Dell L400 troubles

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Dell Latitude L400 staan, een P3 laptopje van een jaar of 6 oud.
Het ding heeft het volgende probleem:

Tijdens de installatie van windows (2000, via een externe cd-rom speler) valt de laptop telkens uit. Steeds op ongeveer hetzelfde punt, en dus ongeveer na dezelfde tijdsperiode. Om precies te zijn na het formatteren van de schijf, op het punt waar ie bestanden gaat kopieren. Ongeveer na 10% stopt ie er dan mee. Netstroom of op de accu maakt niet uit.

Als ik hem gewoon idle laat staan in bijvoorbeeld de BIOS blijft ie gewoon draaien, zonder na periode X uit te vallen.

Aangezien periode X telkens hetzelfde is zou het een thermisch probleem kunnen zijn, maar direct na het uitvallen kan ik hem gewoon weer aanzetten en werkt ie gedurende periode X prima. Om vervolgens weer uit te vallen etc. Helaas biedt het bios geen mogelijkheden om de temperatuur te controleren.

Ik heb 2 verschillende windows cdtjes geprobeerd, geen verschil. BIOS waarden op default gezet, geen verschil.

Heeft iemand hier enig idee? Het ding is nog te goed om zomaar in de kliko te gooien, dat zou zonde zijn..

Alvast bedankt!

Update: net even memtest gedraaid. Periode X is dan groter, maar hij valt alsnog uit..

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 24-09-2007 13:30 ]