Toon posts:

Geen verbinding meer tussen computers, maar wel met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers met Windows XP home op een netwerkje met een Wireless Acces Point en een apart modem. Hoewel ik het niet zeker weet, vermoed ik dat het is sinds de upgrade naar ZoneAlarm Free 7.0.408.000, een paar dagen geleden, dat ik geen verbinding tussen de computers (zowel bedraad als wireless) onderling kan maken. Maar elke computer kan wel verbinding met het internet maken.
Als ik probeer een verbinding tussen mijn eigen computers te maken krijg een een bericht als: "Er is een fout opgetreden bij het herstellen van de verbinding met (bijvoorbeeld) U:\\P2300\d. Microsoft Windows netwerk: Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken. Deze verbinding is niet hersteld."
Ik heb deze week ZoneAlarm geupdated, maar ik kan me niet voorstellen dat die alleen de onderlinge verbindingen blokkeert. Ik heb ZA trouwens uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Ik heb ook van alleapparatuur de netspanning uitgeschakeld en daarna weer aan, hielp ook niet.
Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt voor elke tip!
Rob

Verwijderd

Ik zou zeggen ZA er helemaal af (wil zeggen deinstallern). Wat is in jou situatie het nut van ZA?
Zon Firewall heeft niet veel zin en blokkeert vaak meer dan je eigenlijk nodig hebt als je een NAT modem hebt staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 16:32 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ik heb deze week ZoneAlarm geupdated, maar ik kan me niet voorstellen dat die alleen de onderlinge verbindingen blokkeert.
Waarom zou dit niet kunnen?

Dat je wel internet hebt komt omdat je systemen allen afzonderlijk toegang krijgen via je access point. Ik neem aan dat je je computers wel onderling kunt pingen.

En ik zou idd ZA er helemaal afgooien en nooit meer installeren...mocht het probleem zich dan nog voordoen dan kun je je probleem verder onderzoeken.

/tip: zoek ook eens op GOT naar een evt. oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door NRGetic op 24-09-2007 16:39 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

draadloze netwerken zijn niet veilig dus een firewall op elke computer is alleen maar aan te raden. Zone Alarm was een van de betere maar is erg strict, voor veel gebruikers te strict.
Je kan instellen welke computers (IP-adresses) als veilig beschouw kunnen worden - daarna moet je connectie kunnen maken (staat wel ergens in de help onder trusted zone of iets dergelijks)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik ZA al overal uitgeschakeld, maar dat had geen effect. Maar misschien moet ik ze echt deïnstalleren... en dan weer installeren.
Het grote nut van ZA is m.i. dat hij je waarschuwt als vreemde programma's (i.c. trojans) een verbinding naar buiten willen maken. Een NAT houdt dat niet tegen, dacht ik.
Het instellen van IP-adressen had ik allang geregeld - tot nu toe liep alles al jaren zonder problemen.
Maar alvast bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog even voor ik alles ga deïnstalleren, misschien heeft iemand nog een idee :-)
Wat zou Windows eigenlijk bedoelen met: "Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar" ? - ik heb helemaal geen server...

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

"Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar"
Dat heeft te maken met het feit dat je share op de computer niet toegankelijk is....wat dus ook jouw probleem is ;)

en lees dit maar eens door: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/18672

[ Voor 41% gewijzigd door NRGetic op 24-09-2007 17:21 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:03:
Volgens mij heb ik ZA al overal uitgeschakeld, maar dat had geen effect. Maar misschien moet ik ze echt deïnstalleren... en dan weer installeren.
Het grote nut van ZA is m.i. dat hij je waarschuwt als vreemde programma's (i.c. trojans) een verbinding naar buiten willen maken. Een NAT houdt dat niet tegen, dacht ik.
Het instellen van IP-adressen had ik allang geregeld - tot nu toe liep alles al jaren zonder problemen.
Maar alvast bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog even voor ik alles ga deïnstalleren, misschien heeft iemand nog een idee :-)
Wat zou Windows eigenlijk bedoelen met: "Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar" ? - ik heb helemaal geen server...
okido - het is dan handig dat in je openingspost te zetten.
Denk dat je weinig anders rest dan de boel eerst weer werkend te krijgen dmv uninstall en dan weer opnieuw je schields te configureren.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb eerst alle ZA's gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Geen resultaat... Daarna volgens een methode van het ZA forum, met veel voorzorgsmaatregelen, reboots en reinigen van registers. Alles daarna weer geïnstalleerd, veilige zone's voor mijn eigen computers ingesteld - resultaat: geen! Verbindingen met het internet prima, maar elkaar zien ze niet. Het enige verschil is dat ik zo nu en dan de melding "Pad niet gevonden" krijg ipv te weinig opslagruimte - maar het resultaat blijft hetzelfde.
Stom genoeg heb ik niet geprobeerd verbinding te maken terwijl alles gedeinstalleerd was 8)7 Maar dat ga ik morgen nog doen...
Dat verhaal over Service Bestands- en Printerdeling voor Microsoft-netwerken in de link http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/18672 , bedoelen ze daar de vermelding onder Eigenschappen van je LAN-verbinding mee?
Voor zover alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 22:47 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:45:
Stom genoeg heb ik niet geprobeerd verbinding te maken terwijl alles gedeinstalleerd was 8)7 Maar dat ga ik morgen nog doen...
dat bedoelde ik, a la begin bij de bodem zeg maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al begon te vermoeden, het zit in ZA zelf. Als ik ZA geheel deinstalleer werkt alles weer. Via hun forum hoorde ik dat er wel meer (maar kennelijk niet veel) mensen met mijn probleem zaten. ZA doet (niet onlogisch) niets voor ZA Free klantjes, dus ik zal maar teruggaan naar mijn vorige versie...
Bedankt voor jullie reacties!
Rob

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

told you so ;) en slotje er op 8)

[ Voor 40% gewijzigd door NRGetic op 26-09-2007 16:29 ]

Pagina: 1