[Aankoopadvies] hp dv6550 <> Vaio fz19

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen en ik heb mijn oog laten vallen op volgende 2 toestellen:

HP dv6550eb ==> http://h10010.www1.hp.com...k%20PC&lang=nl&cc=be#null

Sony Vaio fz19vn ==> http://vaio.sony.be/view/...ons&category=VN+FZ+Series

Ik twijfel aan deze 2 toestellen:

+ Hp : 2Ghz
- Vaio: 1,8 Ghz

+ HP 160 GB
- Vaio: 120 GB

+ HP/Vaio : Maximaal geheugen 2GB

+ HP: heeft standaard bluetooth, en een fingerprint lezer (niet nuttig wel mooi!)

De prijs :

De hp kost 999€ (hier krijg je nog een draagtas bij ook), de vaio 1300 €

De hp heeft zo gezien de meeste voordeelen. Ik had graag eens de mening van jullie gehoord over deze 2 systemen, ik heb altijd met dell gewerkt en heb dus geen ervaring met HP/Sony (heb over beiden nog niet veel klachten gehoord!)

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien is het wel makkelijk als je verteld waar je de laptop voor gaat gebruiken?

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
inderdaad was de bedoeling dat het er onderaan zou bij komen maar ben het vergeten ^^

Gebruik:

- School toepassingen, (office, internet)
- Programmeren (java)
- Virtual pc toestanden, ik doe op school netwerkbeheer en we zouden in een vmware tot 2 osen simultaan moeten kunnen draaien .

- Zeker niet voor te gamen !

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
bibawa schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:15:
inderdaad was de bedoeling dat het er onderaan zou bij komen maar ben het vergeten ^^

Gebruik:

- School toepassingen, (office, internet)
- Programmeren (java)
- Virtual pc toestanden, ik doe op school netwerkbeheer en we zouden in een vmware tot 2 osen simultaan moeten kunnen draaien .

- Zeker niet voor te gamen !
Als je 2 osen simultaan (mooi woord ;) ) wilt draaien, zou ik zeker kijken naar een notebook met 2GB en een 5400RPM schijf anders wordt alles zoooo traag.

Edit: mmmmm, dit waren 2 nuttige opmerkingen, tot dat ik de specs wat beter bekeek :) Vind trouwens dat je bij Sony vaak veel voor de naam betaald. En heb er al een aantal gezien, waarvan de behuizing vrij snel verkleurt en slijtage vertoont. Ik zou zelf de HP nemen, ook door de prijs. Heb je trouwens al eens bij Asus gekeken? Die hebben ook erg mooie notebooks.

[ Voor 23% gewijzigd door Operations op 24-09-2007 16:20 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

waarom ga je niet voor de FZ21M of de FZ21E? De M komt op 1299 en heeft identieke specs als de hp maar de sony heeft er een blu ray speler bovenop. De FZ21E heeft geen blu ray en komt op ongeveer 1000 euro ongeveer met identieke specs als de hp

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit topic valt onder de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-topics en die zijn op deze manier niet de bedoeling in CSL :o. Dit topic gaat dus op slot. Wellicht kun je hier en in de topiclisting van CSL interessante informatie vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.