Microsoft Remote Keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:16
Recent heb ik een nieuw MCE keyboard aangeschaft voor mijn HTPC bouwprojectje. Een leuke bijkomstigheid is dat dit keyboard mijn TV kan aansturen (met name het vollume is iets wat me aanspreekt). Echter, het inleren van de knoppen is een enorm drama. Hij pakt heel soms de codes. Maar zelfs dan werken ze niet op de TV. Soms krijg ik wel 1 knop geprogrammeerd, maar dan werkt de rest niet.

Ik wil dus de 'power' en volume +/- knoppen inleren. Ik heb een Philips TV, dus de codes van de afstandsbedineing lijken mij niet super exotisch. Het inleren heb gedaan bij normale binnenverlichting.

Mijn vraag hier is: is dit een bekend probleem van de combinatie afstandsbediening (Philips) en het toetsenbord, of is mijn bordje defect? Ik neig zelf eerlijk gezegd naar de 2e optie, aangezien ik soms erg vreemde inleer-resultaten krijg (volume - heeft spontaan volume + geleerd, etc) en omdat de verpakking van het toetsenbord me niet de orriginele verpakking lijkt (plastic zak is te klein).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:18
Kun je het bordje eens proberen met een andere tv? (het lijkt me dat je dat al geprobeerd hebt, maar toch...) Dan kun je in ieder geval een defect uitsluiten. En misschien controleren of er nieuwe firmware/software is voor het bord.

(mocht je geen 2e tv voor handen hebben voor de test, dan kom je maar naar mij en dan proberen we het op mijn samsung)

[ Voor 20% gewijzigd door Nomis op 02-10-2007 11:38 ]

• ShadowLord
Inmiddels ben ik er al achter wat er fout gaat. Er waren 2 redenen aan te wijzen. Ten eerst heb ik een Ambilight TV. Toevallig kwam ik er met een MCE ontvanger achter dat het licht hiervan als een afstandsbediening gezien kan worden (de ontvanger staat namelijk als een gek te knipperen dat hij signalen ontvangt). Inleren met de TV aan is dus niet zo handig.

Ten tweede lag het probleem in de wisselwerking tussen mijn afstandsbediening en het toetsenbord. Ik vermoed dat mijn afstandsbediening de RC signalen op een snelheid herhaalt die door de ontvanger in het toetsenbord niet goed herkend wordt.

De oplossing was simpel: bij heel weinig licht (en dus zeker geen TL licht of vergelijkbare verlichting) met een universele afstandsbediening het toetsenbord inleren. Dit werkte perfect.

Iig bedankt voor het aanbod Nomis :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
Misschien is dit niet helemaal het juiste topic, maar vinden jullie dat duim-joystickje op het MCEKeyboard niet irritant? Acer heeft namelijk ook een leuk MCE keyboard (het is wel van billige plastic, zoals we gewend zijn van acer :P) maar in plaats van een joystick of iets dergelijks zit er gewoon een touchpad op het draadloze toetsenbord en dit werkt echt geweldig!

Nu is mijn vraag, gezien deze naar mijn weten alleen geleverd worden bij een Acer HTPC, of deze ook los verkrijgbaar zijn...of dat er betere alternatieven zijn voor deze Acer? Dus iets anders dergelijks met een touchpad ipv een Joystick of roll-ball

• ShadowLord
Het duim-joystickje is even wennen, maar als je er even mee werkt valt het wel te doen. Ik ben er ook geen voorstander van, maar is wel een van de beste oplossingen voor het toetsenbord. Je kan namelijk met 2 handen het bord vasthouden, en met je duimen de muis besturen. Met een touchpad wordt dat erg lastig denk ik. De enige betere oplossing die ik kan bedenken zou een trackballetje zijn, maar die hebben ook zo hun nadelen.
De leverbaarheid van het genoemde toetsenbord heb ik geen idee van. Probeer google eens?

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
Tja dat is wel zo dat je hem nu in 2 handen kan houden, maar ik vond dat toch geen gek systeem met dat touchpad, ik doe op mijn laptop ook vaker de touchpad met mijn duim bedienen en dat ging op dat ding ook best prima eigenlijk :-) Ik kon niet zo goed aan het joystickje wennen (op 1 middagje spelen dan :P) dus vandaar dat ik hem eigenlijk nooit heb aangeschaft en gewoon bij een Logitech EX110 ben gebleven.

Maar het jeukt me toch wel dat ik geen fatsoenlijk MCE toetsenbord heb
Pagina: 1