Meerdere inputs (4) op 1 40" TFT TV

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fraggertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
Beste mede-tweakers, ik sta voor de uitdaging om een oplossing te realiseren waarbij er op 1 groot scherm (zeg 40" TFT of Plasma) tot 4 inputs tegelijk kunnen worden weergegeven. (Picture in Picture)

Deze inputs komen allemaal van de PC.
Het gaat dan om bijvoorbeeld 4 internet explorer schermen met statistieken of beursgegevens.

De vraag is dus of iemand een type scherm kent waarmee dit kan (meeste schermen ondersteunen Picture in Picture voor slechts 2 inputs) ofwel misschien in de vorm van een hardware-kastje dat de signalen die van de PC komen bundelt, of zelfs een softwarematige oplossing met een shell waarin je meerdere schermen kunt starten?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom niet 1 computer op het scherm aansluiten en 4 internet explorers tonen op de 40" tv ?

• fraggertje
Dan zou hij een dusdanige resolutie aan moeten kunnen dat je alle schermpjes op je bureaublad naast elkaar kunt zetten.

Ik denk dat dat een lastige is.
Bovendien moet je dan zelf veel gaan klikken en slepen...is niet echt gebruiksvriendelijk.

Maar als dit via een software shell zou kunnen zou dat wel een optie kunnen zijn misschien....

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maak in vb.net of c# een eigen app met 4 panels.

Met .net 2.0 kan je heel simpel en makkelijk IE intergreren in een app.
Zo kan je dus met 1 app in een keer 4 apparte ie schermen hebben :)

Hier een simpel voorbeeld van wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/619/voorbeeldpz7.th.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door geforce5_guy op 24-09-2007 13:08 ]

• fraggertje
Ok, dat is ongeveer wat ik bedoel.
En nu nog in een bestaande oplossing, want ben niet echt een programmeur :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

geforce5_guy schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:41:
Waarom niet 1 computer op het scherm aansluiten en 4 internet explorers tonen op de 40" tv ?
Waarschijnlijk omdat deze niet onafhankelijk te bedienen zijn.

Ik vermoed dat de TS de bronnen wil koppelen die van elkaar gescheiden zijn.

Volgens mij bestaan er wel kastjes die 4 inputs kunnen omzetten naar 1 signaal met 4 beelden erin. Deze bestaan ook voor beveiligingssystemen, dus ik kan me niet voorstellen dat het niet voor hoge resolutie systemen bestaat.

Bij ons zwembad in de stad staat ook zo'n TV met 9 vensters erin waarin verschillende beveiligingscamera's zijn gekoppeld, en ook nog in kleur.

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 24-09-2007 12:59 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor beurs statistieken en dergelijke is het ook mogelijk om een simpel HTML pagina te maken. Heb ik ook gedaan voor mijn statistiekjes. Is niet zo moeilijk en een vrij simpele oplossing.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

kiddyl schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:58:
Voor beurs statistieken en dergelijke is het ook mogelijk om een simpel HTML pagina te maken. Heb ik ook gedaan voor mijn statistiekjes. Is niet zo moeilijk en een vrij simpele oplossing.
4 iframes met verschillende pagina's erin en dan op F11 drukken om het fullscreen te zetten? Als het werkelijk om webpagina's gaat zou dat kunnen. Maar ik denk dat de TS dat al zelf had bedacht en dus echt 4 inputs wil. o dat wil ie dus wel ;)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
Ken ze niet, maar is het niet een idee om de beelden op de PC samen te voegen (of desnoods naast elkaar te zetten) en het dan via 1 uitgang naar een tv te sturen?

Flickr PSN ID= cheironnl

• fraggertje
Fairy schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:58:
[...]

Waarschijnlijk omdat deze niet onafhankelijk te bedienen zijn.

Ik vermoed dat de TS de bronnen wil koppelen die van elkaar gescheiden zijn.

Volgens mij bestaan er wel kastjes die 4 inputs kunnen omzetten naar 1 signaal met 4 beelden erin. Deze bestaan ook voor beveiligingssystemen, dus ik kan me niet voorstellen dat het niet voor hoge resolutie systemen bestaat.

Bij ons zwembad in de stad staat ook zo'n TV met 9 vensters erin waarin verschillende beveiligingscamera's zijn gekoppeld, en ook nog in kleur.
Dit is eigenlijk wat ik het liefste zou hebben.
Maar in de praktijk zullen het vooral internet pagina's en tekstbestanden zijn die hij naast elkaar wil zien.

Zo'n apart kastje is denk ik wat ik moet hebben. Heb je toevallig een merk of type voor me?

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:52
Deze bijvoorbeeld?

http://www.rgb.com/en/Pro...SuperView4000&nav=Command

Kost wel ruim 20K dollar. Gevonden met <1 google. Er zijn er vast meer te vinden.
Pagina: 1