Toon posts:

native resolutie - laptop aangesloten Plasma 42PV70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb m'n inspiron 9300 laptop via VGA kabel aangesloten op m'n TH-42PV70 plasma scherm. Het 'clonen' van het beeld naar de plasma lukt perfect maar wel ben ik verplicht om mijn laptop telkens in te stellen op 10247x768 resolutie. Nu vind ik dit vrij vervelend omdat mijn laptopresolutie niet meer scherp is, alle icoontjes door mekaar vliegen enzovoort...
dus maakte ik een 2de gebruikersaccount aan met de bedoeling deze een lagere resolutie te geven (1024x768 dus) en mijn huidig account op de native resolutie te houden. Maar nu zie ik dat de resolutie van beide accounts telkens wordt gewijzigd! Blijkbaar kan ik een account niet een apparte resolutie geven? :?

Ik leg me er bij neer als dit zo is, heb ondertussen een klein tooltje om vlug m'n snelkoppelingen terug op hun plaatsje te gooien, maar ik vraag me af ofdat ik niet eenvoudigweg mijn laptop op z'n native resolutie kan houden én het beeld in 1024x768 naar de plasma kan sturen? Nu is het zo dat m'n 1440x900 native resolutie van de laptop in 1024x768 wordt getoond en dan moet ik met de muis naar de randen wijzen om de plasma doorheen het beeld te laten scrollen. 8)7 Het beeld is als het ware 100% maar de plasma toont er maar telkens een stukje van..

Heb hier reeds herhaaldelijk naar gezocht maar heb tot nog toe geen enkel duidelijk antwoord mogen terugvinden. Hopelijk kan er mij iemand het één en het ander verduidelijken?

Oh.. iemand enig idee waarom bepaalde DviX filmpjes schokkerig afspelen in mijn dvdspeler en andere dan weer niet? Mijn dvdspeler (onkyo DV-SP404E) zou deze zonder problemen moeten afspelen dus vermoed ik dat dit hoogstwaarschijnlijk aan de codec ligt? kan dit?
Het afspelen van 720p filmpjes vanaf de laptop lukt ook niet echt super (ook schokkerig enzo) maar ik neem dat dit aan m'n te trage laptop ligt..

Bedankt alvast om me te helpen bij m'n vraagjes!