Toon posts:

[XP] Waar nog te koop

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

zijn er nog 'grote' electronicaketens zoals dynabyte enzo die nog pc en/of notebooks out of the box met windows XP verkopen of zijn ze allemaal overgestapt op Vista?
Ik ben namelijk opzoek naar een fatsoenlijke winkel waar je nog een notebook kunt kopen met Windows XP waar je nog gewoon naartoe kan en boos kan doen tegen iemand achter de toonbank als niet naar je zin is.
Iemand tips, ervaringen enz.?

Rolf van de Krol

PS: Ik ben een beetje GoT newbie. Ik heb al gezocht, maar ik kon deze vraag niet vinden. Als die toch al gesteld is, wil je me dan daarnaartoe doorverwijzen? En gooi dan maar een slotje erop.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36

Haan

dotnetter

Áls je al een laptop zou vinden met XP erop, dan is het een model van voor 30 januari ;) Maar je kan wel een laptop kopen en er zelf XP opzetten uiteraard (al is het verstandig om eerst te checken of alle drivers beschikbaar zijn)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Ga naar http://tweakers.net/pricewatch/cat/68
Set filter van OS op XP en zoeken maar. Ze zijn er zeker nog wel. :)
Dit zijn dan misschien de online winkels, maar een groot aantal heeft ook normale winkels.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je zou ook bij Dell kunnen informeren of ze bereid zijn een systeem met XP te leveren. Op de zakelijke/educatieve afdeling doen ze dat in ieder geval wel.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 14:44

iambig

* z.o.z *

De meeste modellen met XP zijn zakelijke notebooks die je helaas niet meer zo over de toonbank kunt kopen helaas.
boos kan doen tegen iemand achter de toonbank als niet naar je zin is.
Ik hoop dat je dit niet zo letterlijk bedoeld, ik heb 3.5 jaar in een computerwinkel gewerkt en met zo'n instelling heb ik snel een hekel aan mensen.
Niet als flame bedoeld overigens, maar probeer verhaal iets te nuanceren.

NEE: dit is geen signature...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:28

MartNL

Je ik kon ook geen xp laptop krijgen.
Maar ik heb toen inderdaad de verkoper uitgescholden :X

En daarna lukte het ineens wel. >:)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nieuwe modellen hebben Vista, als je ergens een model met XP aantreft kan je er van uit gaan dat het een oud dingetje is.
Een Vista PC met XP uitleveren doen winkels niet omdat dat een hoop extra werk is aan zoeken van drivers voor XP bijvoorbeeld. Behalve dat zijn mensen vaak ook niet bereid om de honderd nog-wat Euro's neer te leggen voor een XP licentie.
Enige mogelijkheid voor jou is denk ik een Vista laptop kopen en zelf XP er op zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 24-09-2007 23:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Als ik een Vista Laptop koop en er XP op zet heb ik wel een laptop met XP, maar geen winkel meer waar ik boos kan doen tegen de persoon achter de toonbank. Want ze leveren natuurlijk geen support meer op XP. Dus dat is niet echt een oplossing.
(Bij wijze van spreke dan iambig. Ik bedoel meer dat ik gewoon in real life met iemand een gesprek kan voeren die ik kan aanspreken op z'n verantwoordelijkheid.)

Ik heb even (kort) in de pricewatch gekeken, maar de winkels die ik geprobeerd hadden die notebooks niet meer met XP of helemaal niet meer. Daar werd ik een beetje gedemotiveerd van.

Ik denk toch maar eens op de zakelijke markt ga neuzen.

Nogmaals mijn dank voor het meedenken.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Mediamarkt heeft nog wel desktops met XP.. laptops heb ik niet naar gekeken, maar zou ook zomaar eens kunnen.. Misschien een poging waard.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat dit ook mogelijk is als je maar 1 laptop (zakelijk) koopt:

http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2143917
Microsoft maakt het voor bedrijven die nieuwe pc's kopen met Windows Vista eenvoudiger om over te schakelen naar Windows XP. De downgrade wordt door de softwaregigant enkel aangeboden voor Vista Business en Vista Ultimate. De overstap kan alleen worden gemaakt met een speciaal gecodeerde installatie-cd .

Fabrikanten, waaronder Fujitsu, Lenovo en HP, leveren de installatieschijven met Windows XP mee met nieuwe pc's.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Bij www.norrod.nl hebben zij nog wel laptops staan met standaard win xp voorgeinstalleerd. Deze laptops kun je op hun site bestellen of loop gewoon naar de dichtbijzijnde filiaal en bestel het daar.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:57

Beugelfles

I love rusty spoons

Toevallig laatst nog gevraagd bij Computerland, daar kon het nog gewoon:

http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00294749

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:13

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik wil als kanttekening erbij plaatsen dat je op de specs moet letten. Sommige laptops zijn specifiek voor Vista zodat er simpelweg geen XP drivers beschikbaar zijn. Gewone PCs hebben daar al last van zoals de Acer van m'n pa (die ik via via via toch nog redelijk onder XP aan de praat kreeg). Ik kan me dus prima voorstellen dat het op nieuwe laptops nog lastiger kan zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1