Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C++/WMF] ASF mergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier al eerder gepost, maar meestal lees ik alleen, dus vandaar dat ik (alweer) een nieuwe account heb... hmm... Enfin.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is een programma te schrijven die twee asf bestanden naadloos aan elkaar kan plakken, ik maak gebruik van de Windows Media Format SDK (versie 11) en C++.

Ik heb al een testprogramma geschreven die twee asf bestanden aan elkaar plakt, maar ik heb dus het probleem dat ze bij het plakpunt niet goed overlopen (het beeld staat even stil of je hoort een tik).

Ik heb het volgende al geprobeert:

- Force key frame voor en na het plakpunt (lijkt iets te helpen, maar is het niet helemaal).
- Skip frames.

Ik heb diep gegraven in nieuwsgroepen, dat leverde wel iets op, maar niet wat ik zocht.

Ik denk dat het wel kan, maar ik heb een zet in de goede richting nodig.

:)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens gezocht op "merge asf" of "join asf"?

Die "tik" in de audio is prima te verklaren als de samples op het plakpunt niet allebei op het nulpunt eindigen/beginnen. Mijn vraag is dan ook: hoe wil je ze aan elkaar plakken? Gewoon pats achterelkaar? Of moet er nog een 'fade' in zitten of en ander soort overgang?

Tevens een titlechange:
"ASF paste" >> "[C++/WMF] ASF mergen"

[ Voor 112% gewijzigd door RobIII op 24-09-2007 15:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eigenlijk was dat zo'n beetje het eerste waar ik op heb gezocht.

Ik heb trouwens ook gezocht op "asf splice".

(OT: Topic titel is denk ik niet goed, kan een moderator er even [WMF-SDK] o.i.d. voorzetten?)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon achter elkaar plakken, zonder fade.

EDIT: Stel dat ik twee asf bestanden heb, als volgt:

1) een opname van 60 minuten lang van een TV zender (bijvoorbeeld van: 14:00 tot 15:00)
2) een opname van 60 minuten lang van een TV zender (bijvoorbeeld van: 15:00 tot 16:00)

De bedoeling is eigenlijk dat ik dan een nieuw bestand maak die deze twee opnames samenvoegt. Het probleem is nu dat deze bij het plakpunt niet soepel overloopt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 16:15 ]

Verwijderd

Allereerst: ASF is een container, de feitelijke codec die gebruikt werd voor audio/video kan een onoverkomenlijke drempel opleveren voor jouw probleem.

ASF slaat PTS (Presentation Time Stamp) informatie op voor je video frames (en audio), de plaats waar je aan het plakken bent gegaan zal waarschijnlijk een onnatuurlijke sprong hebben opgeleverd in de PTS informatie. Normaal gesproken lopen de PTS waarden gestaag op en de codec maakt hiervan gebruik om de video & audio synchroon te decoderen/renderen (hangt van de codec af). Als de PTS informatie niet helemaal opnieuw is aangemaakt bij het samenvoegen van de twee bestanden, dan zal er een zogenaamde time-discontinuity optreden, met als gevolg een freeze oid.