Toon posts:

[iPod video] LCD scherm stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier mijn verhaal:

Ik pak mijn Ipod na 1 week niet in gebruik weer van mijn bureau af en zie tot mijn verbazing rechts aan de zijkant, een zwarte vlek van ongeveer 5 mm bij 5 mm. Ik laad hem op, het scherm gaat aan en uit die vlek komen allemaal virtuele 'scheuren' lijkt net of het glas voor het beeldscherm kapot is, maar dit is niet. Verder werkt volgens mij de HD ook niet meer omdat hij een zeer raar geluid (hele tijd opnieuw opstarten vermoed ik). Bovendien is er een tweede vlek bijgekomen (dit lijkt wel een brandvlek, soort van bruin om de vlek heen).

Hij is aardig kapot, maarrr mijn garantie is verlopen, een vriend van mij had gezegd dat je hem gewoon kan opsturen dat ze een factuurtje voor je opmaken en dat je er mee accoord kan gaan voor de reparatie, of niet. Maar ik weet niet of dit een hopeloze zaak is omdat ik al verscheidene keren heb gehoord dat het dan bedragen van honderden euro's word, en daar zit ik echt niet op te wachten.
Wat raden jullie aan?

BTW vind niemand van jullie de apple-support site echt super onoverzichtelijk en rommelig?

Groeten,

Stijn

Alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

al eens een praatje gamaakt met de shop waar je hem gekocht hebt?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Zou ik ook allereerst doen, en alvast een mailtje sturen met jouw verhaal naar de helpdesk van apple ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 10:42
Volgens mij heeft iemand jouw Ipod lelijk op de grond laten vallen. Een tikkende harddisk zal vervangen moeten worden. Die 'scheuren' die jij op je schermpje ziet, zijn waarschijnlijk scheuren van een gebroken LCD scherm ( daar zit ook een glasplaatje in ).

Wil je dit allemaal laten repareren, dan kom je waarschijnlijk op zulke hoge kosten uit, dat je beter een nieuw kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afhankelijk van welke iPod video je precies hebt, zal het tussen de €170,90 en €200,90 gaan kosten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En even over dat lcd scherm, dit is een vriend van mij ook gebeurd! Dit was voornamelijk gebeurt doordat hij zijn ipod te dicht bij een versterker had staan. Zover ik weet is dit niet schadelijk maar blijkbaar wel dus. Hij was buiten garantie en kwam inderdaad op een flinke reperatie prijs uit. Het is geen hopeloze zaak maar ook geen hoopvolle. Maar ik zou zeggen, neem even contact op met de technische lijn en kijk eens wat ze daar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Indien je zelf een beetje handig bent, kun je het zelf proberen te maken. Diverse onderdelen voor de iPod zijn gewoon te bestellen waardoor je goedkoper uit bent dan een reparatie door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabrieksgarantie heb je 3 jaar he....

weet je consumenten rechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

kenny89 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:44:
Indien je zelf een beetje handig bent, kun je het zelf proberen te maken. Diverse onderdelen voor de iPod zijn gewoon te bestellen waardoor je goedkoper uit bent dan een reparatie door Apple.
Zie hiervoor http://www.ifixit.com/. Staan wat guides op en je kunt er onderdelen bestellen.

Zo'n scherm kost er bijv. $49,95. En zo vervang je het display.

edit: hmmm, je zit dan wel met hoge shipping costs ($30.38). Misschien weet iemand nog een shop in NL die iPod onderdelen verkoopt?

[ Voor 31% gewijzigd door Tourniquet op 25-09-2007 15:21 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:04:

Probeer maar eens je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
En onthoud dat je bij het verkooppunt moet zijn hiervoor.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vergeet het maar met Apple buiten garantie.
Heb die honden ook flink lastig gevallen toen iPod HD er spontaan mee stopte na 1 jaar en een paar weken. "Pech meneer", is wat ze zeggen...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:04:

Hey kerel nooit geweten dat jij hier ook een actief aandeel aan had, nu nog de vraag ken je mij nog?

Je hebt idd 3 jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:20:
[...]

Hey kerel nooit geweten dat jij hier ook een actief aandeel aan had, nu nog de vraag ken je mij nog?

Je hebt idd 3 jaar fabrieksgarantie.
Waar is in dit verhaal de fabrieksfout dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op Moisex zijn antwoord. Dat je inderdaar naar behoren 3 jaar hoort te hebben maar dat de meeste daar niet eens aan doen. Dus ja het is moeilijk om je gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:22:
[...]

Waar is in dit verhaal de fabrieksfout dan? ;)
Ze hadden je nooit die iPod moeten verkopen omdat je hem zou slopen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eerste link op google, lijkt me nuttig:

http://www.ipodreparatie.nl/
Pagina: 1