Toon posts:

[HIS X800 XL] BIOS waarschuwt voor gesneuvelde kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de kekke screensaver die ik een tijdje terug installeerde viel mij laatst op dat het beeld ineens stilstond en dat was duidelijk niet de bedoeling. PC reageerde verder nergens meer op dus gaf ik even een reboot en dacht foutje kan gebeuren? De reboot bracht me echter niet verder dan een hartverscheurende lang-kort-kort IBM beep... da's niet goed...

Volgens BiosCentral duidt dit op: 1 long, 2 short Video adapter error

Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk welke opties me nu nog resten behalve óf de kaart doneren aan mijn grote verzamelbak met grijze zak óf de bon van de twee-en-een-half jaar oude kaart opzoeken en wanhopig te rekenen op rma. 8)7

Wat kan ik nog meer proberen? Is misschien toch nog niet alles verloren?

Mijn systeem:
cpu: Opteron 175
mobo: Asus A8N-E
geheugen: 4x 512MB Corsair ram
vga: HIS Radeon X800 XL 256MB DDR3
storage: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB in RAID 0 en 1x Diamond Max 10 250GB

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om de contactpunten van de videokaart schoon te maken, door er met een gummetje overheen te gaan. De kans is klein dat hij het hierdoor weer gaat doen, maar je kunt het atlijd proberen natuurlijk.

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G