Toon posts:

Drivers voor o.a. videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, zo niet dan hoor ik dat graag (niet dat ik er zelf nog wat aan kan veranderen, maar toch)

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, de Vostro 1700 met Vista, maar Vista heb ik er meteen weer afgegooid om er XP Pro op te zetten, echter nu heb ik het probleem dat mijn audio niets meer doet, en dat ik mijn videodrivers niet meer kan installeren.
Ik kan wel gewoon een hoge resolutie instellen, maar scrollen door bijvoorbeeld een pagina van google gaat zéér traag, ik neem aan dat dit aan de videokaart ligt, of niet?

Audio doet helemaal niets, en in m'n apparaatbeheer staat een vraagteken voor de volgende onderdelen.
-BCM2045
-PCI Device
-Videocontroller

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/5ycnfvq.png

als ik mijn computer scan op driveragent.com dan geeft hij bij de BCM2045 en de Videocontroller aan dat er een driver voor beschikbaar is, maar dan moet je eerst wel ff betalen.

Ik weet dat mijn videokaart een nVidia GeForce 8600M GT is, maar de XP drivers hiervoor heb ik nog niet kunnen vinden.
Mijn audiokaart is volgens een medewerker van Dell, de Sigmatel Stac92xxCM HD Audio, maar als ik dit in google invoer vind'ie helemaal niets.

Dus een paar vraagjes:
-Is er voor driveragent ook een goed alternatief waarbij je niet hoeft te betalen?
-Ik heb geen idee wat voor apparaat de CM2045 is, jullie wel?
-Kan het zijn dat het niet werkende PCI-apparaat mijn audio kaart is? en zo ja, waar vind ik de drivers voor mijn audio kaart?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 14:44 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55
alle drivers die je nodig hebt kun je gewoon van de Dell site downloaden:
http://support.dell.com/s...=WLH&osl=en&catid=&impid=

BC2045 is volgens google bluetooth

[ Voor 8% gewijzigd door aryan op 24-09-2007 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
aryan schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:52:
alle drivers die je nodig hebt kun je gewoon van de Dell site downloaden:
http://support.dell.com/s...=WLH&osl=en&catid=&impid=

BC2045 is volgens google bluetooth
Nee, de drivers van de Dell site werken niet, en voor XP staan niet alle drivers er op.

ik heb zojuist de audiodrivers wel gevonden, maar ik kan er niets mee, het heeft er alleen maar voor gezorgd dat er nu NOG meer vraagtekens in m'n apparaatbeheer staan.
De setup gaf aan "Apparaat object niet aanwezig, start het systeem opnieuw en voer setup opnieuw uit"

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/4yk3zaw.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 15:08 ]

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 01:08
Misschien staat er iets op http://laptopvideo2go.com/ ?
Daar zijn verschillende modified inf bestanden te vinden

edit: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14549 zie ik hem tussen staan

[ Voor 30% gewijzigd door MrOizo2005 op 24-09-2007 15:07 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:43:
Ik weet dat mijn videokaart een nVidia GeForce 8600M GT is, maar de XP drivers hiervoor heb ik nog niet kunnen vinden.
pak de "normale" nvidia drivers eens?
Mijn audiokaart is volgens een medewerker van Dell, de Sigmatel Stac92xxCM HD Audio, maar als ik dit in google invoer vind'ie helemaal niets.
tadaa?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen link om 'm te downloaden, máár ik heb deze volgens mij ook al gedownload (zie vorige post)
werkte niet, zorgde alleen maar voor meer rotzooi in m'n apparaatbeheer

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:19:
ik zie geen link om 'm te downloaden, máár ik heb deze volgens mij ook al gedownload (zie vorige post)
werkte niet, zorgde alleen maar voor meer rotzooi in m'n apparaatbeheer
onderaan de pagina staan wel 10 links naar downloads..

Die PCI device was in ieder geval je geluidskaart, je bent daar al wel iets verder mee, want het wordt nu als geluidskaart herkend en er zit blijkbaar een modem device op dezelfde chip aangesloten ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er is nu nog een HD audio device die niet herkend wordt. Mijn vraag is dan: Ondersteunt jouw laptop HDMI? Dan is het namelijk gewoon een videokaart driver die je nodig hebt en die zal er voor zorgen dat het geluid ook werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, video werkt nu eindelijke goed, nu de audio en bluetooth nog, volgens de medewerker van Dell is er voor XP waarschijnlijk geen audio driver, maar dat lijkt me heel sterk, als'ie er wel is, dan is'ie heel goed verstopt, dat wel

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
En het was ook niet even slim geweest om te kijken bij apparaatbeheer onder Vista welke devices je hebt? Waarschijnlijk als je bij nvidia op de site gaat zoeken naar de drivers, kom je de juiste drivers tegen.
De geluidskaart drivers vind je niet op de site van het merk zelf?

Het kan heel goed dat er geen driver voor je geluidskaart is. Je hebt er niet voor niets Vista op staan.

http://www.idt.com/?catID=7233908
Kijk daar eens onderaan. Daar staan volgens mij je drivers. Dit gewoon door Sigmatel op te zoeken in google. Of toch niet. Je moet dus echt bij de uiteindelijke fabrikant zijn, wat dus Dell is. Hebben zij geen driver hiervoor, dan heb je toch echt pech.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 24-09-2007 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:27:
En het was ook niet even slim geweest om te kijken bij apparaatbeheer onder Vista welke devices je hebt? Waarschijnlijk als je bij nvidia op de site gaat zoeken naar de drivers, kom je de juiste drivers tegen.
De geluidskaart drivers vind je niet op de site van het merk zelf?

Het kan heel goed dat er geen driver voor je geluidskaart is. Je hebt er niet voor niets Vista op staan.

http://www.idt.com/?catID=7233908
Kijk daar eens onderaan. Daar staan volgens mij je drivers. Dit gewoon door Sigmatel op te zoeken in google. Of toch niet. Je moet dus echt bij de uiteindelijke fabrikant zijn, wat dus Dell is. Hebben zij geen driver hiervoor, dan heb je toch echt pech.
Vista liep echt supertraag, één van de redenen om het er meteen af te gooien, ik heb wel gekeken wat voor devices ik heb, en ik heb de XP audio driver voor de Sigmatel STAC 92XX C-Major HD Audio ook wel gevonden maar hij pakt 'm gewoon niet.

De Vostro 1700 is ook standaard verkrijgbaar met XP dus er moeten wel drivers voor zijn.
Ten tijde van mijn bestelling kon ik er nog geen XP bij krijgen, ik kon alleen mijn bestelling annuleren en NOG 5 weken langer wachten op m'n bestelling als ik er XP op zou willen hebben.

De apparatuur van Dell mag dan goed zijn, maar de service die ze bieden is gewoon barslecht, ik zal Dell in ieder geval nooit aan een ander aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:27:
Er is nu nog een HD audio device die niet herkend wordt. Mijn vraag is dan: Ondersteunt jouw laptop HDMI? Dan is het namelijk gewoon een videokaart driver die je nodig hebt en die zal er voor zorgen dat het geluid ook werkt.
nee de Vostro 1700 heeft geen HDMI aansluiting

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Dus als zij hem nu met Windows XP leveren, dan hebben ze er ook de drivers voor. Denk dat je toch eens moet kijken wat zij voor XP als modelnummer opgeven. Misschien dat je daar dan wat van kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:43:
Dus als zij hem nu met Windows XP leveren, dan hebben ze er ook de drivers voor. Denk dat je toch eens moet kijken wat zij voor XP als modelnummer opgeven. Misschien dat je daar dan wat van kunt vinden.
Op de driver download pagina staan geen audio drivers voor XP alleen voor Vista, op internet zijn wel XP drivers voor dezelfde audiokaart te vinden, maar die werken niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op deze pagina staat de driver voor xp, en die wordt gelinkt vanaf de FTP van Dell, maar als ik 'm installeer werkt'ie nog niet.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
dit vind ik bij Dell:

[quote]
Geïntegreerde Sound Blaster® AudigyTM Advanced HD[/quote]
klik (Kijk bij onder de tab 'Specificaties' op 'Meer informatie', bij je geluidsspecs).

je hebt dus een Audigy geïntegreerd op je mobo. dan zouden drivers dus op je mobo cd moeten staan (heb je die?).

niet goed gelezen daar :/

[ Voor 15% gewijzigd door Molybdenum op 24-09-2007 16:00 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Bij Windows XP moet je eerst de HD Audio hotfix installeren voor je de rest van de drivers kunt installeren. Deze wordt normaal geleverd door de fabrikant, mocht je 'm niet kunnen vinden kun je 'm hier downloaden bij HP.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:00:
Bij Windows XP moet je eerst de HD Audio hotfix installeren voor je de rest van de drivers kunt installeren. Deze wordt normaal geleverd door de fabrikant, mocht je 'm niet kunnen vinden kun je 'm hier downloaden bij HP.
geprobeerd, maar zonder effect, de driver is nu wel geinstalleerd, maar het apparaat wil niet starten:
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/53j7cc2.png

Ik heb 't nu alweer gehad met dit ding, altijd dat gezeik met die kutdrivers :(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

voor je videokaartdrivers zou je ook even kunnen kijken op laptopvideo2go.com Daar doen ze nogal aan het modden van drivers zodat ze wel werken op flaptoppies.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:24:
voor je videokaartdrivers zou je ook even kunnen kijken op laptopvideo2go.com Daar doen ze nogal aan het modden van drivers zodat ze wel werken op flaptoppies.
Videokaart drivers doen het al, alleen audio nog niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 18:35 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

het volgende is aan de hand :

je moet de microsoft UAA HD driver hebben, deze kun je alleen dlen met een legitieme windows, bij windows update !

dus ga naar windows update , installeer de microsoft UAA HD driver en dan de soundcard driver !

de reden waarom je nu de problemen hebt is omdat je de drivers van de soundcard zelf eerst hebt geinstalleerd, ik wens je overigens veel sterkte om het nu nog aan de gang te krijgen (spreek uit ervaring)

ik ben toen gewoon opnieuw begonnen met een verse windows, eerst de chipset drivers, toen naar update, alle updates erover (ook echt alle) en dan pas alle drivers

edit : schijnbaar ben ik stekeblind en heeft iemand het al gezegd, maar het onderste geld nog !!
je gaat dit echt niet zomaar meer aan het werken krijgen (zoals gezegd weet ik uit ervaring)

[ Voor 57% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-09-2007 19:17 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je kan altijd nog met drivercleaner de oude drivers verwijderen. Heeft mij ook al eens uit de brand geholpen bij conflicterende drivers.
Overigens moet je met een beetje zoeken die bluetooth drivers ook wel vindne. Wat wel grappig is, is dat je met bcm2045, xp en drivers als search in google jouw topic bovenaan ziet :)

I'm not as think as you stoned I am

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:43:

[heel verhaal]

als ik mijn computer scan op driveragent.com dan geeft hij bij de BCM2045 en de Videocontroller aan dat er een driver voor beschikbaar is, maar dan moet je eerst wel ff betalen.
Al eens op www.driverguide.com gekeken?
Die is gratis. Wel moet je even registreren, maar dat is binnen een paar seconden gebeurd. Driverguide heeft ook zo'n scanoptie.
Daarnaast zijn daar talloze drivers te vinden. Probeer het daar eens.

specs

Verwijderd

hh84 wij hebben er ook één een vostro 1700. Aan de telefoon werd mij verteld dat XP geen probleem zou moeten vormen. Wel dus.
Heb de video kaart ook aan de praat gekregen, alleen die audio en bluetooth lukt maar niet.
Wilde vragen of je dit nu wel gelukt is?

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
Probeer deze eens (drivers voor de vostro1500):
http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=211297

Zouden moeten werken volgens een Frans forum..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BCM = Broadcom stuff ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:35:
[...]

Videokaart drivers doen het al, alleen audio nog niet
Hoi hoi,

Ik heb ook zelfde problemen met Vostro 1700 van buurman. Na 2 weken gezeik met Vista besloten wij om XP erop te zetten. Hij draait nu prima (zonder problemen). Ik kan alleen de audio drivers nergens vinden of beter gezegd wel vinden maar werkt niet.

Is de probleem opgelost met je audio drivers? en hoe?

Alvast bedankt,
Pagina: 1