Sinds de aanschaf van onderstaand systeem heb ik regelmatig dat Vista hangt. Een geheugendump / blauw scherm komt niet voor. Ik moet middels reset de pc opnieuw opstarten.
Intel Core 2 Duo E6750
GigaByte GA-P35-DS3
GigaByte GV-NX86S256H, nVidia GeForce 8600 GTS, 256MB
Team, 2048 MB, PC6400
Windows Vista
Het hangen van het systeem is 9 van de 10 gevallen reproduceerbaar in de volgende situaties:
- Stap 19 van 24 in de tool EIZO (vallen van witte blokken in verschillende snelheden)
- Indien .rar bestanden gerepareerd moeten worden dmv Quickpar
- In Everest kun je je geheugen benchmarken. Bij de optie 'geheugen lezen'
- Misschien nog meer situaties, maar heb de pc nog maar een paar dagen
Mijn eerste gedachte was dat het geheugen defect was. Het wisselen van geheugenslots en van geleend ander geheugen lost niets op. Bij het testen via memtest liep memtest vast bij stap 3 op 19% (ik dacht) stap 5 . Een andere videokaart (MSI 8600GTS) doorloopt deze stap wel goed.
Laatste BIOS van mijn moederbord is geinstalleerd.
Heeft iemand een idee welk onderdeel er defect is in mijn configuratie? Mijn videokaart zou nog kunnen, of misschien Vista. Maar ik ben bang voor mijn CPU omdat ik bovenstaande situatie de CPU flink wordt gebruikt.
Kan iemand mijn vermoeden bevestigen of tegenspreken?
Alvast bedankt voor de reacties!
Intel Core 2 Duo E6750
GigaByte GA-P35-DS3
GigaByte GV-NX86S256H, nVidia GeForce 8600 GTS, 256MB
Team, 2048 MB, PC6400
Windows Vista
Het hangen van het systeem is 9 van de 10 gevallen reproduceerbaar in de volgende situaties:
- Stap 19 van 24 in de tool EIZO (vallen van witte blokken in verschillende snelheden)
- Indien .rar bestanden gerepareerd moeten worden dmv Quickpar
- In Everest kun je je geheugen benchmarken. Bij de optie 'geheugen lezen'
- Misschien nog meer situaties, maar heb de pc nog maar een paar dagen
Mijn eerste gedachte was dat het geheugen defect was. Het wisselen van geheugenslots en van geleend ander geheugen lost niets op. Bij het testen via memtest liep memtest vast bij stap 3 op 19% (ik dacht) stap 5 . Een andere videokaart (MSI 8600GTS) doorloopt deze stap wel goed.
Laatste BIOS van mijn moederbord is geinstalleerd.
Heeft iemand een idee welk onderdeel er defect is in mijn configuratie? Mijn videokaart zou nog kunnen, of misschien Vista. Maar ik ben bang voor mijn CPU omdat ik bovenstaande situatie de CPU flink wordt gebruikt.
Kan iemand mijn vermoeden bevestigen of tegenspreken?
Alvast bedankt voor de reacties!