Toon posts:

Windows XP Desktop beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik moet voor een aantal PC's een aantal Windows XP functies worden dicht zetten. Zo moeten ze alleen bij hun “Mijn Documenten” directory, niet bij de configuratieschermen en geen dos prompt. Ook mogen ze geen commando’s uitvoeren.

Weet iemand hoe ik dit soort dingen kan uitvoeren?
Is hier speciale (gratis) software voor?

_/-\o_

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Zijn het stand alone's of hangen de pc's in het domein?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar zijn toch al ellenlange stukken tekst over geschreven, op en buiten GoT en vooral ook op Microsoft.com? Lees een boel, koop eventueel een boek, probeer wat op een testmachine. Windows Clients - Howto's and Guides lijkt me een redelijk beginpunt op GoT. Bij specifieke punten waar je vastloopt helpen we natuurlijk graag, maar dit is simpelweg even zelf de weg zoeken in Windows. Een los klik&klaar tooltje is er niet, behalve als je iemand inhuren zo zou omschrijven :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

policies toepassen

[ Voor 61% gewijzigd door WPN op 24-09-2007 10:45 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:42:
Zijn het stand alone's of hangen de pc's in het domein?
Stand alone...

Heb het een en ander gevonden... Maar niet exact wat ik wil |:(

Kom ik met gpedit.msc ver???
Hoe doe ik dit??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 10:58 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie F_J_K in "Windows XP Desktop beveiligen", makkelijker kan ik het niet maken ;)
Maar niet exact wat ik wil
Wat lukt er niet met de vele howto's, whitepapers, tutorials en handleidingen die er zijn en welke boeken heb je gelezen? Waar loop je vast, bijv. bij gebruik van inderdaad de policy editor? (Plus natuurlijk het zetten van NTFS rechten, bijv. met cacls / xcacls). Ga er overigens niet van uit dat je met 10 minuutjes lezen en proberen klaar bent.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1