Scherm Acer laptop valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Ik heb sinds een paar weken de Acer Travelmate 5520G maar nu is het me al 2 keer gebeurd dat het scherm uitviel, de eerste keer dacht ik dat de batterij op was. Maar nadat ik hem had uitgezet (door de powerknop 5 seconden in te houden) en weer aan had gezet bleek dus dat de batterij half vol was. De tweede keer zat de stekker er zelfs in.

Nu hoorde ik van me zus, die heeft al een jaartje een Acer laptop (type weet ik niet, kom ik nog op terug) maar die had het pas ook gehad. Bij haar deed het scherm het weer als ze het beeldscherm 'draaide'. Dat heb ik bij mij nog niet geprobeerd.

Ik heb nog geen drivers geinstalleerd voor de grafische kaart, kan dat het probleem zijn? Hij draait op Windows Vista. Is dit een bekend probleem, bij elke (acer) laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Installeer de drivers? Bel of mail Acer met je vraag/klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 19:23
FreeShooter schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:01:
Ik heb sinds een paar weken de Acer Travelmate 5520G maar nu is het me al 2 keer gebeurd dat het scherm uitviel, de eerste keer dacht ik dat de batterij op was. Maar nadat ik hem had uitgezet (door de powerknop 5 seconden in te houden) en weer aan had gezet bleek dus dat de batterij half vol was. De tweede keer zat de stekker er zelfs in.

Nu hoorde ik van me zus, die heeft al een jaartje een Acer laptop (type weet ik niet, kom ik nog op terug) maar die had het pas ook gehad. Bij haar deed het scherm het weer als ze het beeldscherm 'draaide'. Dat heb ik bij mij nog niet geprobeerd.

Ik heb nog geen drivers geinstalleerd voor de grafische kaart, kan dat het probleem zijn? Hij draait op Windows Vista. Is dit een bekend probleem, bij elke (acer) laptop?
wat voor soort videokaart zit er in? En welke drivers zijn op dit moment geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 23:27
hellboy123 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:36:
[...]

wat voor soort videokaart zit er in? En welke drivers zijn op dit moment geinstalleerd?
Zo te lezen heeft ie nog geen drivers geinstalleerd. ;)
Maar, ik zal als ik jou was toch de drivers eerst instaleren voordat je verder kijkt.. eventueel kan je ook even kijken of Acer geen recentere drivers op hun site hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05
Dat scherm draaien/verbuigen had een klasgenoot van me ook. Kabeltje zat wss los en is er later helemaal uitgeraakt. In het begin was het net als bij jou soms maar daarna werd het steeds erger. Echter was dat de datakabel. Scherm stond daar dus nog aan, maar het beeld stond vast, de laptop draaide verder nog. Bij jou zal daardoor dus wss iig je backlight uitvallen. Kijk eens door er licht op te schijnen of je vaagjes nog wat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
hellboy123 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:36:
[...]

ATI Radeon X1250 zit erin.Hier alle specs .
Dat scherm draaien/verbuigen had een klasgenoot van me ook. Kabeltje zat wss los en is er later helemaal uitgeraakt. In het begin was het net als bij jou soms maar daarna werd het steeds erger. Echter was dat de datakabel. Scherm stond daar dus nog aan, maar het beeld stond vast, de laptop draaide verder nog. Bij jou zal daardoor dus wss iig je backlight uitvallen. Kijk eens door er licht op te schijnen of je vaagjes nog wat kan zien.
Was het ook een Acer laptop? Ik zou je tip is uitproberen, zodra hij het weer doet.

Bedankt voor zover in ieder geval, het lijkt mij niet echt een probleem wat vaak voorkomt. Zodra het weer gebeurd zal ik het hier melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Merk laptop zou niks moeten uitmaken omdat het overal toch wel een gelijkwaardige verbinding zou moeten zijn. Maar het was idd een Acer, what else...... ( Acer komt hier de deur niet binnen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Het probleem houd nog steeds aan. Ik heb nog geen goede drivers kunnen vinden... iemand die deze voor mij heeft? Het gaat om deze laptop.

Het ligt niet perse aan het beeldscherm, want heel de laptop (incl geluid) stopt er mee. Ik zelf denk dat het een warmte probleem is of anders een vista probleem, maar dat lijkt me sterk. Iemand nog een idee anders ga ik morgen naar de winkel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon een RMA aanvragen lijkt me. Dit zijn geen kleine probleempjes.
Pagina: 1