Afbeelding corrupt maken

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Graag zou ik willen weten hoe ik een afbeelding corrupt kan maken zoals dit ook wel eens gebeurt wanneer je harde schrijf is gecrashed. Dit ivm een te verzenden pasfoto :) Iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Bijvoorbeeld met Photoshop.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een noise-effectje met een willekeurig bewerkingsprogramma al geprobeerd?

Vind dit verder een vreemd topic :P

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien handiger met een hexeditor en dan gewoon wat nummertjes veranderen. (is wel een hoop werk)

How do you save a random generator ?

• wout-hugo
Palomar schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:11:
Een noise-effectje met een willekeurig bewerkingsprogramma al geprobeerd?

Vind dit verder een vreemd topic :P
Noise nog niet geprobeerd.

Is het ook, maar heb geen zin om een foto te sturen :)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 17:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

open em in notepad en haal gewoon wat regels weg rond het midden. moet genoeg doen denk ik zo.

*zojuist geprobeerd en het effect is hoofdzakelijk dat alles waziger word.. vet :)

maar op een gegeven moment, na echt superveel weggehaald te hebben wordt het echt scrambled.

rond het begin en eind zitten een paar regels met iets wat op een patroon of logica lijkt. deze laten staan idd, zoals Palomar zegt

nog 'n edit; heb het nu met een foto geprobeerd met blijkbaar andere encoding want nu is het het typische grijze vlak met versprongen stukken. werkt dus prima als corruptmaakmethode.

[ Voor 89% gewijzigd door powerflux op 24-09-2007 20:20 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Palomar
  • Niet online
powerflux schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:14:
open em in notepad en haal gewoon wat regels weg rond het midden. moet genoeg doen denk ik zo.

*zojuist geprobeerd en het effect is hoofdzakelijk dat alles waziger word.. vet :)
idd dat geeft wel een leuk effect :P wel oppassen dat je niet teveel veranderd want dan wordt ie onleesbaar.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wout-hugo schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:12:
[...]

Noise nog niet geprobeerd.

Is het ook, maar heb geen zin om een foto te sturen :)
Noise helpt niks, dan heeft de ontvanger ook niks meer aan die foto. Je kunt nooit meer goed de-noizen. Noise is als sneeuwbeeld op je TV, maar dan over je foto heen :)

Ik zou je aanraden om de foto als .txt te hernoemen en hem dan te versturen. Of maak er MP3 van. Stuur in een apart mailtje erna of in een smsje dat die persoon de extensie .jpg ervan moet maken. Dan kan hij de foto weer zien. Irfanview biedt het trouwens al gelijk aan wanneer je een .jpg vermomd hebt als ander bestand.

Ik zou niet met een hex editor gaan werken. Ook niet met een encrypter en decrypter op beide pc's, tenzij je allebei erg goed weet wat je doet ;)

Nee, hernoem hem naar .txt en edit hem dan met notepad. Zet dan achter het einde van de tekenreeks haalditwegenrenamenaarjpeg en leg uit in een mail of sms wat je vriend moet doen om die foto te 'decrypten'. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Kan je niet gewoon een willekeurig bestand (Word, of excel of zo) nemen en dan de extensie veranderen naar jpg?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Volgens is de bedoeling juist dat de ontvanger een kapotte foto krijgt?
Dus gewoon alsof hij keurig een mooie pasfoto heeft gestuurd maar dat het ergens mis ging. Maar dan zal de ontvanger natuurlijk vragen om een ander exemplaar :)

301SQN

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GeforceDDQ schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:22:
Dus gewoon alsof hij keurig een mooie pasfoto heeft gestuurd maar dat het ergens mis ging. Maar dan zal de ontvanger natuurlijk vragen om een ander exemplaar :)
Kan je dan niet beter (maar ik doe maar even een gooi) de MIME-encoding van de verzendende client dusdanig omgooien dat 99.999% van de wereldbevolking de inhoud niet netjes kan openen/lezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
GeforceDDQ schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:22:
Dan kun je beter geen foto sturen en aangeven dat je niet van plan bent een foto te sturen 8)7 Just my 2 cents
Anders gewoon op een beveiligde web toegankelijke locatie zetten en wachtwoord doorgeven aan andere persoon.

[ Voor 10% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-09-2007 20:27 ]

Specs

• Palomar
  • Niet online
Dark Blue schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:18:
[...]

Noise helpt niks, dan heeft de ontvanger ook niks meer aan die foto. Je kunt nooit meer goed de-noizen. Noise is als sneeuwbeeld op je TV, maar dan over je foto heen :)
ja goh dat weet ik ook wel. Maar de TS geeft nergens aan dat het plaatje weer terug moet kunnen worden gehaald oid... Anders zou ik het sowieso niet op deze manier doen. Stop het dan gewoon in een rar-bestand waar je een wachtwoord op zet.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Corrupt maken is gewoon een kwestie van openen met kladblok,
overal willekeurige wat tekens bij typen a l "qsdùez%" en dan krijg ik het met niks meer geopend (net getest) :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• wout-hugo
Bedankt voor de info, ik ben al geholpen. Ik ga het zo proberen met het hernoemen naar txt. Dat ik daar zelf niet op ben gekomen 8)7

Coderen met winrar e.d. was niet de bedoeling.

• wout-hugo
powerflux schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:14:

maar op een gegeven moment, na echt superveel weggehaald te hebben wordt het echt scrambled.

rond het begin en eind zitten een paar regels met iets wat op een patroon of logica lijkt. deze laten staan idd, zoals Palomar zegt

nog 'n edit; heb het nu met een foto geprobeerd met blijkbaar andere encoding want nu is het het typische grijze vlak met versprongen stukken. werkt dus prima als corruptmaakmethode.
De regels tekst weghalen werkt toch niet. Als ik 'm daarna weer open geeft Windows een error aan: "geen geldig bitmapbestand of de opmaak wordt niet ondersteund". Als ik er 4 tekens uit haal -uit een bestand van bijna 2 mb groot- doet hij het ook niet...

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 17:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wout-hugo schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:44:
[...]

De regels tekst weghalen werkt toch niet. Als ik 'm daarna weer open geeft Windows een error aan: "geen geldig bitmapbestand of de opmaak wordt niet ondersteund". Als ik er 4 tekens uit haal -uit een bestand van bijna 2 mb groot- doet hij het ook niet...
op een andere plek weghalen dus. en gerust 1/3 van alles.. gewoon niet te ver naar onder of boven

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tijdje terug nog met een mede-gotter zo'n geintje geflikt ivm 1 april :P
MSN icon van hem een beetje verkloot met wat rare regenboog verkleuring e.d. :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• wout-hugo
powerflux schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
[...]

op een andere plek weghalen dus. en gerust 1/3 van alles.. gewoon niet te ver naar onder of boven
Het wil niet :?

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

powerflux schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
[...]
Irfanview flipt anders wel als je een deel uit een jpg haalt... Wat voor een bestand pas jij dan aan? Oftewel: heb je een voorbeeld? :D

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Palomar
  • Niet online
Probeer anders op een paar plekken in het midden slechts 1 karakter te vervangen door een ander karakter. Als je te grote stukken gaat weghalen dan heeft je viewer zelf wel door dat ie corrupt is ;)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Palomar schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:04:
Probeer anders op een paar plekken in het midden slechts 1 karakter te vervangen door een ander karakter. Als je te grote stukken gaat weghalen dan heeft je viewer zelf wel door dat ie corrupt is ;)
Lol :+, met notepad++ en hex dan wat waardes aanpassen is leuk.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• MAX3400

MAX3400

Open je bestand met Wordpad, vervang de filetype-header voor een ander type en klaar... Misschien ook ff de extensie van je bestand hernoemen, maar dan ben je er ook wel...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

Zerora

Ik Henk 'm!

Bedoel je zoiets??

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc95660e8629823eb9a3da8a6d5e1f8b/full.jpg

(random pic van google bewerkt in photoshop)

[ Voor 17% gewijzigd door Zerora op 24-09-2007 21:15 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• wout-hugo
Ja dat bedoel ik!

• MAX3400

MAX3400

Zerora schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
Bedoel je zoiets??

[afbeelding]

Doe eens ff niet zo'n pic verzieken... :+ :+

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:25

marapuru

db.

Zerora schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
Bedoel je zoiets??

[afbeelding]

Leuk voorbeeldje pak je erbij :9~

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

Zerora

Ik Henk 'm!

Het is vrij makkelijk te maken als je photoshop hebt.

- maak nieuwe layer met zwarte kleur.
- Noise (monochrome uit)
- dan wat delen gaan uitrekken
- daarna wat rechthoeken verwijderen, zodat de fotolaag weer zichtbaar wordt
MAX3400 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:16:
[...]

Het belangrijkste zie je nog, hoor :+

[ Voor 31% gewijzigd door Zerora op 24-09-2007 21:19 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zerora schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:18:
Het is vrij makkelijk te maken als je photoshop hebt.

- maak nieuwe layer met zwarte kleur.
- Noise (monochrome uit)
- dan wat delen gaan uitrekken
- daarna wat rechthoeken verwijderen, zodat de fotolaag weer zichtbaar wordt

[...]
Het belangrijkste zie je nog, hoor :+
Hoezo? De data eronderin is toch WEG?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 16:02

Tim Schuhmacher

abasios

Dat was toch de bedoeling?

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
MAX3400 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:16:
[...]

offtopic:
Ik dacht dat dat een foto van Kelly was, of dat het een hoax was dat het Kelly is. Anyway, die foto is sowieso al verziekt voor me. :+
Pagina: 1