[VB] Bios flash of softarematige OC?

Pagina: 1
Acties:

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te zoeken, maar kom niet uit het volgende probleem:

Ik heb een mooie videokaart en het met behulp van Atitool de maximale OC snelhden berekend. Ik heb daarna met rivatuner die ingesteld en doordat ik het vinkje heb aangevinkt zijn ze van kracht bij elke startup.

Je kan natuurlijk ook de BIOS flashen en de hogere waarden in de bios van je videokaart importeren. Wat is het nut eigenlijk hiervan boven de bovenstaande methode met het toepassen van de snelheden bij startup?

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
*schop*

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

1: Kicks worden niet gewardeerd :O
2: Met een biosflash hoef je niet als je PC net is opgestart je clocks weer te verhogen, hoewel je dacht ik met Atitool ook kan instellen, of je clocks geladen moeten worden bij het opstarten. Als het laatste het geval is, heeft het niet veel nut.

www.koopeendroom.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een kick na 24 uur is geen probleem hoor, al was dit nog geen 24 uur.

Het mooie aan een BIOS flash is dat die clocks er altijd in staan. Je kan de kaart dus ook in een andere PC stoppen en hij draait gelijk op de OC snelheden. Ik vind persoonlijk de Rivatuner manier een stuk beter en veiliger. De clocks worden toch direct in windows geladen en het werkt net zo goed. Je zou bij de BIOS manier later als je problemen krijgt met artifacts pech kunnen hebben als ie niet zo makkelijk terug te flashen is. Ook verlies je bij de BIOS manier gelijk garantie als ie kapot gaan, er zit immers een aangepaste BIOS in. Qua garantie is de Rivatuner manier een stuk veiliger. Ook zou de BIOS flash fout kunnen gaan en je kaart om zeep helpen.

Beide manieren hebben zo hun voor en nadelen maar ik zou zelf nooit de BIOS flashen maar het gewoon met Rivatuner of een ander proggie doen.