PC gaat vanzelf uit na enkele seconden en weer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 17:01
Ik post dit voor een vriend die geen account hier heeft, pluk even zijn verhaal rechtstreeks vanaf een andere site waar ze hem tot nu toe nog niet hebben kunnen helpen:

Was gewoon aan het werk op mijn pc toen ik een BSOD kreeg (IRQL NOT LESS OR EQUAL), vervolgens rebooten en toen bleef hij bij het Windows booten hangen (die blauwe blokjes scrollden niet meer bij het XP logo)

Uitgezet, aangezet en toen ging hij aan, seconde of 6-7 later weer uit, seconde of 6-7 later weer aan, uit, aan, uit etc.

Ik heb alles er al uitgehaald, alles gereseat, hele moederbord verwijderd, alleen met videokaart/geheugen/monitor/toetsenbord geprobeerd, andere voeding geprobeerd, met maar 2 ipv 4 reepjes geheugen, geheugen er in andere volgorde in etc. etc.

Ook alle kabeltjes behalve die van de powerknop er af gehaald, alle USB dingen er af. Zelfs terwijl hij even uit was de powerconnector er af gehaald en nog ging hij aan, uit, aan uit daarna (ander zou de powerknop nog kapot kunnen zijn bijvoorbeeld)

Andere videokaart (ik heb verder alleen PCI videokaarten, geen PCI-e) helpt ook niet, hij piept ook niet verder en zelfs geen videokaart of geen geheugen gaat ie niet van piepen, hij blijft hetzelfde doen...

Van alles al geprobeerd en niks helpt... Iemand nog tips?

Het is een Gigabyte G35-DS3R moederbord met een Core2Quad Q6600. Nooit overgeclockt geweest allemaal en ik had al een tijd de nieuwste bios erop.

CMOS reset: geen resultaat
batterij er 1 minuut uit: geen resultaat
andere CPU koeler: geen resultaat

1 opvallend detail:

Afbeeldingslocatie: http://www.popweb.nl/image/thumbs/arx1190584943y.JPG

Klik voor een vergroting, dit is het enige wat me opviel, zou die doorgebrand kunnen zijn ofzo? Of is het gewoon vuil? (het torretje links onder de SATA chip)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Aangezien er al zoveel is uitgeprobeerd acht ik de kans groot dat het moederbord defect is.
De vlek op de foto is volgens mij gewoon een likje verf, aangezien het een gebruikelijke kleur is bij Gigabyte-moederborden (zie bijvoorbeeld de IDE-connector ernaast). Een doorgebrande chip ziet er in ieder geval anders uit.

Neem dus even contact op met de leverancier indien een en ander nog binnen de garantieperiode valt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt de CPU koeler vervangen, maar hoe warm wordt de CPU? Velen hebben een ingebouwde functie dat bij oververhitting de PC uitschakelt. Het kan zijn dat de koeler niet genoeg contact maakt.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

is het niet logischer eerst windows opnieuw te installeren? Het feit dat je wel in je laadscherm kan komen betekend dat je mobo nog wel iets doet. En wat betreft dat groene vlekje: soms markeren/stiften ze ic'tjes (soms nog voordat ze op het mobo geplakt zijn). Ik denk dat dat dus een markering is. Doorbranden wordt niet gifgroen.

Probeer eerst eens windows opnieuw te installerne, wnat je return to not equal message kan je opstartfile beschadigd hebben.

heb je bdw al in save modus geprobeerd?

Succes i.i.g!

T60P Widescreen

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
irql not equal or less is meestal een foutmelding gerelateerd aan het geheugen.

Dat 6-7 seconden aan/uit verhaal, liep die toen wel helemaal door de POST opstart traject en was hij toen bezig windows XP bezig te laden? Maw liep hij vast in het midden van het laden van windows xp?

Kijk even of je kan opstarten van een bootdisk/cd met een memtest programma erop..

• RealAlcatraZ
nee nee hij post niet meer, niks meer, dus niks windows, niet eens een bios scherm. Wel even goed lezen, het begon bij BSOD, daarna ging hij nooit meer aan.

--

Vandaag: nieuw moederbord, hij blijft nu wel aan maar daar is alles mee gezegd, geen piepjes niks.

Andere processor (Celeron D, ondersteund door dit moederbord en de enige andere S775 processor in huis) geeft 3 lange piepjes + daarna non-stop lange piepjes. Handleiding zegt: video card not inserted properly.

Andere videokaart (pci, er is maar 1 pci-e kaart in huis) die het in een ander systeem goed doet: zelfde verhaal, piepjes.

Geheugen er helemaal uit halen: piepjes dat het geheugen niet goed is (kan ik aannemen dat het geheugen in orde is gezien hij niet piept als het geheugen er wel in zit), er is geen ander DDR2 geheugen in huis.

Andere cpu koeler werkt ook niet, cpu wordt niet heet, gewoon normaal warm.

Nog tips? Ik ben het spoor bijster.

• RealAlcatraZ
en toen opeens deed hij het weer...
hopen dat hij het nu blijft doen :P
Pagina: 1