7900GTX problemen

Pagina: 1
Acties:

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn computer.
Wanneer ik een game speel, komt het regelmatig voor dat ik of een BSOD krijg met daarin de volgende foutmelding: nc4_disp(besturingssoftware van videokaart) stuurprogramma is in een oneindige lus blijven hangen, STOP 0x060000E7 drijvende kommastatus, thread is ongeldig OF dat mijn spel + hele computer enorm gaat haperen en artifacts zie, dan een zwart scherm krijg waar hij een videosignaal zoekt: Digital of anoloog, het enige wat ik dan nog kan doen is mijn computer resetten, want krijg hem op geen andere manier weer aan.

Zelfs is het zo dat wanneer ik C&C3 Tiberium wars speel, dat hij na zeg maar 10-30 minuten gewoon het spel afsluit met een normale foutmelding (onbekend).

mijn X-fi geeft ook teveel bass door zodat mijn speakers zeg maar gaan kraken, misschien heeft dit ook met dit probleem te maken??? (

Dit zijn mijn specs:

Processor: AMD Athlon AM2 4200+ 2,2 Ghz

Geheugen: OCZ 2x P8002GK 2048mb PC6400 800Mhz CL4

Voeding: OCZ Modstream 520 Watt

Moederbord: MSI K9N Platinum Nvidia Nforce 570 MCP

Koeler: Zalman CNPS9500-AM2

Videokaart: MSI 7900GTX

Hardeschijf: Maxtor 10 250GB 7200 rpm 16 mb SATA300

DVDrom: Plextor PX-130A, ATAPI/E-IDE, zwart

Geluidskaart: X-Fi XtremeMusic

Monitor: Samsung 930BF S versie

Boxen: Logitech Z-5500

Verdere Details:

voeding
http://www.ocztechnology....cz_modstream_power_supply

geheugen
http://www.ocztechnology....400_platinum_dual_channel

moederbord
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171

processor
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=7862

videokaart
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=130&cat2_no=136

geluidskaart
http://www.creative.com/p...ategory=669&product=14066

monitor
http://www.samsung.com/nl...f.asp?page=Specifications

boxen
http://www.logitech.com/i...kers/devices/224&cl=nl,nl

Qua airflow en cooling zit het volgens mij wel goed: Stacker 830 – mijn processor koeling heb er nog 4 120 mm fans inzitten, en wanneer ik mijn pc of andere onderdelen aanraak zijn deze of koud of normaal niet mega heet, verder zijn mijn temperaturen:

GPU: Idle 39 graden
GPU: stressed 52 graden
HDD: Idle 27 graden
HDD stressed 30 graden

CPU: Idle 36 graden
CPU: stressed 43 graden

Met de prgramma’s Speedfan en Everest

Getest met C&C3 (alle functies aan op de videokaart + het spel zelf)

Daar hoort bij dat ik de videokaart nog nooit overgeclockt heb of welk ander component in deze pc

Bios type: AMI Versie 1.7

Verder heb ik deze pc nu 1 jaar en bijna 3 maanden en heb 1 keer mijn bios geflashed naar de nieuwste versie zonder enige problemen (half jaar geleden) Dit probleem is nu ongeveer 3 weken aan de gang en zou totaal niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

ik denk dat het verstandig is om je drivers HELEMAAL te verwijderen inclusief gebruik te maken van een externe tool (driver cleaner oid, google) en helemaal verse drivers er op te zetten. Update dan gelijk ff je chipset drivers voor zover die bestaan (te lui om alles te checken) en update je geluidskaart (zit je wel in de goede modus?, entertainmentmodus kraakt bij mij ook in games :/)

daarnaast zou je wat met de bass instellingen kunnen spelen in je creative console. Hij is zeer buggy, en ff een keertje op reset drukken kan meestal geen kwaad.

wat betreft je temps, dat zit wel ok. Misschien dat je de temperatuur van je videokaart ook er ff bij kunt vermelden (ati tool progje oid)

verder ff je geheugen testen kan ook nooit kwaad (memtest86, google) en als je dan toch bezig bent, een nachtje orthossen.

succes.

ps. goede overzichtelijke openingspost. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 24-09-2007 18:22 ]

-_-

• I_Guardian_I
GPU = videokaart dus die staan erbij;)

met het X-Fi probleem heb ik met muziek draaien en games in elke modus, srry dat had ik er ff bij moeten vermelden

de drivers removen enzo ga ik nu doen dus dat volgt nog!

p.s. dankje;)

• M2M

M2M

medicijnman

I_Guardian_I schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:55:
GPU = videokaart dus die staan erbij;)
sorry helemaal overheen gelezen...

die temps zien er ook goed uit (eigenlijk redelijk aan de frisse kant... maar _/-\o_ ;) )

en over je geluidskaart, creative is redelijk (zeg maar überbuggy) wat betreft drivers e.d. Eventueel als je tijd over hebt zou je de hele creative meuk er af kunnen mikken, en de youp-pax drivers kunnen proberen. De mensen van youppax proberen voor zover ik weet de meeste bugs e.d. er uit te krijgen.

Ter info, mijn geluidskaart werd niet herkend toen ik de drivers wilde installeeren (officiele drivers!!!). De youppax drivers hadden geen check of mijn geluidskaart in mijn pc zat of niet, en dat werkte uitstekend. Omdat ik toch wat dingen miste, heb ik wat lopen klooien met bestandjes en alle officiele software laten installeeren, met alleen de youppax sound drivers.

kortom, het zit nog steeds niet helemaal snor met creative en zijn software.

ook met verschillende (AC3) filters heb ik problemen. Allemaal buggy meuk als je het mij vraagt, maargoed. Succes ;)

[ Voor 60% gewijzigd door M2M op 24-09-2007 19:19 ]

-_-

• I_Guardian_I
ok ik heb alles er totaal afgegooid en opnieuw geinstalleerd en er is niks veranderd hij doet het nog steeds met dezelfde artifacts.......

waar haal je die andere X-Fi drivers vandaan??? nog nooit van gehoord, heb geen probs met AC filters ofzo:P

heb verder memtest nog gerunned geen errors dus jaah ik weet het egt niet meer wat er aan de hand zou kunnen zijn......

• theunpire
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 20:24
Ik gebruik Creative Alchemy (X-Fi-versie) om mijn Xtreme Gamer te updaten.
Als je Vista draait dan helpt dat programma ook om toch direct je geluidskaart te kunnen gebruiken.
linkje: http://connect.creativelabs.com/alchemy/default.aspx

• I_Guardian_I
Jongens, stick to the point, het ging hier over 7900 GTX problemen:P
De geluidskaart heeft een aantal problemen en zal eens kijken voor die yuoppax drivers waar ik die dan mag vinden, maar dat is een stuk minder erg dan wat ik mee maak met het 7900GTX probleem zie eerste post, aangezien mijn pc daardoor vastloopt en irritante bugs veroorzaakt en niet soms wat gekraak van geluid.

Ik gaf al aan: ok ik heb alles er totaal afgegooid en opnieuw geinstalleerd en er is niks veranderd hij doet het nog steeds met dezelfde artifacts....... (gaat over de nvidia drivers)

dus ja iemand misschien nog suggesties??? want ik word hier helemaal gek van.
Ik error bijna elke dag wel minimaal 1 keer.

en ik draai btw op xp nu.
heb vista ookal geprobeerd maar hij loopt daar ingame niet vast: hij gooit me er gewoon uit, met als antwoord: het beeldschermstuurprogramma reageerde niet meer en is hersteld, en dan de fout melding de bewerking is afgebroken, wel of niet verzenden, dus de game is afgesloten en kan overnieuw beginnen....

• theunpire
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 20:24
Ik heb hetzelfde met mijn 7900GTX, maar dan in mindere maten. Af en toe artifacts en in DiRT wordt ik er binnen 2-3 minuten uit gegooid door dezelfde foutmelding als die je net zelf gaf.

Ik weet er helaas ook geen oplossing op, maar ik heb veel geprobeert en ik vrees dat het hardware matig is. (voor mij iig)

edit:typo

[ Voor 5% gewijzigd door theunpire op 28-09-2007 00:53 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43

Nemesizz

Untouchable

Mijn 7900GT had soortgelijke problemen (blijkt vaker voor te komen in de 7900 serie).
Ik meende dat de chipjes (voor voltage enzo) achterop de kaart vaak te warm worden, of gewoon brak geheugen (bij mij was het geheugen op de kaart dood aan het gaan).

Krijg je toevallig ook kleine kleurveranderingen al tijdens het opstarten? (letters verkeerde kleur, dingen in BIOS verkeerde kleuren?)

• M2M

M2M

medicijnman

I_Guardian_I schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:07:
ok ik heb alles er totaal afgegooid en opnieuw geinstalleerd en er is niks veranderd hij doet het nog steeds met dezelfde artifacts.......

waar haal je die andere X-Fi drivers vandaan??? nog nooit van gehoord, heb geen probs met AC filters ofzo:P

heb verder memtest nog gerunned geen errors dus jaah ik weet het egt niet meer wat er aan de hand zou kunnen zijn......
waar ik ze vandaan haal is volgens mij tegen de got regels... of in ieder geval in het grijze gebied. Maar google is je vriend :)

-_-

• I_Guardian_I
Nog geen vreemde kleuren alleen, dat al mijn icoontjes een XP logo krijgen en na een herstart zonder error zijn de normale icoontjes weer terug.

Ik heb al eens alles aan gezet qua graphics en ben toen C&C3 gaan doen toen ik in een hevig gevecht minimaliseerde zag ik in Speedfan een vlammetje bij me videokaart staan hij was toen 50 graden, volgens moet dat gewoon kunnen maar dat vlammetje is volgens mij geen goed teken:P

Ik heb mijn pc nu iets langer dan een jaar miss eens nvidia inlichten en eens naar hun sturen voor onderzoek?? want dit wordt echt te erg kan niet meer normaal gamen. Kan ik hem net zo goed opsturen:p aangezien in een belangrijke Guild battle me pc errort XD vinden me teammaten niet zo leuk:p

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:14

icecoolsniper

never run from a sniper!

50 graden is niet warm voor een videokaart. Toen mijn x1900XT nog luchtkoeling had werd ie ruim 90 graden stressed.

Als je nog de bon e.d. hebt gewoon je kaart RMA sturen naar de winkel waar je em gekocht hebt. Zij zorgen dan dat je een nieuwe kaart krijgt.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1