Toon posts:

Acer 5310 - verwijderen Acer-programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 2.546 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zag in het vorige topic dat de Acer 5310 laptop een stuk sneller werd door het verwijderen van de (overbodige) Acer-programma's.

Nu wil ik zelf deze laptop aanschaffen, omdat een duurdere met meer opties voor mij gewoon niet nodig is. Ik heb voorheen al een Acer travelmate gehad en daar was ik erg tevreden mee, die specs waren ook stukken minder dan de 5310, maar genoeg voor mij.

Waar ik destijds ook niet uitkwam (en nu ook nog steeds niet met de Aspire desktop van mijn ouders), hoe kan ik die Acer-programma's verwijderen? Dit staat namelijk niet in het configuratiescherm bij de programma's.

Misschien dat het een stomme vraag is, maar ik weet echt niet waar ik het anders kan vinden.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Mijn excuses als ik deze topic op een verkeerde plaats heb geopend.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43
Wat ik altijd doe:
- alle partities (incl. hidden) verwijderen zodat ik terug 1 grote partitie heb
- schijf indelen zoals IK het wil en niet Acer / HP/ ...
- alles formateren
- windows opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog even een stomme vraag..

Zit er dan een cd met vista home basic bij de laptop? Anders gaat het installeren van Windows dan moeilijk lijkt mij?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

Die Acer programma's staan echt gewoon onder geïnstalleerde programma's in het software gedeelte van het configuratiescherm hoor. Heb vaak genoeg die zooi verwijderd voor mensen.

@DaRKie: op die hidden partitie staan de installatiebestanden voor de Windows setup, dus ik neem aan dat de Windows versie die jij terugzet of illegaal is, of dat je die speciaal hebt gekocht. Beide opties lijken me niet echt optimaal.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan zal ik waarschijnlijk bij mijn oude travelmate en de nieuwe aspire desktop van mijn ouders niet goed gekeken hebben.

Ik ga het dan even proberen vanavond om de programma's te verwijderen!

Heeft één van jullie toevallig een screenshot waar de acer programma's in staan, zodat ik kan zien welke ik weg moet halen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

Ze beginnen allemaal met iets van Acer in de naam, dus dat moet wel lukken ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heel erg bedankt voor de supersnelle reactie!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43
Haan schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:41:
@DaRKie: op die hidden partitie staan de installatiebestanden voor de Windows setup, dus ik neem aan dat de Windows versie die jij terugzet of illegaal is, of dat je die speciaal hebt gekocht. Beide opties lijken me niet echt optimaal.
De optie dat ik al jaren een legale xp heb, zie je maar ff over het hoofd en concludeert maar even dat ik illegaal bezig ben?

Ik vind het idioot om een partitie op een laptop te laten staan met software die ik niet nodig heb, ben er alleen maar ruimte mee kwijt. Wat is daar optimaal aan?

Maar als de TS niet reeds een windows heeft, heeft hij indd niet veel aan mijn raad. Is toch best wel triest dat je betaald voor iets en het niet mag gebruiken zoals je zelf wilt :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:17

Thandor

SilverStreak

Programma's vallen onder 'Software' en Complete Systemen & Laptops staat in de hoofdgroep 'Harde Waren', dat rijmt niet ;).

Afijn, die software is vast wel te deïnstalleren. Mocht het niet bij 'Software' in 'Configuratiescherm' staan dan kun je misschien wel een uninstaller vinden in de directory waar de software geïnstalleerd staat. Anderzijds kun je het ook gewoon laten staan en simpelweg niet gebruiken. Zijn het programma's die automatisch opstarten? Zorg er dan voor dat ze niet meer automatisch opstarten, dit kun je ongetwijfeld regelen met 'msconfig' :).

Dit topic heeft hier in ieder geval niet veel te zoeken en gaat derhalve op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.