Globalisation Institute is geen orgaan EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Adviesorgaan EU: verbod op voorinstalleren Windows

In dit nieuwsartikel wordt het Globalisation Institute ten onrechte als een "adviesorgaan" van de EU aangemerkt. Ik heb in deze reactie uitgelegd waarom dat niet klopt:
Klopt. Het Globalisation Institute is geen adviesorgaan van de EU, maar een onafhankelijke denktank die probeert het beleid van de EU en het debat daarover te beïnvloeden en de EU het vrije markt-denken daarin te bevorderen. Op zijn website omschrijft het instituut zich als volgt:

The Globalisation Institute is a Brussels-based think tank that promotes ideas to help Europe thrive in the global economy. Located in the heart of Brussels' European quarter, close to the European Commission's Berlaymont headquarters, it works by researching, developing and promoting practical policy options that recognise political realities.

De term "orgaan" impliceert dat het instituut deel uitmaakt van de EU en dat is duidelijk niet het geval: volgens dezelfde webpagina is het in 2005 in Londen opgericht; het is wel gevestigd in de buurt van de burelen van de Europese Commissie, wat duidelijk om strategische redenen gebeurd is.
Niettemin wil ik daar toch hier aandacht om vragen, omdat ik dit een vrij grote fout vind van de auteur/redactie die wellicht de moeite van het corrigeren waard is.

Verwijderd

een typisch staaltje nvu newspeak, het doelbewust manipuleren en verneuken van woordbetekenissen om meer hits & reacties te ontlokken. op alle andere hollandse, belgische en internationale sites spreekt men zoals het hoort van een denktank, hier gebruikt men het totaal onjuiste 'adviesorgaan'.
op basis hiervan heb ik dan maar besloten definitief op te houden frontpage artikels te lezen.
met innige deelneming aan de auteur.

Verwijderd

Een fout moet sowieso gecorrigeerd worden, of deze nu groot of klein is :) En voor dergelijke aanmerkingen/opmerkingen moet je idd hier op het forum zijn en niet een reactie onder het artikel posten want daar is het 'offtopic' en wordt het toch niet altijd door mods gelezen :)

@_heretic_; ook de schrijvers zijn en blijven mensen... Ze hebben een eigen manier van formuleren; als je nu ook eens je post met voorbeelden onderbouwd kunnen mensen nog een beetje begrip voor je krijgen. Momenteel kom je alleen over als een 'zeur' (niet flamerig bedoelt, gewoon iemand die achteraf commentaar levert maar tijdens het geheel niks van zich laat horen: ergens niet mee eens? Kan je altijd de schrijver een mailtje sturen of hier een topic aanmaken)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59
Wellicht kan het inderdaad na twee dagen nog gecorrigeerd worden?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ons excuses dat dit is blijven liggen. Ik heb de redacteur in kwestie op dit topic gewezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:50:
@_heretic_; Momenteel kom je alleen over als een 'zeur'
ik heb geen probleem met de waarheid, ik denk dat je een accurate beschrijving geeft van m'n post. ik ga er echter geen letter aan veranderen - en evenmin iets aan m'n intentie.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:50:
Een fout moet sowieso gecorrigeerd worden, of deze nu groot of klein is :) En voor dergelijke aanmerkingen/opmerkingen moet je idd hier op het forum zijn en niet een reactie onder het artikel posten want daar is het 'offtopic' en wordt het toch niet altijd door mods gelezen :)
Off-topic? Niet als het een rechtstreekse reactie op de inhoud van een bericht is, lijkt me. Er zijn allerlei verbeteringen die inderdaad in dit forum thuishoren (spel- en taalfouten sowieso, en sommige inhoudelijke verbeteringen), maar dat deze reactie off-topic is, ben ik niet me je eens. Misschien kan een mod zijn licht daarover laten schijnen?

Edit: overigens is deze fout nog steeds niet verbeterd in het nieuwsbericht en wordt in de tussentijd in andere berichten aan dit bericht gerefereerd. Dat betekent dat er nog steeds lezers verkeerd geinformeerd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door fondacio op 27-09-2007 17:05 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri is hier niet blij om

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1