Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XHTML/CSS probleem met ongewenst egaal gekleurde vlakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben druk in de weer geweest om de site www.fresh40.nl strict XHTML1.0 te maken. En dat is ook gelukt .

ik zit nu nog wel met een probleem (in IE6 waarschijnlijk)

zie: http://fresh40.nl/files/Image/fresh40messedup.jpg

Soms als je op de pagina komt, krijg je dat dus, en andere keren niet.??
Als je het wel krijgt en je drukt op Refresh is het meestal weer weg.

Hoe kan ik dit netjes fixen, zonder m'n XHTML1.0-strict te verliezen!!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Je bent dan misschien wel bezig het strict xhtml te maken, maar wat schiet je daar mee op, als je nog steeds in tables denkt, en niet de semantisch correcte elementen gebruikt voor bv. headers (h1) en paragrafen (p).

Probeer daarnaast het probleem eens te isoleren, want je broncode is zo rommelig dat het niet een-twee-drie te zien is. Plaats eens de relevante code online...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:03:
Ik ben druk in de weer geweest om de site www.fresh40.nl strict XHTML1.0 te maken. En dat is ook gelukt .

ik zit nu nog wel met een probleem (in IE6 waarschijnlijk)
IE6 kan XHTML niet aan. Dat betekent dat je XHTML-code met het MIME-type text/html verstuurt. Dat is geen ramp, maar het betekent dat browsers jouw code door de HTML-parser gooien in plaats van de XML-parser. Alle voordelen van XHTML doe je hiermee teniet.

Daar komt nog bij dat XHTML en XML andere regels kennen; je DOM kan ingrijpend veranderen als je ooit over gaat op XHTML. Houd het logisch en gebruik HTML 4.01 Strict voor je website, of ga het versturen met MIME-type application/xhtml+xml.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. afgezien van de bruikbare tips.

Ik ga niet een site downgraden naar HTML 4.01. (zou jij dat wel doen?)

Hoe werkt de HTML-parser van IE6? hoe kan ik bepaalde zaken voorrang geven?

Want verder werkt het in alle browsers 'ok', behalve in IE6 (en eerder waarschijnlijk ook)

Dus dan mijn vraag iets anders stellen.
Hoe komt het dat bepaalde div blokken bij het laden van een pagina egaal ingekleurd worden?
Aan welke factoren kan dat liggen?
Het heeft iets te maken met de render engine van IE6, zover is duidelijk.
Het lijkt erop dat hij bepaalde zaken 'eerst' laadt en dat hij daardoor geen ruimte meer heeft voor die DIV blokken en dat het geheel dan stagneert.

Hoe kan ik bijvoorbeeld forceren dat die betreffende DIV's als eerste worden geladen (incl styles).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:49:
ok.. afgezien van de bruikbare tips.

Ik ga niet een site downgraden naar HTML 4.01. (zou jij dat wel doen?)
downgraden? :? XHTML1.x is gewoon de XML serialisatie van HTML4, niets meer en niets minder. Als je geen XML serialisatie nodig hebt (en getuige het feit dat je je site met een text/html mimetype serveert en browsers het dus gewoon als HTML behandelen heb je dat niet nodig) dan is HTML4.01 Strict een even goede (zelfs betere) keuze.
Hoe werkt de HTML-parser van IE6? hoe kan ik bepaalde zaken voorrang geven?
De HTML-parser van IE6 werkt net als die in andere browsers: op basis van mimetype wordt gekeken welke parser gebruikt moet worden, de HTML parser of de XML parser (maar IE ondersteunt geen XHTML mimetype) en in het geval van HTML wordt aan de hand van de DTD bepaald of er in quirksmode of standards compliant mode gerendered moet worden.

Uiteindelijk doet de DTD dus niet veel in een browser ;)
Want verder werkt het in alle browsers 'ok', behalve in IE6 (en eerder waarschijnlijk ook)

Dus dan mijn vraag iets anders stellen.
Hoe komt het dat bepaalde div blokken bij het laden van een pagina egaal ingekleurd worden?
Aan welke factoren kan dat liggen?
Het heeft iets te maken met de render engine van IE6, zover is duidelijk.
Het lijkt erop dat hij bepaalde zaken 'eerst' laadt en dat hij daardoor geen ruimte meer heeft voor die DIV blokken en dat het geheel dan stagneert.

Hoe kan ik bijvoorbeeld forceren dat die betreffende DIV's als eerste worden geladen (incl styles).
IE6 is gewoon een zwaar verouderde buggy browser. Kijk bijvoorbeeld eens op http://positioniseverything.net waar een groot aantal (IE) bugs worden uitgelegd inclusief mogelijke workarounds :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx.. ik zal er naar kijken.
Pagina: 1