naar mijn adres. Als ze de track en trace code zou krijgen zou ze die ook nog even doorgeven. Als ik hem binnen heb ga ik nog even een keer bellen over de €100,-

I'll keep you guys posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
FaNtJuH schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:51:
Uhm mijn werkgever heeft hem dus op zijn naam en privé adres besteld, zodat ik de prijs ex btw kan betalen.
Op zijn bedrijfsnaam denk ik toch echt.... Een privepersoon kan nooit de BTW verrekenen, dan moet er toch echt een bedrijfsfaktuur achter zitten.

• plofkip
dominator schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:52:
[...]

Op zijn bedrijfsnaam denk ik toch echt.... Een privepersoon kan nooit de BTW verrekenen, dan moet er toch echt een bedrijfsfaktuur achter zitten.
Nee, maar wij weten wel manieren om daarvoor te zorgen... Don't worry ;)

• eX0duS
Het is maar net of de belasting er achter komt of dat de goede naam op de factuur staat volgens mij. Je kan dat sowieso wel gewoon inboeken volgens mij.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

FaNtJuH schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:56:
[...]

Dat is met (creatief) boekhouden aan jullie kant te bewerkstelligen. Echter neemt dat niet weg dat de koop een B2B koop betreft en daarom niet onder Consumentenkoop valt.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
FaNtJuH schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:56:
[...]

Tsjah, zo kennen we er nog wel een paar.... Belastingfraude kan best hoge boetes opleveren.... :)

• plofkip
Ik heb hem!!! :D :D :D

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nu nog allemaal een bericht naar de Consumentenautoriteit inzake de onwettige (retour)voorwaarden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Het lijkt me niet zinnig (en zelfs onwenselijk) dat buitenstaanders massaal klachten gaan indienen na aanleiding van een ervaring van iemand anders. Je verdraait daarmee dusdanig het beeld wat bij de consumentenautoriteit ontstaat, dat je onterecht de focus bij winkels waar meer unieke klachten over binnenkomen weghaalt.

Er is met iedere winkel wel eens iets dat er iemand een conflict heeft. Gaan mensen dan hier massaal over die dingen steeds de consumentenautoriteit aanschrijven, dan denk ik dat we binnen no time het online winkelen in Nederland ontwricht hebben - met als uiteindelijk slachtoffer wijzelf, de consument.

In de Shop Review is het ook niet voor niets dat alleen eigen ervaringen worden toegestaan. Het is gewoon té makkelijk een heksenjacht te beginnen, en ik vind dit voorstel dan ook ernstig grenzen aan een oproep tot dergelijke actie. Om deze reden (en dat het topic niet meer van toepassing is) doe ik deze op slot.

Het is in ieder geval goed om te horen dat het probleem van TS is opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het topic is nu in PW ondergebracht, wat betekent dat discussie inclusief Shopnaam mogelijk is. Blijf wel ontopic wat betreft suggesties en mogelijkheden die TS kunnen helpen. Eigen ervaringen horen in de ShR, ongefundeerd ranten wordt niet getolereerd.