Studentenkamer elektronica

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Beste tweakers,

Na wat overwegen heb ik besloten om mijn kamer eens te updaten. Ik heb voormezelf 3 producten uitgezocht, ook wat ik nou precies wilde bereiken. Wat is nou mijn doel?

Het doel:
Graag zou ik met mijn laptop geluid en films willen afspelen. Zodoende heb ik een dvd speler op het oog: Dvd-speler.
Ook een 5.1 systeem voor een leuk geluid. De TV zal in dit probleem echter bijzaak zijn.

Het probleem
Ik denk dat dit creative setje alleen bedoeld is om op een pc aan te sluiten. Echter zou ik graag willen dat dit loopt via de dvdspeler. Ik wil mijn laptop aansluiten op de dvdspeler en zodoende DVD/TV/DVD/Muziek van laptop kunnen afspelen. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven en aangeven waar ik op moet letten om dit voor elkaar te kunnen krijgen. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets aanleg.

Ik hoop dat ik met dit topic in het juiste forum zit, de focus ligt vooral op de audio. Heeft iemand suggesties in welk forum ik mijn DVD speler - Laptop connectie tot stand kan brengen?

Met vriendelijke groet,

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:45
koop een Z5500 van logitech. kun je je pc dvd xbox360 of ps3 etc. op aansluiten

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Wat jij wil zal met de gekozen dvd-speler niet lukken.

Oplossingen:
- andere dvdspeler met als nadeel dat de dvdspeler aan moet staan als je via de laptop muziek luistert.
- goedkope receiver kopen en beide apparaten apart aansluiten.
- een ander boxensetje kopen met een bijbehorende dvd-speler met inprikpuntjes

[ Voor 31% gewijzigd door dottie op 24-09-2007 18:57 ]

• dottie
oplossing van deathscythe kan ook, kost alleen een veelvoud van je uitgegeven budget.

• Ramasha
dottie schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:51:
Wat jij wil zal met de gekozen dvd-speler niet lukken.

Oplossingen:
- andere dvdspeler met als nadeel dat de dvdspeler aan moet staan als je via de laptop muziek luistert.
- goedkope receiver kopen en beide apparaten apart aansluiten.
Ik vind het geen probleem wanneer de dvdspeler aan moet staan om muziek te luisteren. Graag zou ik weten waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n dvdspeler.

Ik weet echter niet of ik het creative setje kan aansluiten op de toekomstige dvdspeler. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten?

• dottie
aanschaf dvd-speler -> bij de specificaties kijken of er een ingang/input mogelijk is.

creative setje->google is je beste vriend voor uitgebreide specificaties of lees hier maar eens verder.

• Ramasha
dottie schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:00:
aanschaf dvd-speler -> bij de specificaties kijken of er een ingang/input mogelijk is.

creative setje->google is je beste vriend voor uitgebreide specificaties of lees hier maar eens verder.
Sorry, maar ik heb persoonlijk niets aan een uitgebreide specificatie als ik niet weet waar ik naar moet kijken. Voor mij is het (iig met audio) 1 hoop met getallen. Er moet echter wel een term of standaard zijn waaraan het te herkennen is... echter welke?

Edit

Bedankt voor de BCC link, echter staat er bij de beschrijving alleen een Audioinput, echter heb ik (neem ik aan) ook een videoinput nodig. Is dat correct?

[ Voor 11% gewijzigd door Ramasha op 24-09-2007 19:04 ]

Verwijderd

Ik kan alleen maar zeggen dat je aub best ook rekening houdt met je buren, studentenhuizen zijn meestal niet 't meest geluidsdicht en zeker subwoofers etc...
Op mijn kot is 't altijd superrustig maar geloof maar dat tvgeluid enorm storend is als je een beetje serieus wil studeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 19:08 ]

• dottie
ik ga ervan uit dat je de films op je laptop bekijkt? er loopt dan alleen een kabeltje van je hoofdtelefoon ingang van de laptop naar je dvd speler voor het geluid.

Of is er ook nog een TV in dit verhaal? Anders snap ik eigenlijk niet wat je met een dvd speler van plan bent.

• Ramasha
Zal even duidelijkheid scheppen:

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7043/kamerke1.th.jpg

Zo heb ik het op dit moment in mijn hoofdzitten. Ik ben me ervan bewust dat er mogelijk nog een externe geluidskaart voor me laptop moet komen om het gewenste signaal te verzorgen. Echter gaat het erom dat ik graag zou willen weten waar ik op moet letten om via mijn laptop op me tv films af te kunnen spelen. Ook natuurlijk een muziekje kunnen afspelen op me speakersetje.
Door me DVD-speler centraal te plaatsen kan ik ook gewoon een dvd afspelen op me Boxen zonder dat me laptop aan hoeft te staan. Me laptop heeft meer tijd nodig om op te starten dan een gemiddelde dvd-speler.

Opmerking over de locatie: Ik woon echter thuis, studentenkamer was bedoeld om aan te geven dat het geen high-end systeem hoeft te zijn. Schoot misschien iets te ver door.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 16:09
jij hebt een receiver nodig. Die zijn er voor gemaakt om meerdere bronnen te schakelen naar bv een TV en luidsprekers. Omdat de receiver een versterker ingebouwd heeft, kun je passieve luidsprekers kopen (dus geen creative set o.i.d.). Je zou ook met twee speakers kunnen beginnen, om deze later uit te breiden. JVC maakt leuke en goedkope receivers. Ook Sony e.d. hebben leuke instappers.

zo is de JVC RX-5062 in duitsland voor 136 euro te verkrijgen...
Afbeeldingslocatie: http://www.hirschille.de/fcgi/shop_scale_hishop1?width=300&height=300&id=81&sub=0

koop er een set Teufel speakers bij (vanaf 100 euro), en dat is de oplossing....

ik weet echter nie wat je budget is...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

* ROFLASTC moet leren lezen

[ Voor 109% gewijzigd door ROFLASTC op 24-09-2007 21:36 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ramasha schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:44:
Beste tweakers,

Na wat overwegen heb ik besloten om mijn kamer eens te updaten. Ik heb voormezelf 3 producten uitgezocht, ook wat ik nou precies wilde bereiken. Wat is nou mijn doel?
Als jij het perse wil, ok, maar waarom een dvd speler als je al een puike laptop hebt?

Er zit notabene MediaCenter Op? en een TV-Out?

Koop dan een externe Audigy met speakers en laat de DVD-speler zitten

ik snap dat als het de 1e keer is dat je nerveus bent maar het lijkt me ruimte besparend als je zoveel mogelijk met 1 apparaat doet.

edit; ik lees nu dat je toch al aan een externe geluisdkaart denkt.

[ Voor 54% gewijzigd door ROFLASTC op 24-09-2007 22:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:16
ROFLASTC schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:29:
[...]

Als jij het perse wil, ok maar waarom een dvd speler als je al een puike laptop hebt?

Er zit notabene MediaCenter Op? en een TV-Out?

Koop dan een externe Audigy met speakers en laat de DVD-speler zitten

ik snap dat als het de 1e keer is dat je nerveus bent maar het lijkt me ruimte besparend als je zoveel mogelijk met 1 apparaat doet.
Een DVD speler is goedkoper dan een externe surround kaart.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jn0077 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:36:
[...]

Een DVD speler is goedkoper dan een externe surround kaart.
True maar hij zei dan ook niks over budget en noemde zelf al een externe kaart.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.yorcom.nl/wink...ve_Audigy2_ZS_R2_NOTE.htm

Audigy ZS; E90,-
http://www.yorcom.nl/wink...1_speakers_retail_(2j.htm

Logitech 530; E64,-

Kabel bij dixons om het op de TV te krijgen.

incl verzendkosten kost het minder dan 200 en ik denk dat je er bent.

Zonder zo'n monster als een Z5500 (al heb ik er zelf 1) die nooit goed in je kamer gaat passen.

Mocht je geen PCmCia slot hebben dan kan deze wellicht ook nog

http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/SOUNDCR560/

Is ook goedkoper maar ik vraag me af op het "upmixen" van 5.1 net zo goed is als een kaart die het zuiver zelf doet

[ Voor 62% gewijzigd door ROFLASTC op 24-09-2007 23:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

__Deathscythe__ schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:49:
koop een Z5500 van logitech. kun je je pc dvd xbox360 of ps3 etc. op aansluiten
Incl. garantie dat de buren klagen. Ik heb zo'n set bij mijn ouders staan, zou hem graag mee nemen naar mn studentenkamer, maar dan krijg ik geheid buren over de vloer. Mocht je twijfelen tussen een merk: Logitech biedt echt een super goede garantie/service. Heb al 1x een compleet nieuwe set gekregen omdat de oude stuk was, en vorige week was een speakerstandaard afgebroken, zonder al teveel moeite kreeg ik een nieuwe speaker opgestuurd :).

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 24-09-2007 23:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Ramasha
107mb schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:24:
jij hebt een receiver nodig. Die zijn er voor gemaakt om meerdere bronnen te schakelen naar bv een TV en luidsprekers. Omdat de receiver een versterker ingebouwd heeft, kun je passieve luidsprekers kopen (dus geen creative set o.i.d.). Je zou ook met twee speakers kunnen beginnen, om deze later uit te breiden. JVC maakt leuke en goedkope receivers. Ook Sony e.d. hebben leuke instappers.

zo is de JVC RX-5062 in duitsland voor 136 euro te verkrijgen...
[afbeelding]

koop er een set Teufel speakers bij (vanaf 100 euro), en dat is de oplossing....

ik weet echter nie wat je budget is...
Klinkt als een goede oplossing. Ik heb ongeveer een budget van 150-200euro per onderdeel. Dus de JVC die jij voorsteld zou perfect binnen het budget passen.

Ik zal me wat verdiepen in de teufel speakers, en hoe ik me laptop op de reciever aansluit
Pagina: 1