[XP] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
Allereerst wil ik even aangeven dat ik dit topic aanmaak na een grondig onderzoek. Dus voor de hand liggende antwoorden kunnen uitgesloten worden.
Ik probeer windows(xp) te installeren op een 40 gigabyte hardeschijf welke is aangesloten op een amd socket A k7t turbo2 moederbord. Verdere specificaties zijn volgens mij niet relevant aangezien de installatie wel lukt op een 6 gig (oud seagate) hdtje.

Het probleem:
Bij het installeren schrijft hij alle gegevens naar de hd. Vervolgens herstart windows om daarna de installatie procedure te hervatten. Maar bij het booten geeft hij aan: Fout tijdens laden van besturingssysteem.

Wat heb ik al gedaan:
  • Zoeken in andere topic's op tweakers waar ik geen relevante informatie heb gevonden.
  • Ik heb windows geinstalleerd op een andere schijf.
  • Bij het installeren zit er telkens 1 hardeschijf aangesloten.
  • Omdat ik op tweakers had gelezen dat het aan de mbr kon liggen heb ik om tijd te besparen een low level format uitgevoerd zodat de schijf (gekregen) ook gelijk helemaal leeg is.
  • Tevens heb ik de schijf op gecontroleerd op fouten die niet aanwezig waren.
De vraag aan jullie is of jullie misschien een indicatie weten waar ik het probleem kan zoeken. Of misschien heeft iemand een gelijke ervaring gehad, die de oplossing direct weet.
Maar nu ben ik misschien te positief gestemd.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 22:21
Gebruik Spinrite om je schijf _grondig_ te testen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ja volgens mij is het je hdd. want je kan wel installen op een 6gb hdd.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
De installatie verloopt wel via de CD of is je harde schijf de eerst aangewezen locatie om te zoeken naar besturingssystemen? Je OS is immers nog niet volledig geinstalleerd. Controleer je BIOS dus even.
Je geeft aan dat de HD goed is, is die ook goed ingeplugd?

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Jumper op je HDD wel goed staan?

Heb zelf ooit eens problemen gehad dat zowel dvdrom als hd op master stonden.

Verwijderd

Dit is gegarandeerd de HD, ik heb namelijk precies het zelfde gehad met een Maxtor 40GB van een paar jaar oud. Ik kon het RAM uitsluiten toen ik naar een oplossing zocht.
Ik heb windows geinstalleerd op een andere hd (super oud met maar nog 12mb/s write.......) en heb ná de installatie met Acronis boot CD de windows instal gekloond naar de Maxtor, loopt nu als een zonnetje.....

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
@paella

Spinrite, ga ik eens proberen. Jammer genoeg wordt dat morgen na me werk
edit:
Spinrite laten controleren op uitgebreiden fouten op de hd, vanavond toch maar even een low level format via spinrite laten uitvoeren.

edit:
2. Heb Spinrite low level format laten doen (full) en dit heeft geholpen. Bedankt voor de oplossing. Wel vreemd dat een ghost niet werkte, want dan overschijf je je mbr ook toch?

@Arthas

Als boot device heb ik geef ik idd de harde schijf aan. Maar dit mocht niet baten.

@Floris-k

De jumpersettings hebben alle mogelijke combinaties gehad. Waarbij de hardeschijf ook nog eens op beide kanalen zijn uit getest.

@Benjaminx2

Dat had ik trouwens ook nog geprobeerd ;). Ergens op internet gelezen, het enige verschil is dat ik er ghost voor gebruikt hebt, maar dat komt op hetzeflde neer :)

[ Voor 27% gewijzigd door Moffin op 25-09-2007 19:05 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1