Toon posts:

Probleem met Nikon P2 (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb al sinds enige tijd (lees: best lang) een Nikon P2 en deze functioneerde altijd goed. Althans; tot 2 dagen geleden. Toen ik hem aanzette, kreeg ik door de lens geen beeld. Het beeldscherm werkt nog prima, de menu's zijn allemaal zichtbaar, maar beeld krijg ik niet. Het ligt sowieso niet aan het beeldschermpje, want zelfs in lichte situaties kiest het ding nu een maximale sluitertijd + ISO-waarde. Oftewel: hij ziet niets door de lens.

Is dit een bekend probleem (eventueel bij andere camera's?) en is het eenvoudig te maken of heb ik gewoon mijn lens ver*****? :(

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het niet je lens is, maar het lijkt er op of je sensor is overleden.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Zoefff

❤ 

Krijg je een foutmelding te zien? Heb je al in het boekje gekeken of er iets over dit probleem in staat? Al contact gehad met de winkel waar je hem hebt gekocht of de fabrikant? Lijken me in ieder geval redelijk logische stappen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
bedankt voor de antwoorden :). In elk geval heb ik de troubleshooting-afdeling van mijn boekje goed gelezen, maar daar stond mijn probleem niet in - en ik kreeg geen foutmelding. Stuur straks ff een mailtje naar Nikon; als daar niks uitkomt ga ik er wel mee naar de plaatselijke fotozaak. Zit alleen geen garantie meer op.

Het zou denk ik goed de sensor kunnen zijn; althans, daar lijkt het wel op. Is dat repareerbaar of kan ik vast gaan sparen voor een nieuwe camera?