Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Nu heb ik bovenstaande combinatie besteld en nu kreeg ik net te horen dat deze CPU-koeler niet op het moederbord kan geplaatst worden ivm een koelplaat op de achterkant van het moederbord.

Nu staat er op de site van Thermalright een methode om die koelplaat te verwijderen waarna de koeler wel gemonteerd kan worden.

Zie http://www.thermalright.com/product_default.htm . Klik op Ultra-120 onder het kopje INTEL. Klik op Motherboard compatibility List. Klik nu op het woordje link op de 3de regel van boven om de methode te zien.

Volgens mij zit die koelplaat er niet voor niks op de achterkant.

Nu is mijn vraag kan het kwaad om die koelplaat te verwijderen om de CPU-koeler te monteren?

Ik ben van plan m'n Q6600 te overklokken naar (indien mogelijk) 3.45Ghz.

De bovenkant van het moderbord wordt wel door de Thermalright gekoeld, maar zal de achterkant echt zo warm worden dat er een aparte koelplaat nodig is?
Volgens mij heeft alleen Gigabyte deze plaat en hebben borden van bv Asus dit niet, dus echt nodig lijkt het mij niet ................. of wel, want hij zal er toch niet voor niks zitten?

Hopelijk hebben jullie snel een duidelijk antwoord.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm, ik zie op die site bij Thermalright Ultra-120 Extreme een Okay staan, bij elk P35 Gigabyte mobo.

http://www.thermalright.com/a_page/Ultra-120-MCL.htm

Geef jou link eens, dmv Koppelings locatie kopieren o.i.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:28:
Erm, ik zie op die site bij Thermalright Ultra-120 Extreme een Okay staan, bij elk P35 Gigabyte mobo.

http://www.thermalright.com/a_page/Ultra-120-MCL.htm

Geef jou link eens, dmv Koppelings locatie kopieren o.i.d.
Deze lijst had ik nog niet eens bekeken!!

In mijn vorige post zie je een stuk tekst staan wat verwijst naar de link waar Thermalright zelf ook aangeeft dat er problemen bekend zijn met Gigabyte moederborden.

Het bedrijf waar ik het besteld heb, belde mij met de mededeling dat het niet ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die tutorial kijk om dat plaatje te verwijderen lijkt dat vrij simpel.

Alleen weet ik natuurlijk niet wat voor gevolgen dat heeft voor het mobo zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Goedkopere modellen van Gigabyte hebben zo'n koelplaat niet, en die werken ook gewoon prima. In overklok maakt het ook bijna niets uit, want ik moet nog een test zien te vinden waarin de DQ6 veel hoger klokt dan een DS3R/P bijvoorbeeld.

Het zal allicht wat uitmaken, maar volgens mij is het meer voor de 'show'. Idem voor alle Heatpipe-rollercoasters bijvoorbeeld. Gewoon lekker die Thermalright erop zetten dus 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb die plaat verwijderd en daarna de koeler vastgemaakt met M2 boutjes. De northbridge zit namelijk vastgeschroefd aan die koelplaat, maar 2 M2 boutjes en 2 nylon ringetjes was alles wat ik nodig had. Het is mooi dat het er op zit, maar ook niet meer dan dat.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1