Allereerst wil ik even aangeven dat ik dit topic aanmaak na een grondig onderzoek. Dus voor de hand liggende antwoorden kunnen uitgesloten worden.
Ik probeer windows(xp) te installeren op een 40 gigabyte hardeschijf welke is aangesloten op een amd socket A k7t turbo2 moederbord. Verdere specificaties zijn volgens mij niet relevant aangezien de installatie wel lukt op een 6 gig (oud seagate) hdtje.
Het probleem:
Bij het installeren schrijft hij alle gegevens naar de hd. Vervolgens herstart windows om daarna de installatie procedure te hervatten. Maar bij het booten geeft hij aan: Fout tijdens laden van besturingssysteem.
Wat heb ik al gedaan:
Maar nu ben ik misschien te positief gestemd.
Ik probeer windows(xp) te installeren op een 40 gigabyte hardeschijf welke is aangesloten op een amd socket A k7t turbo2 moederbord. Verdere specificaties zijn volgens mij niet relevant aangezien de installatie wel lukt op een 6 gig (oud seagate) hdtje.
Het probleem:
Bij het installeren schrijft hij alle gegevens naar de hd. Vervolgens herstart windows om daarna de installatie procedure te hervatten. Maar bij het booten geeft hij aan: Fout tijdens laden van besturingssysteem.
Wat heb ik al gedaan:
- Zoeken in andere topic's op tweakers waar ik geen relevante informatie heb gevonden.
- Ik heb windows geinstalleerd op een andere schijf.
- Bij het installeren zit er telkens 1 hardeschijf aangesloten.
- Omdat ik op tweakers had gelezen dat het aan de mbr kon liggen heb ik om tijd te besparen een low level format uitgevoerd zodat de schijf (gekregen) ook gelijk helemaal leeg is.
- Tevens heb ik de schijf op gecontroleerd op fouten die niet aanwezig waren.
Maar nu ben ik misschien te positief gestemd.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]