Beste forumleden,
De afgelopen tijd ben ik opzoek naar een nieuwe pc. Eerst zat ik te denken aan een laptop, maar aangezien mijn reisafstanden toch niet zo erg groot zijn en de levensduur van een pc gemiddeld hoger ligt, wil ik toch voor een pc gaan. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Nu ben ik zelf niet erg technisch, een kaartje erin plaatsen lukt nog wel, maar zelf een systeem helemaal inelkaar zetten wordt denk ik een ramp...
Ik wil de pc voornamelijk gebruiken voor internet, e-mail, video en muziek. Daarbij wil ik met name videobestanden ook snel kunnen omzetten in verschillende formaten. Games speel ik soms, maar dan vooral de wat meer simulatiegames als civilisation IV, age of empires, cycling manager, sims 2 en championship manager- achtige games. Dus de games die een wat mindere grafische kaart vereisen.
Ondertussen veel computers met elkaar vergeleken, maar één pc vond ik wel erg opvallend! En daar zou ik graag jullie mening over horen:
MyCom Intelligence Family Q6600-500 PC
Merk MyCom
Type Intelligence Family Q6600-500
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (Socket 775 ○ 32-bit ○ Quad Core)
Besturingssysteem LegitiemeLegitieme Windows is authentieke Windows-software met een geldige licentie van Microsoft die legaal is geïnstalleerd. Ga naar www.microsoft.com/genuine voor meer informatie over de speciale voordelen voor legitieme Windows-klanten. Microsoft Windows® Vista™ Home Premium (32-bit)
Taal NL (Nederlands)
Kloksnelheid 2,4 GHz
Cache (L1) 128 KB
Cache (L2) 8 MB
Front Side Bus 1066 MHz
Chipset Intel® 946GZ
Type geheugen DDR2 PC-4200 (Dual Channel)
Geheugen 2 GB
Max. geheugen 4 GB
Geheugensnelheid 533 MHz
Harde schijf 500 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Cache 16 MB
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 (SATA-2)
Optische drive 18-speed Double Layer DVD±ReWriter
2e optische drive Optioneel
Geheugenkaartlezer 16-in-1
Diskettestation
Grafische kaart Graphics Media Accelerator 3000
Fabrikant Intel
Interface (VGA) VGA Onboard, 1x PCIe x16 slot vrij
SLi / Crossfire ondersteuning x
TV-out x
Video-in x
Gedeeld videogeheugen
Max. gedeeld videogeheugen 256MB
Geluidsweergave 6-kanaals
TV-tuner Optioneel
HDTV ondersteuning
LAN 1000 Mbps
D-Sub 1x
PC Speakers
DVI 0x
PS/2 2x
USB 2.0 7x
Serieel 1x
Parallel 1x
SP/DIF x
Toetsenbord
Muis
Afstandbediening
Office software Optioneel
DVD-software Cyberlink® Power DVD
Brand-software Ahead® Nero 7 Essentials
Anti-virussoftware Optioneel
Overige software Windows Photo Gallery ○ Windows Movie Maker 3 ○ Windows DVD Maker ○ Windows Mail ○ Internet Explorer 7.0
Garantie termijn 1 jaar
Garantie soort Carry-in
Dit lijkt in eerste instantie een goede pc, voor een zeer aantrekkelijke prijs, of mis ik iets??!!??
Alternatieven zou ik ook graag willen horen!!
Alvast Bedankt!
Groet,
Martijn
De afgelopen tijd ben ik opzoek naar een nieuwe pc. Eerst zat ik te denken aan een laptop, maar aangezien mijn reisafstanden toch niet zo erg groot zijn en de levensduur van een pc gemiddeld hoger ligt, wil ik toch voor een pc gaan. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Nu ben ik zelf niet erg technisch, een kaartje erin plaatsen lukt nog wel, maar zelf een systeem helemaal inelkaar zetten wordt denk ik een ramp...
Ik wil de pc voornamelijk gebruiken voor internet, e-mail, video en muziek. Daarbij wil ik met name videobestanden ook snel kunnen omzetten in verschillende formaten. Games speel ik soms, maar dan vooral de wat meer simulatiegames als civilisation IV, age of empires, cycling manager, sims 2 en championship manager- achtige games. Dus de games die een wat mindere grafische kaart vereisen.
Ondertussen veel computers met elkaar vergeleken, maar één pc vond ik wel erg opvallend! En daar zou ik graag jullie mening over horen:
MyCom Intelligence Family Q6600-500 PC
Merk MyCom
Type Intelligence Family Q6600-500
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (Socket 775 ○ 32-bit ○ Quad Core)
Besturingssysteem LegitiemeLegitieme Windows is authentieke Windows-software met een geldige licentie van Microsoft die legaal is geïnstalleerd. Ga naar www.microsoft.com/genuine voor meer informatie over de speciale voordelen voor legitieme Windows-klanten. Microsoft Windows® Vista™ Home Premium (32-bit)
Taal NL (Nederlands)
Kloksnelheid 2,4 GHz
Cache (L1) 128 KB
Cache (L2) 8 MB
Front Side Bus 1066 MHz
Chipset Intel® 946GZ
Type geheugen DDR2 PC-4200 (Dual Channel)
Geheugen 2 GB
Max. geheugen 4 GB
Geheugensnelheid 533 MHz
Harde schijf 500 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Cache 16 MB
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 (SATA-2)
Optische drive 18-speed Double Layer DVD±ReWriter
2e optische drive Optioneel
Geheugenkaartlezer 16-in-1
Diskettestation
Grafische kaart Graphics Media Accelerator 3000
Fabrikant Intel
Interface (VGA) VGA Onboard, 1x PCIe x16 slot vrij
SLi / Crossfire ondersteuning x
TV-out x
Video-in x
Gedeeld videogeheugen
Max. gedeeld videogeheugen 256MB
Geluidsweergave 6-kanaals
TV-tuner Optioneel
HDTV ondersteuning
LAN 1000 Mbps
D-Sub 1x
PC Speakers
DVI 0x
PS/2 2x
USB 2.0 7x
Serieel 1x
Parallel 1x
SP/DIF x
Toetsenbord
Muis
Afstandbediening
Office software Optioneel
DVD-software Cyberlink® Power DVD
Brand-software Ahead® Nero 7 Essentials
Anti-virussoftware Optioneel
Overige software Windows Photo Gallery ○ Windows Movie Maker 3 ○ Windows DVD Maker ○ Windows Mail ○ Internet Explorer 7.0
Garantie termijn 1 jaar
Garantie soort Carry-in
Dit lijkt in eerste instantie een goede pc, voor een zeer aantrekkelijke prijs, of mis ik iets??!!??
Alternatieven zou ik ook graag willen horen!!
Alvast Bedankt!
Groet,
Martijn