Netwerk beveiligd bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Goededag!

Ik zit met een stel kleine issues bij het instellen van mijn netwerk.
In feite zijn er 2 netwerken, 1 van deze netwerken heeft een NAS aangesloten. Deze is intern binnen het netwerk bereikbaar met FTP, doch is deze niet bereikbaar van buitenaf. (alle opties met alle poorten zijn geprobeerd). Nu wil het zo zijn dat ik ook nog werk op het 2e netwerk en op de NAS in wil loggen.

Ik heb zelf al gekeken naar een VPN maar daar kom ik vrij weinig wijs uit. Ik heb alleen het idee dat VPN een vrij kostbare aangelegenheid is. (maandelijkse kosten?)

Anyways zijn er nog andere (goedkoperen en simpele) methodes om een netwerk te overbruggen?

Verwijderd

Nuja, je zegt het gaat allemaal alleen over FTP.

Dan kan je toch netzogoed je ftp op een hoge port draaien als 65001 bijvoorbeeld,
en dan in je FTP client met SSL verbinden.
dan is ook alles gewoon encrypted etc.
Is hetzelfde, scheelt je alleen een stuk tijd.

Mvg,

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:00:
Nuja, je zegt het gaat allemaal alleen over FTP.

Dan kan je toch netzogoed je ftp op een hoge port draaien als 65001 bijvoorbeeld,
en dan in je FTP client met SSL verbinden.
dan is ook alles gewoon encrypted etc.
Is hetzelfde, scheelt je alleen een stuk tijd.

Mvg,
Mee eens :).
Zo zou ik het ook doen, beter gezegt nog, zo heb ik `t nu ook :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door W.Wezz op 24-09-2007 14:18 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geen idee wat voor netwerk protocollen jouw NAS ondertsteund.
Voor FTP moet je niet alleen 21 (commando kanaal) openzetten maar ook eventueel de data kanalen (poorten) - zie handleiding NAS.
Als ie SSH/SFTP ondersteud is dat natuurlijk mooi (ftp zend het wachtwoord onbeveiligd over internet - is dus een soort schijn beveiliging).

eiegnlij staat er te weinig in je startport om te kunnen helpen, wat voor hardware heb je (routers, firewalls, nas, etc ect)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Joost.B
Sorry voor de late reactie,

Ik zal er eens verder op in gaan in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen:
  • Thecus N5200BR
http://www.thecus.com/pro...7ff9df473181d11860c53f61f

Supported network file protocollen:

CIFS/SMB
AFP3
NFS v3
FTP
HTTP
HTTPS
  • Modem/router
SMC draadloze router met ingebouwd ADSL modem

Type nummer en dergelijke kan ik me momenteel niet voor de geest halen.
De bestaande router/modem van de provider zelf had het begeven en een nieuwe aanschaffen zou mij 200 euro kosten dus daar heb ik vriendelijke nee voor gezegd maar deze router heeft vaak in de ochtend geen contact en dan bij 2 seconde stroom eraf en erop dan werkt het weer prima. Ook een vreemde situatie, iemand toevallig hier een antwoord op?)

Anyhow silentx kun je me meer vertellen over die methode die jij gebruikt bij het verbinden naar je ftp?

Nja het probleem is dus altijd geweest dat ik van buitenaf niet in de NAS kan komen door de poort (terwijl als ik een virtuele FTP op zet op een pc op het netwerk en dan via dezelfde poort dan ziet hij het wel)

bvd!

Joost!

---

PS: het is een passive FTP! vergeet ik stiekem te zeggen en dan moet je inderdaad een range erbij open stellen if I am correct. Hier zou de fout kunnen liggen aangezien ik met poorten geen held ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.B op 26-09-2007 22:01 ]

• Joost.B
Om nogmaals terug te komen op dit probleem:

Ik heb intern de server op IP 10.0.0.4 staan (ftp://10.0.0.4 werkt intern ook)

In de router staan poort 20, poort 21 en de portrange 1500 tot 1505 open allemaal naar 10.0.0.4.
Nu kan ik op mijn NAS onder het kopje FTP instellen dat de ftp op poort 21 staat (Port : 21)

Maar ik kan niks met die range verder doen. Ik blijf dus steeds op dit punt vastzitten met mijn FTP, dus iemand enige suggesties?
Pagina: 1