Toon posts:

PCMCIA naar printerpoort converter werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb mij hier geregistreerd omdat ik een vraag heb over mijn zojuist aangeschafte laptop.

Ik gebruik voor mobiele toepassingen een Velleman PC oscilloscoop in combinatie met een Velleman sinus generator. Ik gebuikte deze altijd in combinatie met een Compaq Armada 1592DT laptop, en dit werkte prima. Echter viel de laptop van ellende uit elkaar, en heb ik van een kennis een Dell Inspiron 1150 laptop over kunnen kopen. Er zat alleen 1 probleempje aan vast, de Velleman apparatuur werkt via een LPT poort welke standaard niet op de inspiron 1150 zit. Nu heb ik een DeLock PCMCIA naar LPT convertertje erbij gekocht. Echter krijg ik het niet aan de praat, de software bij de Velleman apparatuur geeft telkens aan dat de scoop/sinus generator niet gevonden worden. Wat kan dit zijn? Ik heb de laatste drivers geinstalleerd van de kaart. De laptop draait windows xp home.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je nog (toegang tot) een andere apparaat dat een printerpoort heeft (bijv. een printer... :z ) om mee te testen?

Ik kan zo een aantal dingen verzinnen, maar je zult denk ik zelf dingen moeten uitproberen om te achterhalen welke het geval is:

1) PCMCIA printerpoort doet het niet. Dit kun je uitsluiten door er een simpele printer aan te hangen en te kijken of het werkt.
2) printerpoorten kunnen op nogal wat verschillende manieren werken (standard, bi-directional, EPP, ECP, EPP+ECP). Misschien slikt die Velleman apparatuur alleen een bepaalde instelling en staat de PCMCIA printerpoort (by default) net op een andere.
3) mogelijk ondersteunt de printerpoort ueberhaupt geen tweewegcommunicatie. Lijkt me erg sterk, maar je weet maar nooit...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb zo even geen andere LPT apparatuur, het is tegenwoordig allemaal USB.

2. Heb je enig idee waar ik deze instellingen kan veranderen? Ik kreeg in mijn windows XP niet zo heel veel mogelijkheden....

3. Hij ondersteund tweeweg comminucatie.

Alvast mijn dank!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:53:
1. Ik heb zo even geen andere LPT apparatuur, het is tegenwoordig allemaal USB.
Niet ergens op het werk ofzo een oude laserprinter die ook LPT heeft? Aangezien het om een laptop gaat...
2. Heb je enig idee waar ik deze instellingen kan veranderen? Ik kreeg in mijn windows XP niet zo heel veel mogelijkheden....
Nope. Bij een 'normale' printerpoort stel je het in BIOS in. Afhankelijk van je PCMCIA adaper zou het kunnen met een jumper op de connector, in de driver of met een of andere proprietary programma. Daarvoor zul je de documentatie van dat ding erop na moeten slaan.
3. Hij ondersteund tweeweg comminucatie.
Dan denk ik dat hij ofwel helemaal niet werkt, danwel dat het weer eens een EPP/ECP issue is. Ga iig na wat die Velleman precies wil praten, dan weet je dat ook gelijk :)

Oslik blyat! Oslik!