Toon posts:

Accu verwijderen en terugplaatsen met netstroom erop

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik vroeg mij af of het schadelijk is als ik de accu van mijn laptop in de laptop duw terwijl deze aanstaat op netstroom. En tegelijkertijd wil ik ook weten of het kwaad kan wanneer ik de accu er weer uithaal, terwijl de laptop uiteraard nog aanstaat.

alvast bedankt!

~ Mathijs

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:13

Just_I

What did you just say?

Ik zou het niet weten, maar mijn eerste ingeving zou zijn om het niet te doen. Zet gewoon de laptop uit als je de accu wil vervangen, netvoeding ervan af halen en dan pas de accu eruit halen / erin doen.

Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dat eigenlijk willen doen?

Als ik even wat op google zoek kom ik hierop uit:
Warning
If your laptop has some type of quick-swapping ability, then when the power gets low, you can just eject your laptop's original, spent battery and quickly insert the spare battery. But be sure that your laptop can survive such a heart transplant before you attempt it!

If your laptop doesn't have the ability to hot-swap batteries, then just turn off (or hibernate) the laptop when the original battery is nearly spent. Remove the old battery, insert the fresh one, and then turn the laptop on again.
Zoek dus even uit of je laptop een hot-swapping functie heeft met betrekking tot je accu.

[ Voor 71% gewijzigd door Just_I op 24-09-2007 11:35 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik denk dat het geen kwaad kan, het is natuurlijk altijd beter om eerst uit te zetten, maar je computer gebruikt de netstroom voor stroom dus denk niet dat het veel kwaad kan :)

[ Voor 68% gewijzigd door osorkon! op 24-09-2007 11:32 ]

Verwijderd

Zou het erg zijn als je batterijen uit je oplader haalt en ze er weer terug in duw?

denk het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:32:
Zou het erg zijn als je batterijen uit je oplader haalt en ze er weer terug in duw?

denk het ook niet
Batterijen zijn dan ook niet meer dan een paar tientjes, m'n laptop however blaas ik niet graag op waarna ik kom te horen dat zoiets als wat ik deed niet onder de verzekering valt.

@Just_I
Thanks, ik zal het is ff uitzoeken :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
Just_I schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:30:
Zoek dus even uit of je laptop een hot-swapping functie heeft met betrekking tot je accu.
Wanneer je laptop dat ondersteunt kun je accu's verwisselen wanneer je de netstroom niet hebt aangesloten en zonder je laptop af te sluiten. Hij werkt dan heel even zonder accu door... Ik zou er niet van uit gaan dat je laptop dit ondersteunt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je met netstroom aangesloten geen accu kan wisselen... ;)

Niet alle laptops werken zonder accu (maar wel aangesloten op netstroom). Als je laptop dit wel doet voorzie ik weinig problemen, wissel vaak genoeg accu's op deze manier.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eventjes gebeld naar acer, wat ik in eerst instantie niet kon doen vanwege activiteiten op school, en ze hebben mij mede gedeeld dat het geen kwaad kan om je accu erin of eruit te halen terwijl je netstroom erop zit.
Ik wil jullie wel bedanken voor de reacties. Verder denk ik dat mijn antwoord ook per laptop verschilt, dus als jij het ook wilt weten moet je eventjes bellen naar de fabrikant!

mvg,

Mathijs
Pagina: 1