Toon posts:

Computer freeze na korte tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend m'n systeem (P4/2,8@3,0/800, 1GB ram, P4C800deLuxe) in een andere kast gebouwd. Tijdens het uitbouwen uit de oude kast is de koeler losgeschoten. Niks beschadigd dus de koeler er weer netjes op gezet. Nu hangt het systeem na zeer korte tijd. Zodra ik inlog in Windows (XP) hangt het syteem binnen een aantal seconden, als ik dan reboot komt hij het logoscherm van windows nog niet door (balkje gaat steeds langzamer lopen en stopt dan gewoon). Omdat het mij een oververhitting leek heb ik de cpu/koeler schoongemaakt en nieuwe koelprut (gewoon van die witte meuk als gebruikelijk in electronica, niks exotisch) gesmeerd maar het probleem blijft. Verder systeem teruggeklokt naar 2,8, helpt niet.

In het BIOS scherm blijft de computer wel lopen (hoewel lijkt wat trager te reageren dan) en komt de temp niet boven de 40 graden uit. Wat kan hier aan de hand zijn??

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
P4C800 deluxe: naast de processor staat een rijtje condensatoren, Staan deze bol of prut op de bovenkant?

P4P800E-Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/ASUS-P4P800E-Deluxe-defective-OST-Caps-1500uF-3-small.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, condensatoren zien er nog uit als nieuw.

In ieder geval is het systeem weer draaiende! Ik vanmiddag Arctic Silver koelprut gehaald omdat ik twijfelde of die normale witte electronicameuk wel geschikt was voor cpu's als een P4. Ik heb dus de koeler losgehaald, cpu schoongemaakt, cpuvoetje even ontgrendeld en de cpu een beetje heen en weer bewogen. Vergrendelen, nieuwe koelprut er op, koeler er op. Voor de zekerheid de geluidskaart er uitgehaald, DVD-driver los, alle frontconnectoren los en opstarten en uit het feit dat ik dit kan posten blijkt dat het zaakje weer draait!
*O*
Oorzaak van het probleem kan ik echter niet aanwijzen.
-O-

Zou het toch aan de koelprut gelegen kunnen hebben?
:?

edit: Inmiddels heb ik de DVD-drive en geluidskaart er weer ingefrot, frontconnectors er weer op en het werkt nog steeds :)

Wat mij trouwens opviel de eerste keer dat ik opstartte nadat ik de cpu geherinstalleerd had met de nieuwe koelprut, ik de melding kreeg dat er een nieuwe cpu gedetecteerd was, en moest ik even door de bios heen. Is het mogelijk dat de cpu niet helemaal lekker in z'n voetje heeft gezeten??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 22:30 ]