A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
Van flash is het algemeen bekend dat het geen hoge dataoverdrachts-snelheid heeft, flash heeft juist lage latencies.
De limiet van USB2 is trouwens in de praktijk 30MB/s fyi.
[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 24-09-2007 17:36 ]
Een kaartlezertje van 10 euro zal de snelheid dus enorm verhogen. Wel zien dat je een degelijke lezer koopt want er zijn ook een hoop trage lezers in de handel.
Snelheid testen kun je het best met Flash Memory Toolkit.
[ Voor 49% gewijzigd door koekeeghan op 25-09-2007 00:57 ]
Daarmee haal ik 15 MB/s met een MemoryStick en 20 MB/s met een SD kaart.
Als ik het goed begrijp is je camera of telefoon via USB aangesloten op de PC en probeer je op die manier de geheugen kaart te vullen, toch?koekeeghan schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:32:
Ik heb SD en Sony MS geheugen van 1 tot 4GB. Het leeghalen of vullen van die kaartjes duurt erg lang. Ik gebruik ofwel mijn Panasonic FX01 camera voor de 1GB Extreme III SD kaart of mijn SonyEricsson W850i voor de 4GB MS. Mijn PC heeft USB 2.0 en dit moet volgens mij vrij snel gaan dan. Zijn de camera en telefoon nu de beperkende factor? Heeft het zin om een universele kaartlezer te kopen? Zo ja, is er dan nog onderscheid tussen een externe USB uitvoering of een interne IDE variant?
Dan kan het heel goed zijn dat de telefoon/camera de beperkende factor is. Een universele kaartlezer zal hier wel uitkomst bieden. 4GB vullen zal met 15Mbps ongeveer 45 minuten moeten duren.
Het is 15 megaBIT/sec voor zover ik het weet, en volgens de specs.Twister336 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:04:
Het is 15 megabyte/sec. Het duurt dus ongeveer 4 tot 5 minuten om 4 GB te vullen.
De normale MS heeft een maximum write speed van: 14.4 Mbit/s (1.8 MB/s) (Duo/PRO Duo en Micro zijn sneller) (zie). Dus het duurt met een kaartlezer in dit geval nog steeds best lang (zie wboevink), maar geen 2-3 uur.
☻/
/▌
/ \
Nu haal ik wel een veel hogere snelheid met een standaard SanDisk MS Pro kaart (512MB) die ook maar 15 Mbps zou halen:

@koekeeghan: misschien kun je beter naar de SanDisk Extreme III reeks kijken. Die zouden 18 MB/s moeten halen.
Maar algemeen is transfer via een kaartlezer (usb2.0) sneller dan via de telefoon.
☻/
/▌
/ \