Ik heb zitten googlen als een idioot, maar krijg het niet voor elkaar! Ik heb erg weinig ervaring met batch programmeren.
ik wil een argument meegeven aan een batch bestand. maar soms doet de gebruiker
test.bat "c:\dit is een bestand met spaties.txt" meegeven, en soms
test.bat bestandje.txt
Om intern met allebei om te kunnen gaan, wil ik eigenlijk altijd " " eromheen zetten. Ik heb nu dit:
output wanneer ik 'm run:
SET was unexpected at this time.
C:\Documents and Settings\nl26703\My Documents>IF NOT ["]==["] SET inputFile="bestandje.txt"
Op een of andere manier kan hij niet met die quotes omgaan in de vergelijken! heb proberen te escapen met \", maar dat lukt ook niet! Zodra ik bijvoorbeeld neerzet
dan vindt ie het geen probleem en voert ie dat uit. Het is dus een probleem dat hij verwacht dat het een string is en dat deze afgesloten moet worden met een dubbele quote.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
ik wil een argument meegeven aan een batch bestand. maar soms doet de gebruiker
test.bat "c:\dit is een bestand met spaties.txt" meegeven, en soms
test.bat bestandje.txt
Om intern met allebei om te kunnen gaan, wil ik eigenlijk altijd " " eromheen zetten. Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| REM haal input file op SET inputFile=%1 REM pak het eerste karakter set firstChar=%inputFile:~0,1% REM indien eerste karakter niet een " is, dan voor en achteraan " toevoegen IF NOT [%firstChar%]==["] SET inputFile="%inputFile%" |
output wanneer ik 'm run:
SET was unexpected at this time.
C:\Documents and Settings\nl26703\My Documents>IF NOT ["]==["] SET inputFile="bestandje.txt"
Op een of andere manier kan hij niet met die quotes omgaan in de vergelijken! heb proberen te escapen met \", maar dat lukt ook niet! Zodra ik bijvoorbeeld neerzet
code:
1
| IF NOT [a]==[a] |
dan vindt ie het geen probleem en voert ie dat uit. Het is dus een probleem dat hij verwacht dat het een string is en dat deze afgesloten moet worden met een dubbele quote.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl