Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tekst over flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik ben met een website bezig die ongeveer onderstaande indeling heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.wikkes.nl/voorbeeldy62.jpg
flash #1 en #2 zijn een sfeer animatie dmv faden van foto's. Deze 2 blokken veranderen tegelijk van foto zeg maar.

Wanneer je in menu klikt wil ik graag dat tekstblok #1 en #2 tegelijk gevuld word met tekst.

In de huidige situatie werkt dit door 2 div's over de flash, en deze te laten vullen met tekst dmv. Ajax.
Dit is echter niet 'zoekmachine vriendelijk' google indexeerd geen enkele tekst hierdoor.

Weten jullie een andere meer 'zoekmachine vriendelijke' oplossing hiervoor?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je menu ook "gewoon" laten werken en ajax alleen uitvoeren als de client javascript aan heeft.

Like basic :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Ik weet niet of je de pagina's dynamische genereerd, maar als dat zo is, zou je kunnen scannen op User Agent en kom je een searchbot tegen, dan laat je geen flash zien, maar alleen een menu met normale links en dan rechts de tekstblokken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• disjfa

disjfa

be

The Triad schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:15:
Ik weet niet of je de pagina's dynamische genereerd, maar als dat zo is, zou je kunnen scannen op User Agent en kom je een searchbot tegen, dan laat je geen flash zien, maar alleen een menu met normale links en dan rechts de tekstblokken.
Of je doet moeilijk :P Waarom verschil maken als je ook gewoon je site ook simpel en toegankelijk kan maken.

Want bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan met mensen die geen javascript aan hebben staan...? :)

[ Voor 9% gewijzigd door disjfa op 24-09-2007 09:24 ]

disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
The Triad schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:15:
Pagina's worden inderdaad dynamisch gegenereerd. Hoe kun je op searchbot scannen? (bijv. dmv php?)

Dus wanneer het een searchbot betreft, moet er gewoon een html pagina met tekst komen?

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:22:
[...]

Of je doet moeilijk :P Waarom verschil maken als je ook gewoon je site ook simpel en toegankelijk kan maken.

Want bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan met mensen die geen javascript aan hebben staan...? :)
Ik zit er mee, dat wanneer men door het menu navigeert, dat de flash niet telkens opnieuw begint zeg maar. Dit had ik dus opgelost door de tekst via AJAX in die div's te plaatsen.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:25:
[...]
Ik zit er mee, dat wanneer men door het menu navigeert, dat de flash niet telkens opnieuw begint zeg maar. Dit had ik dus opgelost door de tekst via AJAX in die div's te plaatsen.
Dat kan toch ook :) Maar de mensen zonder js krijgen dan gewoon knipperende flash te zien. Is toch geen probleem :)

HTML:
1
<a href="link zonder js" onclick="link met javascript">klik</a>

Tadaa. Nu hoef je je niet meer druk te maken over google, accessibility en dergelijke dingen :)

disjfa.nl

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hmm, ja dat is waar, denkfout gemaakt.
Niet dat anno 2007/2008 veel mensen nog JS uit hebben staan...
maar je hebt gelijk. Dat is een betere oplossing :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:27:
[...]

Dat kan toch ook :) Maar de mensen zonder js krijgen dan gewoon knipperende flash te zien. Is toch geen probleem :)

HTML:
1
<a href="link zonder js" onclick="link met javascript">klik</a>

Tadaa. Nu hoef je je niet meer druk te maken over google, accessibility en dergelijke dingen :)
Oke. Ik heb de link nu als volgt opgebouwd:
HTML:
1
<a href="#" onclick="index.php?pID=23">klik</a>

Ik zou dus in href ook een link moeten plaatsen die google dan kan uitlezen? of is dat niet wat je probeerd te zeggen?

• disjfa

disjfa

be

Ja.

Zet zelf een keer je javascript uit en klik door je site heen :) Dan weet je wat wel en niet werkt. Als je site dan "werkbaar" is kan je je ajax eroverheen zetten.

disjfa.nl

Verwijderd

The Triad schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:30:

Niet dat anno 2007/2008 veel mensen nog JS uit hebben staan...
Nou, juist anno 2007 hebben veel mensen javascript standaard uit staan, vanwege de grote beveiligingsrisico's die keer op keer de kop op steken. Ik block javascripts zelf bijvoorbeeld door de NoScript plugin in Firefox te gebruiken. En zoals je vast weet ben ik niet de enige daarin.

Ik zou er toch zeker rekening mee houden op je site.

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:39:
Ja.

Zet zelf een keer je javascript uit en klik door je site heen :) Dan weet je wat wel en niet werkt. Als je site dan "werkbaar" is kan je je ajax eroverheen zetten.
Oke goeie tip. Dankje :)

Onclick gaat dus boven href..

• disjfa

disjfa

be

Nee, maar je mag zelf ook wel ergens achter komen zonder je het maar aangehand krijg :P onclick word wel eerder uitgevoerd dan de href ;)

disjfa.nl

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:49:
[...]

Nou, juist anno 2007 hebben veel mensen javascript standaard uit staan, vanwege de grote beveiligingsrisico's die keer op keer de kop op steken. Ik block javascripts zelf bijvoorbeeld door de NoScript plugin in Firefox te gebruiken. En zoals je vast weet ben ik niet de enige daarin.

Ik zou er toch zeker rekening mee houden op je site.
Veel, weinig, juist wel, juist niet: allemaal beweringen die niet onderbouwd kunnen worden. En kom alsjeblieft niet aan met een stats lijstje van onestat (e.d) waar je je punt kunt maken over wel of geen JS support. Je laatste zin ben ik het wel mee eens: je moet er gewoon altijd rekening mee houden :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

We Are Borg schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:01:
[...]Je laatste zin ben ik het wel mee eens: je moet er gewoon altijd rekening mee houden :)
Ja, dat gebeurt helaas soms niet.
Ga maar kijken naar de sites van de omroepen. Behalve dat ze soms niet eens browsercompatible zijn verplichten ze je Javascript te hebben. Flash code schrijven ze bijvoorbeeld in me javascript.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:05
The Triad schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:58:
[...]

Ja, dat gebeurt helaas soms niet.
Ga maar kijken naar de sites van de omroepen. Behalve dat ze soms niet eens browsercompatible zijn verplichten ze je Javascript te hebben. Flash code schrijven ze bijvoorbeeld in me javascript.
Als je bedoeld dat ze javascript gebruiken om flashobjecten neer te zetten, dan mag je daarvoor het fijne eolas patent de schuld van geven.
Bovendien kies je er bewust voor om zonder javascript te surfen. Als je dan op een site bent die je wel vetrouwd zet je het zo weer aan toch?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1