Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oliedruk Nissan Patrol ' 86

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleempje met een Nissan Patrol uit 1986. De oliedruk loopt namelijk op zodra je gas geeft. Als de motor stationair loopt staat de oliedruk op het metertje netjes in het midden, maar zodra er gas gegeven wordt loopt het metertje op tot ongeveer driekwart. Dit gebeurt als je stilstaat en gas geeft met de koppeling ingedrukt, maar ook tijdens het rijden. Zodra je het gas loslaat loopt met meterte weer terug naar het midden.
De motor in de auto is een 3.3L 6-cilinder diesel zonder turbo, met rond de 400.000 km op de teller.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

edit: @yellowCube: Ik heb de auto twee weken geleden pas gekocht (om mee te doen met de Amsterdam-Dakar Challenge, dus ik heb geen idee hoe lang dit probleem zich al voordoet.

[ Voor 15% gewijzigd door Ethnocentrix op 24-09-2007 11:06 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

ik neem aan dat je dit verschijnsel eerder nog niet had?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is volkomen normaal. Als de motor meer toeren maakt draait de oliepomp ook meer en bouwt zo meer druk op.
Waarschijnlijk zal het effect minder zijn met warme motor, maar dan is de oliedruk sowieso al lager.

Signatures zijn voor boomers.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij is dat heel normaal hoor :)

Het is juist het idee achter zo'n pomp dat je met hogere toeren ook meer druk hebt :)

[ Voor 53% gewijzigd door Bertus op 24-09-2007 11:11 ]

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Onze W123 mercedes heeft met koude motor en stationair toerental een oliedruk van 2bar, bij gas geven stijgt dit naar 3 bar. Bij warme motor en stationair toerental is de druk ~1.7bar. Dus volledig normaal. Ik neem aan dat voordat je zo'n onderneming aangaat je deze eerst goed gaat nakijken?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:42
Bij de 155 precies hetzelfde, nergens zorgen over maken :)

XXXVI

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
Mooi om te horen dat het gelukkig geen ernstig gebrek is! :D
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:13:
Ik neem aan dat voordat je zo'n onderneming aangaat je deze eerst goed gaat nakijken?
Dat is de reden dat ik dit vraag. ;) We zijn afgelopen weekend begonnen met het strippen van de auto om roestgaten enzo te vinden, en gaan 'm volgend weekend lassen. Ook hebben we via-via een nissan monteur gevonden die ons wil helpen met het nakijken van de motor, maar hij is op vakantie, dus ik wilde ff zeker weten dat we niet starks de motor in elkaar draaien :+

Bedant voor de reacties!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Ethnocentrix schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:20:
Mooi om te horen dat het gelukkig geen ernstig gebrek is! :D
Sterker nog, het is helemaal geen gebrek :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Precies, zodra je op hogere toeren geen of dezelfde druk hebt als stationair moet je je zorgen maken.

Ook wel logisch; je oliepomp wordt mechanisch aangedreven, dus bij meer toeren krijg je logischerwijs een hogere druk.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Mijn 32 jarige V8 doet dat ook en is dat is heel normaal

:w H-P
Pagina: 1